הפגנה ערוץ 10 רפי רשף אמנון לוי רועי שרון
צילום: צילום יוני ריקנר

משבר בערוץ 10: העובדים נערכים שוב למאבק - "נפעל להבטחת עתידנו"

העובדים טוענים כי לאודר הקפיא השקעותיו בערוץ, ומעלים חשש לסגירת הערוץ ולפיטורים. "ניאלץ לפעול בעצמנו כדי להבטיח את עתיד הערוץ"
אלכסנדר כץ | (5)

כמדי שנה, עם הגיעו של החורף, שוב נערכים עובדי ערוץ 10 למאבק השנתי שלהם על עתידם המקצועי. עם כניסתו של הערוץ למשבר הנוכחי, לאחר החלטתו של הבעלים רון לאודר - לטענת העובדים - להקפיא את השקעותיו בערוץ ולמכור את חלקו לאשת הפרסום ג.יפית, והאיחור בתשלום להפקות שונות, העובדים החליטו להבהיר כי הם מוכנים לצאת למאבק להמשך קיומו של הערוץ. כבר היום (יום ב') תתקיים ישיבת עובדים, ואלה יעודכנו בצורה שוטפת לגבי המהלכים של הוועד.

"אין זה סוד שערוץ 10 שוב מצוי בעיצומם של ימים מטלטלים", נכתב בהודעה שהפיץ ועד עובדי הערוץ הבוקר. "ניסיונות ההידברות שהתקיימו עם נציגיו (של לאודר, א"כ) לא הניבו עד כה תוצאות של ממש, ולכן נשקף חשש ממשי להחשכת מסך ופיטורין המוניים. מול הידרדרות כזו, דווקא בעיצומו של מומנטום חיובי לערוץ ולחברת החדשות, לא נוכל עוד להמתין ולו רגע אחד נוסף".

"עבורנו, עובדי ערוץ 10, יש כיום כתובת אחת רלוונטית הנושאת באחריות לפתרון המשבר: רון לאודר, שברוב נדיבותו תמך בחברה במשך שנים בהיקף של כחצי מיליארד שקלים, צריך לחפש עתה דרך ראויה ומכובדת להעברת אחזקותיו בערוץ", נכתב. ,לא יעלה על הדעת שערב קבלת הרישיון, זמן קצר לאחר הפגנות עובדים סוערות בעדו ומינוי הנהלה חדשה, מר לאודר יתכחש למחויבות ארוכת הטווח שנטל כלפי הערוץ במחיר קריסה שתיצור אבטלה המונית בענף התקשורת הישראלי. אנו מצפים מלאודר ומנציגיו בדירקטוריון, אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי, להחזיק את החברה באחריות האופיינית להם, עד להשגת הסדר מניח את הדעת שיבטיח את המשך קיומה במבנה בעלות חדש ויציב. כל פעילות אחרת תתפרש בעיננו כתרומה אקטיבית לסגירת הערוץ, שצריכה להבהב כ'קו אדום' עבור כל מי שחפץ לראות בישראל עיתונות חופשית ונקייה מאינטרסים".

הוועד בראשותו של העיתונאי מתן חודורוב, טוען כי כל בקשותיו להיפגש עם לאודר, לא נענו בשלב זה, ומציינים כי "המגעים בין בעלי המניות אינם יכולים להחליף את דרכם המוכחת של עובדי ערוץ 10 ליטול ברגעי האמת אחריות מלאה על עתידם שלהם. לפיכך, אנו מודיעים כי אם עד ליום רביעי הקרוב לא יושג הסדר מניח את הדעת בין בעלי המניות, ולחילופין לא תיענה בקשתנו להיפגש עם לאודר בדחיפות, ניאלץ לפעול בעצמנו כדי להבטיח את עתיד הערוץ על כל המשתמע מכך".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    רון 11/12/2013 08:26
    הגב לתגובה זו
    בשביל זבל כבר יש את ערוץ 2
  • 4.
    ערוץ מיותר. (ל"ת)
    רונית 11/12/2013 08:23
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עובד ערוץ 1 10/12/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
    הייתם עסוקים במסע ההכפשה נגד ערוץ 1. איך תרגישו אם רשות השידור תייצר קמפיין הקורא לסגירת ערוץ 10 בגלל החובות ועודף שעות הריאליטי
  • 2.
    עמית 10/12/2013 00:08
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף הבין ששדרת הניהול הכושלת והמאופסת שלו לא תביא לו כלום. חובבנים.
  • 1.
    שוב הזנב מכשכש בכלב. קצצו משכורות ובריאליטי (ל"ת)
    כפויי טובה לוזרים 09/12/2013 11:29
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״