אופירה לובניצקי
צילום: יח"צ

אחרי ההישג מול 'קשת': דירקטוריון תלי בחר מנכ"לית חדשה - אופירה לובניצקי

מנהלת הכספים לשעבר של אולפני הרצליה, תחליף כעת את אבי שמש, ששימש כמ"מ החברה המטפלת בתמלוגי היוצרים בקולנוע ובטלוויזיה
אלכסנדר כץ |

אופירה לובניצקי מונתה למנכ"לית החדשה של תלי - חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה. לובניצקי נכנסת לתפקידה בימים אלו לאחר שנבחרה על ידי ועדת איתור של דירקטוריון החברה, מתוך עשרות מועמדים.

לובניצקי מחליפה את אבי שמש, שכיהן בחודשים האחרונים בתפקיד כמנכ"ל זמני והובל בחצי השנה האחרונה את מאבק החברה להסדרת פעילותה מול הרשות להגבלים עסקיים, כאשר רק לאחרונה נחתם הסכם עם הזכיינית קשת. שמש צפוי להמשיך למלא תפקיד פעיל בנושא זה גם בחודשים הבאים.

לובניצקי כיהנה בעבר, בין השאר, כמנהלת האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל וכמנהלת הכספים של אולפני הרצליה, והיא בעלת תארים בכלכלה, מנהל עסקים ומשפטים.

לובניצקי מסרה כי "חברי תלי הם היוצרים המרכזיים של היצירה הטלוויזיונית והקולנועית הישראלית, הם משקיעים בה את כישרונם; זמנם ואהבתם, ומכוננים את החוויה היומיומית של כולנו. אני שמחה מאד להצטרף לגוף שמייצג אנשים כאלו ומלאת מוטיבציה לרתום את ניסיוני וידיעותיי לטובת מטרות החברה: הגברת המודעות לזכויות היוצרים של הבמאים והתסריטאים ומימוש הזכויות הללו הלכה למעשה".

שמש הוסיף כי "14 שנה לאחר שהוקמה, תלי יצרה מציאות חדשה והביאה לשינוי משמעותי בחייהם המקצועיים של תסריטאים ובמאים בישראל וביכולת שלהם לממש את זכויות היוצרים שלהם. אני בטוח שהחברה תוסדר בקרוב ותתפנה לאתגרים הבאים שלה, ובהם הגנה על זכויות היוצרים בעולם של תקשורת משתנה וחוצת גבולות. עבודה רבה מחכה לאופירה ולעובדי תלי ואני מאחל לה ולעובדים הצלחה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.