אליאב אללוף
צילום: אדר יראון, אפוק טיימס

הבלוגים של אליאב אללוף: מה הופך מוצר ללהיט, מותג לאהוד, סטטוס להיסטרי?

כמו בכל יום בימי החג, מציג אייס המלצות לבלוגים ואתרים שווים במיוחד. ובפרק האחרון לפני החזרה לשגרה: הבלוגים של ג'רמי דין האנגלי וניר אייל
אליאב אללוף | (3)

אחד הדברים שאני הכי מתמקד בהם בשנה האחרונה, הוא הנושא של מה מניע אנשים לפעולה. גיליתי שזהו אחד הדברים שאני הכי אוהב במדיה חברתית, בין היתר, כי אפשר לראות את זה כל הזמן ובאופן מיידי.

עבור רוב האנשים, מדיה חברתית זה מקום של הפצת מסרים (כן, כן, לייקים), אבל עבורי זה גם מקום מאוד חשוב להבין איך אנשים חושבים ומה גורם להם לעשות דברים.

בסוף שבוע, בעיקר בשבת מוקדם בבוקר, אני לוקח לי כמה שעות וחושב מדוע דברים מסוימים הצליחו ואחרים נכשלו. פיתחתי תיאוריה משלי לגבי מה הופך מסרים למצליחים: מה הופך מוצר ללהיט, מותג לאהוד, סטטוס להיסטרי.

הפתרון לא נמצא בהגיון, אלא בצד הרגשי שלנו. אני מתמקד בצרכים הרגשיים הבסיסיים של האדם, אבל יותר ספציפית, במקרים שבהם מותגים ומוצרים מצליחים להפעיל מספר רגשות בסיסיים אצל אדם במקביל - שם זוהי תחילתה של התמכרות רגשית, שהופכת מאוחר יותר להזדהות עם המותג.

ויש כמה בלוגים שעוזרים לי להעשיר את החשיבה ולחדד אבחנות. אחד מהם הוא של ג'רמי דין. הבלוג עוסק במחקר מדעי לגבי איך המוח עובד. זה הרבה יותר מעניין ופחות מאיים ממה שזה נשמע, אם אתם למשל, רוצים להבין איך לבנות הרגלים או לשבור אותם. ויש גם דברים חמודים וקלילים כמו 10 תנוחות גוף שמשפרות ביצועים, או 7 הרגלים שמגדילים את מספר העוקבים בטוויטר.

בניית הרגלים הוא גם הנושא של בלוג נוסף שאני עוקב אחריו, של ניר אייל. הבלוג מדבר על כיצד ליצור מעורבות לקוחות עם מותגים ומוצרים דרך בניית הרגלי משתמש. אני מאד אוהב בבלוג הזה את הנטייה לבנות את הפסיכולוגיה והתובנות שלו לתוך איך שמוצרים עובדים. זהו דבר שכרגע רוב החברות והמותגים מזלזלים בו או לא מבחינים בו בכלל, אבל בעוד כמה שנים, זה יראה כל כך טבעי - בדיוק כמו שמחלקת המוצר כיום לא מתחילה לבנות מוצר שהשיווק לא מאשר שאפשר לשווק, ובמחלקת מכירות לא מאשרים שאפשר למכור.

2 הבלוגים כתובים בגובה העיניים, בצורה מאוד פרקטית וקלילה. אבל הם יעניינו אתכם רק אם אתם אוהבים לעורר בעצמכם חשיבה מקורית.

אליאב אללוף הוא מנטור מדיה חברתית ויועץ שיווקי

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מה זה מנטור מדיה חברתית? (ל"ת)
    בלי שמות 03/04/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נייס. המלצות מעניינות (ל"ת)
    02/04/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תודה, למדתי (ל"ת)
    משה יהלום 01/04/2013 12:39
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.