בסוף זה הצליח: מטומי הנפיקה 20% מהמניות ב-70 מ' דולר - תיסחר בלונדון
מספר חודשים לאחר שנסיון ההנפקה הקודם שלה נכשל, חברת הפרסום מבוססת התוצאות/ביצועים 'מטומי' (Matomy) סיימה בהצלחה גיוס של 70 מיליון דולר לפי שווי של 347 מיליון דולר ותחל להיסחר בלונדון מיום שישי הקרוב תחת הטיקר MTMY.
בסוף השבוע הודיעה 'מטומי' בלונדון למשקיעים על כך שהיא יוצאת למהלך של הנפקה לטובת גיוס של 50-75 מיליון דולר (עד 75). לפני כ-4 חודשים, 'מטומי' כיוונה להנפקה בבורסה הראשית של לונדון עם יעד גיוס של 100 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 305-390 פני. כאמור, הנפקה זו שלא עלתה יפה, בוטלה לבסוף לאחר שהחברה לא זכתה לביקוש הנדרש של לפחות 25% מהמניות המוצעות על ידי מדינות האיחוד האירופי. בהתאם לזאת הוקידה החברה את יעדיה כדי להשלים את המלאכה, והיום (יום ג') דיווחה על כך שהצליחה לגייס בהצלחה 70 מיליון דולר לפי שווי חברה של 347 מיליון דולר (אחרי הכסף). בעקבות הביקוש הער נסגרה ההנפקה לאחר יום אחד בלבד, תוך קביעת מחיר של 227 פני למניה. החברה הנפיקה כ-20% ממניותיה למשקיעים החדשים.
עופר דרוקר, מנכ"ל 'מטומי': "הצלחת ההנפקה היא עוד צעד חשוב למימוש מטרתנו להפוך לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הפרסום הדיגיטלי מבוסס ביצועים. היינו מאוכזבים מכך שנאלצנו לדחות את המהלך מוקדם יותר השנה, אך אנו מסופקים שהצלחנו להשלימו בהצלחה, עם הבעת אמון של המשקיעים בחברה. אני בטוח כי 'מטומי' כחברה ציבורית תמשיך להתחזק ולצבור הישגים עבור בעלי המניות שלה".
תוצאות החברה לרבעון הראשון של השנה (פרופורמה, כולל טים אינטרנט) הסתכמו במחזור של 68 מיליון דולר ו-6.9 מיליון דולר ב- Ebitda, בהשוואה למחזור של 54 מיליון דולר ו-4.2 מיליון דולר בשנה הקודמת. התוצאות משקפות צמיחה מרשימה של 26% במחזור ו-64% ב-Ebitda. מטומי סיימה את שנת 2013 עם מחזור של 217 מיליון דולר וכ-17 מיליון דולר (פרופורמה כולל טים אינטרנט). מחזור הפעילות של טים אינטרנט ב-2013 היה 23 מיליון דולר וכ-4 מיליון דולר ב- Ebitda.
- בוקר טוב לרשות להגנת הצרכן ולנגיד בנק ישראל - איפה הייתם עד היום?
- השלב הבא בקריסת מטומי: מחזיקי האג"ח ימנו עו"ד מטעמם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
'מטומי' נמצאת בשליטת אילן שילוח(28.5%) וקרן ויולה (20.5%) בראשות הראל בית און, שלמה דברת ויונתן קולבר. בעלי מניות נוספים הם המנכ"ל עופר דרוקר (8.8%) וניר טרלובסקי (7.3%), שותפו של שילוח בחממת הסטארטאפים 'דה טיים'. יתר המניות בהיקף של 34.9% מוחזקות בידי עובדים בכירים ובעלי מניות קטנים יותר, כמו בני הזוג אודי פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני פרידן IPG ובמאית הפרסומות נירית ירון.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.