אילן שילוח מקאן אריקסון
צילום: בוצ'צ'ו

בסוף זה הצליח: מטומי הנפיקה 20% מהמניות ב-70 מ' דולר - תיסחר בלונדון

לאחר שההנפקה הקודמת נדחתה ברגע האחרון, חברת הפרסום מבוססת הבצועים שאילן שילוח מחזיק 28% ממניותיה, הונפקה לפי שווי של 347 מ' ד'
משה בנימין |

מספר חודשים לאחר שנסיון ההנפקה הקודם שלה נכשל, חברת הפרסום מבוססת התוצאות/ביצועים 'מטומי' (‏Matomy‏) סיימה בהצלחה גיוס של 70 מיליון דולר לפי שווי של 347 מיליון דולר ותחל להיסחר בלונדון מיום שישי הקרוב תחת הטיקר MTMY.

בסוף השבוע הודיעה 'מטומי' בלונדון למשקיעים על כך שהיא יוצאת למהלך של הנפקה לטובת גיוס של 50-75 מיליון דולר (עד 75). לפני כ-4 חודשים, 'מטומי' כיוונה להנפקה בבורסה הראשית של לונדון עם יעד גיוס של 100 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 305-390 פני. כאמור, הנפקה זו שלא עלתה יפה, בוטלה לבסוף לאחר שהחברה לא זכתה לביקוש הנדרש של לפחות 25% מהמניות המוצעות על ידי מדינות האיחוד האירופי. בהתאם לזאת הוקידה החברה את יעדיה כדי להשלים את המלאכה, והיום (יום ג') דיווחה על כך שהצליחה לגייס בהצלחה 70 מיליון דולר לפי שווי חברה של 347 מיליון דולר (אחרי הכסף). בעקבות הביקוש הער נסגרה ההנפקה לאחר יום אחד בלבד, תוך קביעת מחיר של 227 פני למניה. החברה הנפיקה כ-20% ממניותיה למשקיעים החדשים.

עופר דרוקר, מנכ"ל 'מטומי': "הצלחת ההנפקה היא עוד צעד חשוב למימוש מטרתנו להפוך לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הפרסום הדיגיטלי מבוסס ביצועים. היינו מאוכזבים מכך שנאלצנו לדחות את המהלך מוקדם יותר השנה, אך אנו מסופקים שהצלחנו להשלימו בהצלחה, עם הבעת אמון של המשקיעים בחברה. אני בטוח כי 'מטומי' כחברה ציבורית תמשיך להתחזק ולצבור הישגים עבור בעלי המניות שלה".

תוצאות החברה לרבעון הראשון של השנה (פרופורמה, כולל טים אינטרנט) הסתכמו במחזור של 68 מיליון דולר ו-6.9 מיליון דולר ב- Ebitda, בהשוואה למחזור של 54 מיליון דולר ו-4.2 מיליון דולר בשנה הקודמת. התוצאות משקפות צמיחה מרשימה של 26% במחזור ו-64% ב-Ebitda. מטומי סיימה את שנת 2013 עם מחזור של 217 מיליון דולר וכ-17 מיליון דולר (פרופורמה כולל טים אינטרנט). מחזור הפעילות של טים אינטרנט ב-2013 היה 23 מיליון דולר וכ-4 מיליון דולר ב- Ebitda.

'מטומי' נמצאת בשליטת אילן שילוח(28.5%) וקרן ויולה (20.5%) בראשות הראל בית און, שלמה דברת ויונתן קולבר. בעלי מניות נוספים הם המנכ"ל עופר דרוקר (8.8%) וניר טרלובסקי (7.3%), שותפו של שילוח בחממת הסטארטאפים 'דה טיים'. יתר המניות בהיקף של 34.9% מוחזקות בידי עובדים בכירים ובעלי מניות קטנים יותר, כמו בני הזוג אודי פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני פרידן IPG ובמאית הפרסומות נירית ירון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.