
לנדא מחפשת רוכש: HP ופימי שוקלות רכישה אך טרם הוגשה הצעה רשמית
חברת מכונות הדפוס שגייסה מעל 1.3 מיליארד דולר מבקשת הגנה זמנית מנושים ומחכה להצעה שתציל את פעילותה
חברת לנדא דיגיטל פרינטינג, שהוקמה על ידי בני לנדא אחרי שמכר את אינדיגו ל‑HP תמורת 850 מיליון דולר, פנתה בסוף יוני להליך של עיכוב הליכים במטרה לקבל הגנה זמנית מנושים ולמצוא רוכש חדש שיחלץ אותה ממשבר חמור. נכון לעכשיו לא הוגשה אף הצעה רשמית, אך שני גופים מרכזיים כבר הביעו עניין: חברת HP, שנחשבת לרוכשת טבעית מבחינה אסטרטגית, וקרן פימי קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל. לנדא האשים את המשקיעים הגדולים בעצירת השקעות בישראל על רקע המצב, דבר שגרם לייבוש הכספים בחברה ולחוסר יכולתה לתפד.
לנדא גייסה מאז הקמתה מעל 1.3 מיליארד דולר, מתוכם כ‑220 מיליון דולר שהושקעו על ידי המייסד בני לנדא מכיסו האישי. בין המשקיעים המרכזיים נמצאות גם קבוצת Skion שבבעלות המיליארדרית הגרמנייה סוזן קלאטן, וקבוצת Winder הסינגפורית של משפחת ראוזינג, בעלת תאגיד טטרה פאק.
החברה פיתחה מכונות דפוס מתקדמות במיוחד, גדולות וכבדות בהרבה ממכונות אינדיגו, וניסתה לחדור לשוק ההדפסות התעשייתי תוך החלפת מערכות הדפסה מכניות. אלא שהתהליך ארך זמן רב מהצפוי והמשקיעים הזרים הודיעו כי הם מפסיקים את הזרמות הכספים.
המצב הנוכחי, שבו החברה נשענת על חובות לספקים וקרנות, הוביל אותה לפנות לבית המשפט בבקשת עיכוב הליכים. בתחילת יולי מונו לה שני מנהלי הסדר, עו"ד סיגל רוזן רכב ורו"ח שלומי פיליבה, שהוטל עליהם להגיש הסדר חוב עד סוף חודש אוגוסט.
- פימי רוכשת את לנדא דיגיטל פרינטינג ב-80 מיליון דולר: הסדר חוב אושר, הנושים יקבלו תשלומים והעובדים נש
- המלאך המושיע של בית הדפוס הדיגיטלי של לנדא: קרן פימי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
HP, שמכירה היטב את תחום הפעילות של לנדא לאחר רכישת אינדיגו בשעתו, נחשבת למועמדת מובילה. עם זאת, נכון לעכשיו החברה טרם הגישה הצעה פורמלית. גם קרן פימי בחנה את המספרים ואת הפעילות, אך לא מיהרה לפעול.
לנדא מנוהלת כיום על ידי היו"ר אשר לוי והמנכ"ל גיל אורון, שניהם בכירים לשעבר באורבוטק. החברה ממשיכה לפעול, אך באי ודאות מוחלטת. בני לנדא עצמו, שעדיין משדר אופטימיות פומבית, לא פרסם התייחסות חדשה בימים האחרונים.
- 5.אנונימי 10/08/2025 10:10הגב לתגובה זוהנהלה שתדע להוביל את החברה טכנולוגית ועיסקית תצליח להביא את החברה להצלחה.
- 4.לנדא 04/08/2025 13:24הגב לתגובה זונאחל לחברה הצלחה בעתיד...האם הטכנולוגיה הקדימה את זמנה ייתכן. ימים יגידו..
- 3.הלוזרים מאורבוטק גם מנכל הייקון הגיע משם והביא לקריסתה המוחלטת לכל מקום שהזחוחים האלו הגיעו קרס (ל"ת)אנונימי 03/08/2025 17:32הגב לתגובה זו
- 2.אנונימיאלי 03/08/2025 13:38הגב לתגובה זואורבוטק פיזרו בכל המשק הישראלי מנהלים זחוחים וגרועים שגורמים יותר נזק מתועלת .ראו הוזהרתם . לנדא זה לא המקרה היחיד.
- 1.המהמר המקורי. 03/08/2025 12:16הגב לתגובה זולאינדיגו ניסיון בתחום הממון להשקיע בשנים הקרובות תשתית מכירותשרות ברחבי העולם ומותג HP שיצליח למכור מכונות.לפימי יש ניסיון בשבחה למכירה.אני מהמר על אינדיגו !
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
בינה מלאכותית ארצות הבריתקוקטיילים על יאכטות וחרדה בחדרים הסגורים: מה באמת חושבים המומחים שבונים את ה-AI?
המרוץ לסופר-בינה
"קוד אדום" וחשש מריגול זר
השפעת הכסף הגדול ניכרת גם בשינוי פני כוח האדם. חוקרים באוניברסיטאות מתלוננים שהעולם העסקי "בלע" את האקדמיה. חברות מסחר בוול סטריט הפכו לנותנות חסות מרכזיות בכנסים, במטרה לצוד מוחות שיעניקו להן יתרון בשוק ההון. חוקרים צעירים ומבריקים עומדים בפני פיתויים של חבילות שכר דמיוניות, מה שמעלה את השאלה: האם בעתיד יישאר מחקר מדעי שאינו מונע רק משיקולי רווח מהירים?
