ג. יפית גרינברג
צילום: איתן ריקליס

דרמה בערוץ 10: מסתמן כי הפרסומאית ג. יפית תרכוש את חלקו של רון לאודר

אשת הפרסום סיכמה עם לאודר על רכישת חלקו - 30% מערוץ 10. העסקה תושלם רק אם הרגולטור יאשר אותה - למרות עסקי הפרסום והיח"צ של יפית
אלכסנדר כץ | (4)

אשת הפרסום ג. יפית צפויה לרכוש את חלקו של איש העסקים האמריקאי רון לאודר בערוץ 10. העסקה מושלמת בימים אלו, כאשר בכירי ערוץ 10 וג. יפית נמצאים בימים האחרונים בניו יורק לפגישות עם לאודר.

לאודר מחזיק ב-30% ממניות ערוץ 10, ורק בשנה האחרונה השקיע בו יותר מ-100 מיליון שקלים. השותפים הנוספים עם יוסי מימן וארנון מילצ'ן. כזכור, לאחרונה התעוררו בעיות מול מילצ'ן, שדורש החזר כספי של 50 מיליון שקלים על השקעתו בערוץ, ובינתיים הוא מסרב לחתום על מסמכים שהערוץ הגיש לטובת קבלת רישיון, מה שמסכן את עתידו של הערוץ. במצב הנוכחי, כדי שאפשר יהיה להעניק את הרישיון לערוץ, צריך שלפחות 50% מהחותמים יהיו אזרחי ישראל. במצב הנוכחי, כאשר מילצ'ן סירב לחתום ולאודר אינו ישראלי, יעד זה נראה רחוק.

הצטרפותה של ג. יפית, הלוא היא יפית גרינברג, תאפשר את המהלך הזה. גרינברג מחזיקה בחברת ג. יפית תקשורת ועיתונות ומבעלי קבוצת החברות g group. בימים הקרובים היא תשלים את עסקת הרכישה לאחר שמתווה העסקה סוכם בימים האחרונים לשביעות רצון הצדדים. יש לציין כי הרשות השנייה, הרגולטור של ערוץ 10, צריך לאשר את ההסכם, ולבחון אם אין בעיות רגולטוריות בין עסקי הפרסום והיח"צ של גרינברג.

לדבריה, "המחשבה על סגירת ערוץ מסחרי, על כל המשתמע מכך - פיטורי עובדים, כרסום בדמוקרטיה, הוא בלתי נתפס בעיני ואנסה לעשות הכל כדי לא להגיע למצב הזה, אינני מבטיחה דבר מלבד השתדלות אמתית וכנה שלי, לנסות לעזור מצב הקיים. רון לא פנה אלי כי יש לי כיסים עמוקים. יש בי נכונות אמתית לתעשיית הטלוויזיה בישראל, שבמשך שנים רבות הייתה טובה אליי ואני רוצה להיות טובה חזרה ולנסות להעניק מניסיוני לטובת התעשייה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    היא אשת קש? של מי? (ל"ת)
    תחשבו שוב 19/11/2013 06:33
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לא יהיה לה את הכסף להזרמות כספים שכאלה. ספין (ל"ת)
    רפי 18/11/2013 10:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ירון 18/11/2013 02:31
    הגב לתגובה זו
    במקרה הטוב עוד נראה תוכניות אקטואליה משולבות בתוכן שיווקי כבד.(את זה יש כבר שנים בקשת) ובמקרה הרע היא עוד עלולה להנחות תוכנית בערוץ (ממש כמו ג׳ודי שלום מוזס ברשת) בקיצור ערוץ 10 יהפך לערוץ 2 ואם חושבים על זה לעומק אולי זה מה שיציל את הערוץ הזה...חחחח אבל ברצינות שמישהו יעשה סוף לרמת התוכן המטונף בפרסום בארץ כדי שיהיה כאן פרסום טהור וטוב יותר!
  • 1.
    ניגוד עניינים 17/11/2013 22:38
    הגב לתגובה זו
    אם הרגולטור לא יחייב אותה זאת הפרה בוטה של החוק , יהיה צורך בבג"ץ
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.