פרסום ראשון

לקראת עזיבתה של בן חי-שגב: כ-10 מועמדים לתפקיד מנכ"ל הוועדה למדרוג

לאחר מינויה של יפעת בן חי-שגב ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ייפגשו מחר חברי הוועדה עם המועמדים, בהם גל תורג'מן, שמוליק שם טוב ופרח רותם
אלכסנדר כץ |

הוועדה הישראלית למדרוג תתכנס מחר (יום ד') כדי להיפגש עם המועמדים למנכ"ל הוועדה - כך נודע לאייס. על פי הערכות, ישנם כ-10 מועמדים לתפקיד, במקומה של ד"ר יפעת בן חי-שגב, שמינויה ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין אושר בשבוע שעבר. על פי הערכות, בישיבה מחר לא יבחר המועמד.

לאייס נודע כי יותר מ-200 איש שלחו קורות חיים לתפקיד, מהם העפילו לשלב הזה כ-10 מועמדים, בהם המובילים הם מנכ"ל הוועדה למדרוג באינטרנט לשעבר גל תורג'מן, מנכ"ל הרשות השנייה לשעבר שמוליק שם טוב, ופרח רותם - שהייתה בעברה סמנכ"לית אסטרטגיה ומחקר ב'רשת'.

על הפרק של הוועדה תעמוד סוגיית הגדלת פאנל המשפחות עם סיום המרכז לבחירת החברה שתבצע את מדידת הרייטינג, כפי שפורסם לראשונה באייס.

על פי הערכות, מספר בתי האב יגדל מ-580 (שנמדדים כיום על ידי חברת קנטאר מדיה, א"כ) ליותר מ-800 בתי אב, והחברה הזוכה תתבקש גם לכלול פאנל של עד 2,000 איש שמדידת הרייטינג שלהם בביתם תתבצע באמצעות הסמארטפון שלהם ולא באמצעות מכשיר מדידה רגיל.

הוועדה למדרוג החלה לפעול ב-1998 והמדידה הרשמית התחילה שנה לאחר מכן. במליאת הוועדה חברים גופי שידור שונים: קשת, רשת, הרשות השנייה, רשות השידור (ערוצים 1 ו-33), ערוץ 10, הטלוויזיה החינוכית, ערוץ 9, ערוץ 24, איגוד השיווק ואיגוד הפרסום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.