לייטריקס בשת"פ עם ענקית המדיה שאטרסטוק

לייטריקס תאמן את מודל הוידאו LTXV 0.9 שפיתחה באמצעות מאגר הוידאו של שאטרסטוק
אביחי טדסה |
נושאים בכתבה Shutterstock לייטריקס

חברת לייטריקס, המפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית עבור יוצרי תוכן, הודיעה על שיתוף פעולה עם ענקית המדיה שאטרסטוק (Shutterstock) לשימוש בספריית הווידאו העצומה של החברה. שיתוף פעולה זה יאפשר ללייטריקס לאמן את LTXV 0.9, מודל הווידאו שפיתחה, באמצעות חומרי וידאו באיכות גבוהה של HD ו-4K. לייטריקס זוכה להיות השותפה הראשונה שתשתמש ב"רישיון מחקר" ייחודי של שאטרסטוק, שמפחית משמעותית את חסמי הכניסה לאימון מודלים.

תחת רישיון המחקר של שטארסטוק, סטארטאפים וחברות טכנולוגיה יוכלו כעת לבנות ולשכלל כלי AI באמצעות נתונים איכותיים תחת רישיון, לפני היציאה לשוק. הרישיון האמור מאפשר ללייטריקס לממש את חזון החברה להנגיש כלים יצירתיים, תוך שמירה על איכות גבוהה של תוצרי AI והגנה על זכויות היוצרים. נוסף על כך, הגישה לנתונים איכותיים בשלב המחקר והפיתוח, מאפשרת שמירה על עלויות סבירות, וכך מסייעת להתמודד עם אחד האתגרים המרכזיים של חברות בתחום. 

"השותפות ארוכת הטווח שחתמנו עם שאטרסטוק מהווה אבן דרך אסטרטגית עבורנו, בהמשך ליוזמות שלנו מהשנה האחרונה בתחום ה-AI, כולל הסכמים עם גופי שידור ויוצרי תוכן מרכזיים", אמר זאב פרבמן, מייסד-שותף ומנכ"ל לייטריקס. "בליבת העשייה שלנו אנו מחויבים לבניית כלים יצירתיים, עוצמתיים ונגישים. שיתוף פעולה זה לא רק משפר את יכולתנו לאמן מודלי AI עם נתוני וידאו איכותיים ומגוונים, אלא גם מעלה את האיכות והרלוונטיות של כלי הווידאו היצירתיים שלנו לקהילה ההולכת וגדלה  של יוצרים מקצועיים וארגונים המשתמשים בכלים שלנו".

על ידי שילוב תכני וידאו ברישיון של שאטרסטוק, לייטריקס מחזקת את מודלי האימון שלה, ומבטיחה שהם בנויים על סטים של נתונים רובוסטיים ומוכרים בענף, המכבדים את היצירתיות של גופי שידור ויוצרי תוכן. 

לייטריקס השיקה את LTXV 0.9 לקהילת המפתחים ברישיון קוד פתוח בנובמבר 2024. על ידי ניצול נתוני וידאו באיכות גבוהה של שאטרסטוק, לייטריקס שואפת לתעדף את איכות התוצרים בעדכון המודל הבא, תוך שיפור התוצאות למשתמשים וקידום יוזמות הקוד הפתוח שלה.

"השותפות העולמית עם לייטריקס מדגימה את מחויבות שאטרסטוק לתמיכה בצמיחה אחראית של עולם ה-GenAI", אמר דניאל מנדל, ראש תחום רישוי דאטה ו-AI בשאטרסטוק. "באמצעות מודל הרישיון המחקרי החדשני שלנו, אנו מאפשרים לשותפים לאמן את מודלי ה-AI שלהם על בסיס נתונים אמינים ותחת רישיון מהרגע הראשון. אנו שמחים לעבוד עם לייטריקס ולשתף פעולה בכלי הווידאו המובילים שלהם ונמשיך לספק נכסי דאטה שיאפשרו להם להצליח לאורך זמן".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.