TV

שוק הדיגיטל מגמגם - 'מטומי' פורחת: "כשהלקוח רוצה ביצועים, לנו יש יתרון"

השוק מנסה להתאושש, אבל חברת המדיה שמתמחה בפרסום מבוסס תוצאות, מגדילה פעילותה, מכוונת לשווקים חדשים ומתכננת הנפקה. צפו בווידאו
נושאים בכתבה אילן שילוח מטומי

מטומי מדיה (Matomy Media Group) חברת הפרסום הבינ"ל לא עוצרת. בעוד ששוק הפרסום בדיגיטל מחפש את דרכו, חברות מהסוג של מטומי, שאילן שילוח הוא בעל המניות העיקרי בה, הן אלו שנכנסות לוואקום שנפער בין משרדי האינטראקטיב המסורתיים והלקוחות.

רכישת סוכנות הדיגיטל האמריקאית מדיהוויז (MediaWhiz) המחישה יותר מכל את אסטרטגיית ההתרחבות של מטומי בארה"ב כשהיעד הבא הוא הנפקה בבורסה.

בעקבות רכישה זו צפוי מחזור הפעילות השנתי של קבוצת מטומי לגדול לכדי 230 מיליון דולר. החברה שמתמחה בפרסום מבוסס תוצאות בתחומי הדיגיטל מעסיקה כ-400 עובדים בארץ ומסביב לעולם ופעילה ב-85 מדינות. בראיון וידאו בכירי החברה מספרים לאייס על מנועי הצמיחה העתידיים, הנגיסה שלהם בתקציבי הפרסום שבעבר הופנו למשרדי האינטראקטיב ואופי העובדים שאותם הם מגייסים.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    משה 05/08/2013 20:39
    הגב לתגובה זו
    הפרסום מבוסס התוצאות בשיטה שמטומי הובילו בירידה תלולה , המודל מיצה את עצמו מוקדם מהצפוי ....
  • 5.
    מודאג 04/07/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
    אולי זה מיושן להגיד, לא אכפת לי, אבל אנחנו מוכרים ידע, כשרון, הבנה בפרסום - לא רק לידים. נמאס מהכיוון הזה שהענף צועד אליו
  • למודאג 07/07/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    אני רוצה לקוחות. המשרדים הגדולים כל כך עסוקים בלהיות שנונים, שהם שכחו למה משלמים להם.
  • דני 07/07/2013 08:10
    הגב לתגובה זו
    המשרדים הוותיקים, עם קומבינות העמלות והשחיתות והיצירתיות המגמגמת הורסים את הענף. הם ולא אחר. להאשים את הטכנולוגיה, זה פאטתי...
  • 4.
    ג'ורג' 03/07/2013 17:46
    הגב לתגובה זו
    האיש לא יודע איפה נמצאת החברה שקנה?
  • 3.
    לובה 03/07/2013 17:06
    הגב לתגובה זו
    אני רק שאלה: האם גם מקאן נכללת בין ה"סוכנויות המסורתיות" כמו שהגדיר אותן הבחור הסקפטי? כי זה קצת מצחיק איך שאילן שילוח בחר למכור את המניות במקאן ולהשקיע את כספו במלא מקומות מסביב (ראובני למשל)מה שנקרא - הבעת אמון
  • 2.
    אחלה כתבה (ל"ת)
    דורית/ 03/07/2013 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חברה פצצה - כך צריך להיראות הענף! (ל"ת)
    דנידין 03/07/2013 16:27
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.