עמוס כרמלי: "מאוכזב מהרדיפה אחרי הרייטינג, עיתונות זה מקצוע מקופח"
עמוס כרמלי, אחד מוותיקי העיתונאים בישראל, יזכה היום (יום ה') לפרס מפעל חיים בכנס חיפה לתקשורת - יוזמה של תא עיתונאי חיפה בשיתוף ארגון העיתונאים, כתשובה לכנס העיתונאים באילת. כרמלי, שנכנס לתחום עוד באמצע שנות ה-50, נרגש מהרגע, אבל גם צופה על שוק העיתונות עם הרבה חשש וביקורת.
"טבעי שזה מרגש לקבל פרס, הערכה מקולגות למקצוע", סיפר אתמול בשיחה עם אייס. "אני בהחלט אגיע לקבל את הפרס". את הפרס הוא יקבל בכנס שיתקיים במהלך היום באוניברסיטת חיפה.
מזה חודשים ארוכים שחברי תא העיתונאים ניסו להניע מהלך במסגרתו יקבל כרמלי את פרס ביאנו לתקשורת. מדובר בפרס של עיריית חיפה, שהחליטה מהשנה להעניק אותו גם לאישים מחוץ לחיפה, ובחרה הפעם במו"ל כלכליסט יואל אסתרון. עם ההחלטה לייסד את כנס חיפה לתקשורת, הוחלט גם באופן מיידי להעניק לכרמלי - זוכה פרס סוקולוב לתקשורת - את הפרס.
את הפרס בכנס 'מחוץ לבועה' יעניק לו מוטי קירשנבאום, חברו לרשות השידור, בה עבד כרמלי (77) במשך עשרות שנים, ככתב קול ישראל וערוץ 1 בחיפה והצפון, וממקימי סניף חיפה של רשות השידור. במהלך השנים יצר כ-3,000 כתבות והסרטים דוקומנטריים. הוא היה גם
מתוך אלבום משפחתי
כרמלי מבקש לא להתייחס למאבקים הפנימיים, אלא דווקא למצבה של התקשורת נכון לשנת 2014. "אני חונכתי אחרת", הוא טוען, "אני מאוכזב מחוסר הדיוק של הדיווחים, מהרדיפה אחרי הרייטינג. התקשרות חוטאת לתפקידה. ניסינו לעשות את הטוב ביותר, והגענו למצב שהרייטינג ינצח את האמת ואת חובת הדיווח".
לדבריו, "העיתונות זה מקצוע מקופח ומנוצל. יש מפסיקים מנצלים, זה שוק עבדים. תמיד היו כל מיני עכבות לא טובות, אבל הדברים הורעו בשנים האחרונות. אין כתבה או ידיעה שאני לא מזהה מי עומד מאחוריה, ולעיתים מי שילם עליה".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
