ונעבור ל'דבר המפרסם': גולן נוחיאן משיק אתר פרסום ישראלי שנותן במה לגולשים

האתר מכיל מאגר נרחב של פרסומות ישראליות במגוון פלטפורמות, כולל קרדיטים. הוא מאפשר העלאת טורים ועבודות ללא תנאי וללא צורך ברישום
משה בנימין | (6)

לאחר חודשים ארוכים של תכנון, איסוף ובנייה, השיק הבוקר (יום ב') גולן נוחיאן, איש הפרסום הוותיק, אתר פרסום ישראלי חדש בשם דבר המפרסם.

לדברי נוחיאן, דבר המפרסם בעיקרו, נועד לתת במה לכל מי שמעוניין לכתוב ולשתף את אשר על ליבו, בכל הנוגע לפרסומות ולענף הפרסום. בהליך פשוט מאוד יכול כל מי שחפץ בכך להעלות לאתר טורים, כתבות, דיעות, תובנות, ביקורת פרסומות ועוד.

בנוסף, מכיל האתר מאגר נרחב של פרסומות ישראליות, הכולל תשדירי טלוויזיה, רדיו, עיתונות ושילוט. כולל קרדיט מלא לעושים במלאכה. בשלב מאוחר יכיל האתר עבודות פרסום של מדיות נוספות. העלאת עבודות פרסום לאתר, כמו העלאת הטורים, מתאפשרת באופן פשוט, ללא תנאי ובלי צורך ברישום.

נוחיאן, שעומד מאחורי האתר, הוא גם המוציא לאור של מגזין הפרסום CMYK ומי שמגיש כבר למעלה משמונה שנים את פינת ביקורת הפרסומות בתכנית הבוקר של טל ואביעד. נוחיאן: "זהו יום חג לענף הפרסום בישראל. זהו האתר הראשון שנותן במה פתוחה וחופשית לכל מי שיש לו מה לומר. מעבר לכך, הכמות העצומה של הפרסומות באתר והקרדיט לצוות שעומד מאחורי כל העבודות, הופכת את האתר למקדש הפרסום החדש של ישראל".

חברת דאטה פלוס המתמחה בפתרונות תוכנה לענף הפרסום ומספקת מערכות ניהול חכמות לעשרות משרדים אחראית על בנייתו וניהולו של האתר. מערכת הניהול של האתר מאפשרת בין השאר, צפייה בתיק עבודות אישי של כל מי ששמו קיים באתר באמצעות הקלקה פשוטה על השם. כמו כן ניתן יהיה להעלות ולשתף ברשת הפייסבוק כל עבודה שנמצאת באתר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אהוד בן 06/08/2013 11:36
    הגב לתגובה זו
    מתי תכנתו את האתר הזה?? מי מפתח אתרים בASP מיושן כזה?? לא הייתי מעלה את זה לאויר אפילו בצחוק!
  • 3.
    אחלה רעיון (ל"ת)
    פרסומאית 05/08/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איתי פז 05/08/2013 11:24
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שתהיה במה אובייקטיבית המרכזת את דעתם של הצרכנים בנוסף לדעתם של הצרחנים בענף. המון הצלחה גולן
  • 1.
    גימל 05/08/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    איך לעזאזל מישהו מוכן לעלות עם עיצוב מיושן שכזה? זה נראה כמו בדיחה, כמו וואלה! בשנת 2001 מי מנהל הקריאייטיב שאישר את הדבר המגוחך הזה? תכף תשתמשו בפונטים בסיסיים מיושנים ובכלל שישו ושמחו אם זה מה שעולם הפרסום יודע לספק, אני הולך למיתוג
  • אהוד 06/08/2013 11:34
    הגב לתגובה זו
    לא רק העיצוב דינוזאורי! מי לעזעזל מפתח אתרים חדשים בטכנולוגיה של שנות 2000??? פאק איזה עניות!!! יש עדיין מתכנתים כאלה?
  • סתם מלכלכך בלי סיבה (ל"ת)
    05/08/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.