תחנת רדיו מקרופון מיקרופון
צילום: צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

אפקט 'צוק איתן': תחנות הרדיו האזוריות הפסידו כ-15 מיליון שקלים בחודשיים

עפ"י הערכות, חלה ירידה של 35% בפרסום. לאחר הפרסום באייס על הבקשה להתערבות הרשות ה-2, התבקשו מנהלי התחנות לפרט את ההפסדים שספגו
אלכסנדר כץ |

לאחר קול הזעקה, הרשות השנייה נעתרת לפניות: לאייס נודע כי מנכ"ל הרשות שי באב"ד פנה לאחרונה לתחנות הרדיו האזוריות בבקשה לקבל מהן פירוט על הפסדיהן מאז החלה ההתדרדרות במצב הביטחוני עם חטיפת 3 הנערים, ובהמשך מבצע צוק איתן. על פי הערכות, הפסידו 16 התחנות האזוריות כ-15 מיליון שקלים בחודשיים האחרונים.

במכתב שנשלח ב-14 באוגוסט, כתב באב"ד: "החל מ-8 ביולי ובפרט לאחר הכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועה ביום 17 ביולי, התחיל מבצע 'צוק איתן'. הפניות שהגיעו אליי עד כה, עולה כי בוטלו מסעות פרסום מתוכננים רבים". הדד-ליין בו התבקשו מנכ"לי התחנות האזוריות לפרט את פירוט הפסדיהן, היה אתמול (יום ב').

ב-6 באוגוסט שלח באב"ד מכתב למנכ"לי הערוצים המסחריים - קשת, רשת וערוץ 10, בו ביקש מהם לפרט את ההפסדים בתקופה מ-13 ביוני, פירוט ההכנסות ביחס לתקופה המקבילה, ועוד. ואולם, ברשות לא פנו לטלוויזיה החינוכית שאף היא ספגה הפסדים בשל ביטול שעות שידור רבות בערוץ 2, וגם תחנות הרדיו האזוריות, שאיבדו קמפיינים רבים בתקופה זו.

כעבור 4 ימים החליטה מועצת הרשות השנייה לאשר לזכייניות הטלוויזיה לנייד דקות פרסום לשעות הפריים-טיים, שם מותר להן על פי חוק לשדר עד 40 דקות פרסום. החלטה זו הובילה את גדי קסטיאל, מנכ"ל רדיו ירושלים, לפנות לבאב"ד בבקשה - כפי שנחשף באייס - להתנהלות דומה גם כלפי תחנות הרדיו האזוריות, שפועלות בפיקוחה של הרשות.

לתחנות הרדיו האזוריות מותר לשדר בכל מקבץ לא יותר מ-5 דקות פרסום, ובשעת שידור אחת לא יותר מ-3 מקבצים שכאלו. התחנות מבקשות להגדיל את דקות הפרסום במקבץ בהיקף של בין 20% ל-40%, דהיינו 6-7 דקות פרסום בכל מקבץ. קסטיאל אף ביקש מהרשות להוציא לפועל את החלטתה מלפני כחצי שנה להחזיר לתחנות הרדיו את הערבויות אותן הפקידו בידיה, בך של כ-250-300 אלף שקל לתחנה.

על פי גורמים בשוק התקשורת, נתח הפרסום של תחנות הרדיו האזוריות עומד על כ-200 מיליון שקלים בשנה. גורם אחר אמר כי מאז החלה ההתדרדרות הביטחונית, חלה ירידה ממוצעת של 35% בהכנסות מפרסום, לצד גידול בהוצאות התחנות, כגון הוספות עובדים כוננים. במצב כזה, הערכה היא ההפסד של כלל התחנות עומד על כ-15 מיליון שקלים.

כאמור, לאחר הפרסום באייס, ברשות החליטו לפנות לתחנות הרדיו האזוריות ולבקש פירוט על ההפסדים, "על מנת שנוכל לבחון את הצור בהתאמות ולפעול בהתאם בהקדם", כדברי מכתבו של באב"ד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

דוד בן בסט, יו"ר תחנות הרדיו האזוריות והבעלים של רדיוס ורדיו לב המדינה, מעריך כי ההפסדים של התחנות אף גדול מ-15 מיליון שקלים. "המלחמה הזאת הרגה אותנו", אמר בשיחה עם אייס. "הפרסום בתחנות בדרום ירד ביותר מ-60%, במרכז פחות, אבל יש ירידה דרסטית בהכנסות".

-ואיך הרשות השנייה יכולה לעזור לכם?

"הרשות - עם כל הרצון הטוב - לא באמת יכולה לתת לנו. היא יכולה לאפשר לנו לשדר יותר דקות פרסום בכל מקבץ, אבל לא הרבה יותר מזה. הם באמת רוצים לעזור, שי באב"ד מאד רוצה לעזור לנו".

תגובתו של שי באב"ד טרם התקבלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.