ג'רוזלם פוסט אנג'לה מרקל ג'רוזלם פוסט
צילום: צילום מסך: ג'רוזלם פוסט
פרסום ראשון

ג'רוזלם פוסט נגד כל העולם: יתבע גופים שפרסמו את תמונת "השפם של מרקל"

לאחר שהתמונה של מרק ישראל סלם הפכה לוויראלית, משרד 'כצנלסון להב' נשכר כדי לאתר את הפרסומים ברחבי העולם - ולהגיש תביעות נגד המפרסמים
אלכסנדר כץ | (3)
נושאים בכתבה מרקל

חודש וחצי לאחר שצילום אחד של מרק ישראל סלם הצליח לשגע את העולם, בג'רוזלם פוסט מתכוונים להגיש את החשבון. לאייס נודע כי בכוונת העיתון להגיש תביעות ברחבי העולם על הפרת יוצרים נגד כל כלי תקשורת שפרסם את התמונה ללא אישור, וכבר בימים האחרונים התבצעו פניות ראשוניות לכלי תקשורת באירופה ובארה"ב.

כזכור, בעת ביקורה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בישראל, לקראת סוף חודש פברואר, הצליח צלם העיתון מארק ישראל סלם להנציח את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשהוא מצביע לעבר נקודה לא ברורה, מה שיצר צל על פניה של מרקל, דבר שנראה כשם מקוצר על פניה - עם כל הקונוטציות המשתמעות בכך.

הצלם העביר מקבץ של תמונות למערכת, ושם התלבטו האם לפרסם את התמונה. בסופו של דבר הוחלט לגנוז את התמונה של סלם, אולם אחד מאנשי המערכת העלה אותה לפייסבוק של אתר Thepost, אתר קבוצת 'הג'רוזלם פוסט', ומשם היא הפכה לוויראלית. בהמשך פרסם שם אתר הג'רוזלם פוסט פרסם ראיון קצר עם הצלם. הוויראליות של התמונה כבר הייתה בשיא, ולאחר שהופיעה באתרים ובעיתונים ברחבי העולם - בהם אינדיפנדנט הבריטי , ניו יורק פוסט, דיילי מייל, הורייט הטורקי, האפינגטון פוסט וערוץ אל ערביה, תכניות הלייט-נייט בטלוויזיה האמריקאית, ואפילו באתרים ועיתונים באיראן ובלבנון.

הפייסבוק של Thepost (צילום מסך)

הכתבה באתר ג'רוזלם פוסט (צילום מסך)

על אף שבתחילה בג'רוזלם פוסט שיתפו פעולה עם הוויראליות, והתראיינו על כך, בקבוצה החליטו להגיש תביעות נגד הגופים שעשו שימוש בתמונה שהזכויות שלה נמצאות בבעלותה. הנהלת העיתון פנתה למספר משרדי עורכי דין המתמחים בהגנה על זכויות יוצרים, וביצעה מעין מכרז במסגרתו ביקשה הצעות מחיר על ייצוג בתיקים מסוג זה, כשלדברי גורמים המכירים את הפרטים, אחד הסעיפים היה גובה העמלה שהמשרד ידרוש מכל ניצחון הכמעט וודאי בבית המשפט. בסופו של דבר נבחר משרד עורכי הדין כצנלסון להב, שעובד בצורה שוטפת על העיתון.

העיתון, באמצעות משרד כצנלסון להב, פנה לחברות שהתמחותן איתור תמונות ברשת האינטרנט, וזאת במטרה לאתר שימוש לא חוקי בתמונה הזאתף בכדי להגיש תביעה נגד אותו גוף מפר.

עו"ד ליאור להב, שותף במשרד 'כצנלסון להב', אישר את הפרטים לאייס, ואמר כי "העניין כבר נמצא בטיפול וכבר בוצעו פניות לגורמים באירופה וארה"ב".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דוד 10/04/2014 10:10
    הגב לתגובה זו
    הם תבעו גם גופים בארץ, למרות שמדובר בדיווח על נושא חדשותי דבר שנחשב לשימוש מותר. תאוות הבצע של אנשי הג'רוסלם היא פשוט דוחה
  • 2.
    מארק האחד והיחיד!! (ל"ת)
    אסף 08/04/2014 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    התמונה הפכה לאייקון, האם גם על זה יש זכויות? (ל"ת)
    גלעד 08/04/2014 15:06
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.