סלקום מול IBC - "הוט ותש"י מנסות לעשות אקזיט על חשבוננו"
סלקום תובעת את IBC. במרכז המחלוקת החלטת IBC להרחבת פריסת הסיבים שלה ל־2.4 מיליון בתי אב, תוך ניסיון לחייב את סלקום לרכוש 15% מכלל הקווים. לטענת סלקום, ההתחייבות שלה במסגרת החוזה תקפה רק עד לתקרה של 2 מיליון בתי אב. בכתב התביעה – ובמכתבי ההתראה שקדמו לו - טוענת סלקום למעשה כי הוט ותש"י מנסות לעשות אקזיט מ-IBC על גבה ולחייב אותה בדברים שהיא אינה חייבת על מנת להעלות את שווי החברה במסגרת עסקת מכירת המניות של הוט ותש"י. את התביעה הגישו עו"ד עופר צור, אסף אבטובי ואורן מאירי ממשרד גורנצקי.
במכתב קודם ששיגרה סלקום היא טענה כי תש"י ו־HOT מנסות לייצר מצג שווא שלפיו סלקום תרכוש 15% מהקווים במסגרת הרחבת הפריסה, על מנת לסייע למכור את חלקן בחברה. השבוע, לפני שנפתרו המחלוקות בין הצדדים, דווח כי קבוצת הפניקס ובית ההשקעות מור צפויים לרכוש את מניותיהן של הוט וקרן תש"י במיזם הסיבים, 46% סך הכל, בתמורה שתעמוד על 1.04 מיליארד שקל. השווי הזה מתבסס על רכישת קווים מצד סלקום וסלקום כאמור מתנערת מכך.
בתביעה שהוגשה נכתב: "הוט ותש"י תכננו למכור כבר אז את חלקן וניסו להציג היקף מחויבות פוטנציאלי גדול יותר כדי להגדיל את התמורה שיקבלו במכירה. תכנון זה התגבש, והן איתרו לאחרונה רוכש". בנוסף צוין בכתב התביעה: " IBC מנסה לחייב את סלקום לרכוש ממנה בכפייה קווי תשתית בכמות ובעיתוי שתכתיב לה IBC באופן חד צדדי וללא מגבלה, כשברור ל-IBC שהכתבה של רכישה כפויה כזו תפגע בתחרות. כשהם "רוכבים" על אותה פרשנות אבסורדית, IBC ובעלי אינטרסים בה (המונעים ממניעים זרים פסולים ופועלים תוך ניגוד עניינים חמור) דהרו קדימה "באופן עיוור", התעלמו מכל התראות סלקום, והובילו את IBC לקבל (שלא כדין), בין היתר, החלטה בעניין הרחבת תשתית הסיבים שלה לכ-2.4 מיליון בתי לקוח.
"ההחלטה התקבלה על בסיס הנחת מוצא (מופרכת) שהוצגה לאורגני החברה (ולצדדים שלישיים) כאילו לפי ההסכם סלקום "מחויבת" לרכוש אוטומטית 15% גם מהקווים שנפרסו מעל תקרת ההתחייבות (2 מיליון), וללא כל מגבלה."
- סלקום אנרג'י מרחיבה פעילות: תרכוש חשמל ב-1.1 מיליארד שקל
- סלקום מסכמת רבעון שני עם רווח נקי של 64 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת היחסים בין החברות החלה עוד בשנת 2018, כאשר סלקום רכשה 70% ממניות IBC בשותפות עם קרן תש"י. כבר אז, לפי התביעה, נזרעו זרעי המחלוקת: "בחודש אוגוסט 2013 הוענק ל-IBC רישיון למתן שירותי בזק פנים-ארציים נייחים. במשך שנים לאחר שהוענק לה הרישיון, היקף פריסת הרשת שלה עמד על שיעור נמוך של משקי הבית בישראל והמיזם לא הצליח להתרומם באופן ממשי."
התביעה מתארת כיצד משרד התקשורת התערב ב-2018 וקבע הגבלות רגולטוריות ש"תכליתן לעודד את חדירת מיזם IBC לשוק והאפשרות של בעלי רישיונות אחרים לרכוש אחזקות ב-IBC."
הסכם ה-IRU: לב המחלוקת - בתאריך 12.3.2019 נחתם הסכם קריטי בין סלקום ל-IBC, המעגן את התחייבויות הצדדים:
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.