Waze
צילום: יח"צ/ צילום מסך

מחשבת מסלול מחדש: גוגל מקצצת משרות בוויז

ענקית הטכנולוגיה הודיעה אמש על קיצוץ משרות בחברת הבת, הפועלת בחלקה מישראל בשל ההחלטה למזג את מערכת הפרסום של האפליקציה עם טכנולוגיית Google Ads; החברה טרם פרסמה פרטים על מספר המפוטרים
איתן גרסטנפלד | (1)

ענקית הטכנולוגיה אלפבית הודיעה אמש על קיצוץ משרות בחברת הבת וויז (Waze) המעפילה את אפליקציית הניווט הפופולארית. זאת על רקע ההחלטה למזג את מערכת הפרסום של האפליקציה עם טכנולוגיית Google Ads. בשלב זה החברה המעסיקה כ-150 עובדים בישראל, טרם פרסמה פרטים נוספים על מספר המפוטרים.

על פי הדיווח ברשת CNBC, באימייל שנשלח לעובדי החברה על ידי כריס פיליפס, מנהל חטיבת המפות של גוגל (Geo), נכתב שהחברה החליטה לשנות את האסטרטגיה שלה ולכלול מודעות של גוגל (Google Ads) במקום להשתמש במערכת מודעות נפרדת. מהלך אשר צפוי להביא לפיטורים בעיקר של עובדי מכירות, שיווק וכו'.

באימייל לא נאמר כמה משרות יקצצו, ובשלב זה בחברה סירבו למסור פרטים נוספים על ההחלטה. על פי ההערכות וויז, אשר נרכשה על ידי גוגל בשנת 2013 תמורת כ-1.3 מיליארד דולר, מעסיקה יותר מ-500 עובדים, 150 מתוכם בישראל. האפליקציה הפופולארית משתמשת במיקור המונים, בכדי לקבוע את מסלול הנסיעה המהיר ביותר ממיקום אחד לאחר, ומחזיקה בכ-140 מיליון משתמשים פעילים.

הדיווח מגיע לאחר שנה של האטה דרמטית בצמיחה בהכנסות, אשר הביאה את אלפבית חברת האם של גוגל להודיע בינואר, כי היא מפטרת 12,000 עובדים, המהווים 6% מכוח העבודה שלה. החברה גם ביטלה כמה פרויקטים, צמצמה אחרים ואמרה שהיא מתמקדת בהתייעלות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עובדי מכירות, שיווק וכו' (של פרסומות). - זה "הייטק"? (ל"ת)
    כלכלן 28/06/2023 10:27
    הגב לתגובה זו
זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צזיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צ
ראיון

אנבידיה בשת״פ עם פורטליקס הישראלית: "ה-AI הוא הנהג החדש ואנחנו אלה שבודקים אם הוא יודע לנהוג"

אחרי ההודעה על שיתוף פעולה טכנולוגי בין פורטליקס הישראלית לענקית השבבים אנבידיה, שוחחנו עם זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, לשיחה על מהפכת ה-Physical AI, ועל ההגה שעובר לידיים של הבינה מלאכותית - וגם: מי הולכת להיות החברה הראשונה שתפעיל רכבים אוטונומיים בישראל?
רן קידר |

חברת פורטליקס (Foretellix) הישראלית, אחת החברות המובילות בעולם בתחום האימות והבדיקות של מערכות נהיגה אוטונומיות, הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה, שבמסגרתו תשולב טכנולוגיית של פורטליקס בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית של אנבידיה NVIDIA Corp. , NVIDIA DRIVE AV. 

השילוב יאפשר למפתחים ברחבי העולם להשתמש בשיטות מתקדמות לאימון, בדיקה ואימות של תוכנות נהיגה אוטונומית, תוך שיפור רמות הבטיחות והאמינות של הרכב האוטונומי העתידי. שוחחנו עם מייסד שותף של החברה, שמשמש גם כמנכ"ל, זיו בנימיני, כדי להבין את התחום ואת משמעות ההסכם. 

ספר לנו על Physical AI

המונח Physical AI מתאר את האינטראקציה בין הבינה המלאכותית לעולם הפיזי, ומתוך כל מגוון היישומים האפשריים, הרכב האוטונומי הוא החשוב ביותר כרגע והקרוב ביותר לשלב הייצור ולהטמעה בעולם האמיתי. 

בהקשרי ה-AI, אנחנו מכירים את האיכויות המדהימות של צ'טבוטים למיניהם, ואנחנו יודעים שבנוסף ליכולות ישנם גם טעויות שקורות בשגרה. בהקשרי רכבים אוטונומיים, מחיר השגיאות עלול להוביל לאובדן חיי אדם ולכן יש צורך במערכות בקרה מתקדמות. אנחנו בפורטליקס, נמצאים בלב המהפיכה הזו, היות ואנחנו מספקים כלי תוכנה שעוזרים לפיתוח ולבדיקות של תפקוד ה-PhysicalAI, ובייחוד בהקשרי רכבים אוטונומיים. חשוב לציין שהמערכת שלנו יכולה להתרחב גם ליישומים אחרים, בבוא היום. 

תוכל להרחיב על המוצר שלכם? 

התוכנה שלנו עוסקת באימון הנהיגה האוטונומית ובהגדרות ובבדיקות של מרחב הנהיגה, שכולל אינספור תרחישים שהרכבים האוטונומים צריכים להיערך אליהם.