איילון נתיב כביש תחבורה ציבורית
צילום: דוברות נתיבי איילון, עמוס לוזון-צלמים

חברת Via מגייסת 110 מיליון דולר לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר

תשתמש בכסף על מנת להרחיב את פלטפורמת הפתרונות הדיגיטליים לתחבורה ציבורית חכמה (TransitTech)
דור עצמון |

חברת ויה (Via) העוסקת בתחום פתרונות דיגיטליים לתחבורה ציבורית חכמה, סוגרת סבב גיוס של 110 מיליון דולר לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר.

סבב גיוס אירע בהובלת 83North, בהשתתפות משקיעים קיימים וחדשים, בכללם - Exor N.V., Pitango, Janus Henderson, CF Private Equity, Planven Entrepreneur Ventures, Riverpark Ventures ו-ION Crossover Partners. שווי החברה מוערך כבסבב הגיוס הקודם של החברה בנובמבר 2021. Via מתכננת להשתמש במימון כדי להרחיב את חבילת המוצרים ולקדם את החזון שלה לספק את התשתית הדיגיטלית ׳מקצה לקצה׳ עבור התחבורה הציבורית.

סבב גיוס זה מגיע בעקבות שנה של ביצועים חזקים עבור Via, כאשר ערים ורשויות תחבורה ברחבי העולם מטמיעות בקצב הולך וגובר טכנולוגיה לשיפור יעילות מערכות התחבורה שלהן. הכנסות החברה לשנת 2022 עלו על התחזיות, והגיעו לקצב הכנסות שנתי של מעל 200 מיליון דולרים, גידול של למעלה מ-100% מאז סבב הגיוס הקודם.

מוצרי טכנולוגיית התחבורה (TransitTech) של Via משמשים יותר מ-600 קהילות ברחבי העולם כדי להרחיב את הנגישות לתחבורה ציבורית יעילה, שוויונית ובת קיימא. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת ללקוחות לתכנן רשתות תחבורה גמישות ועמידות לצרכים המשתנים במהירות, להפעיל מערכות תחבורה מולטי-מודאליות חכמות, ולהשתמש בנתונים כדי לייעל את הביצועים - כל זאת בפלטפורמה טכנולוגית אחת.

"אנחנו מכירים את דניאל, אורן ואת הצוות של Via כבר שנים רבות. היכולת שלהם לשמר צמיחה מהירה משנה לשנה, ולהמשיך לחדש ולספק פתרונות ללקוחות שלהם היא ייחודית", אמר ארנון דינור, שותף ב-83North. "אנו מאמינים בחברה ובקטגוריה, ושמחים לתמוך ב-Via בהזדמנויות שסבב הגיוס הזה יביא".

"סבב הגיוס הזה הוא אבן דרך מרגשת עבור Via. הוא משקף את כוחה של הטכנולוגיה לשפר את התחבורה הציבורית ברחבי העולם", אמר מייסד משותף ומנכ"ל Via, דניאל רמות. "גישה לתחבורה ציבורית משפיעה לטובה על הבריאות, ההשכלה והמצב הכלכלי של הנוסעים, וכולנו ב-Via מקבלים השראה מדי יום כשאנו רואים את האימפקט החיובי שהשיגו הלקוחות שלנו על ידי הוספת טכנולוגיה לרשתות התחבורה שלהם. הצמיחה של שוק ה-TransitTech בשנים האחרונות הייתה באמת יוצאת דופן, ואנו גאים בתרומה שלנו ליצירת והרחבת הקטגוריה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Perplexity
צילום: טוויטר

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"

אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרפלקסיטי

עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.

אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.


פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"

פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.

"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".

עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.