עסקים כרגיל: עלייה בגיוסי ההון בהייטק ברבעון הראשון

חברות ההיי-טק הישראליות גייסו 2.13 מיליארד דולר במהלך הרבעון הראשון של 2025 - עלייה של 24% לעומת התקופה המקבילה ב-2024. כך עולה נתונים שפרסמו לאומיטק ו-IVC. תחום הסייבר המשיך להיות הקטר שמוביל את תעשיית ההייטק, עם גיוסים שהסתכמו ב-42% מכלל ההון שגויס ו-25% מסך העסקות, בעיקר הודות לעסקת Wiz

עוזי גרסטמן |

חברות ההיי-טק הישראליות פתחו את 2025 עם עלייה מרשימה בהיקף גיוסי ההון, כך עולה מנתונים ראשוניים שפרסמו לאומיטק ו-IVC. על פי הדו"ח, חברות ההיי-טק הישראליות גייסו סכום כולל של 2.13 מיליארד דולר במהלך הרבעון הראשון, המהווה עלייה של 24% לעומת התקופה המקבילה ב-2024. זאת למרות ירידה של כ-10% במספר סבבי הגיוס הידועים, שהגיעו ל-96 בלבד.


בניתוח הנתונים, מתברר כי תחום הסייבר המשיך להיות הקטר שמוביל את תעשיית ההייטק, עם גיוסים שהסתכמו ב-42% מכלל ההון שגויס ו-25% מסך העסקות. זאת ככל הנראה בהשפעת רכישת Wiz הישראלית על ידי גוגל תמורת 32 מיליארד דולר – העסקה הגדולה ביותר בתולדות ההיי-טק הישראלי. ההערכה היא כי העסקה הגבירה את האמון של המשקיעים בתחום והובילה להמשך גיוסים משמעותיים בחברות סייבר נוספות.


בתוך כלל הגיוסים שבוצעו ברבעון, שני סבבי גיוס חריגים בגודלם – כל אחד בסכום של יותר מ-200 מיליון דולר – בלטו במיוחד ותרמו לבדם כ-24% מסך ההון שגויס. חברת הפינטק Rapyd, המתמחה בשירותי תשלומים גלובליים, השלימה גיוס של 250 מיליון דולר, בנוסף לחוב בסכום דומה. חברת אבטחת המידע Island גייסה סכום זהה - מה שמדגיש את הביקוש הגבוה לטכנולוגיות אבטחה מתקדמות.



מאיה אייזן צפריר
מנכ"לית לאומיטק, מאיה אייזן צפריר - קרדיט: אורן דאי



המגמה שנרשמה ברבעון הראשון גם מצביעה על שינוי בהרכב ההשקעות: בעוד שהשקעות המשך (Follow-On) בחברות קיימות צמחו באופן משמעותי, ההשקעות בחברות חדשות (First Investments) רשמו האטה ניכרת. גורמים בענף מעריכים כי הסיבה לכך היא רצון המשקיעים להעמיק את אחזקותיהם בחברות יציבות ומוכחות, בייחוד על רקע האתגרים הכלכליים והאי-ודאות הגלובלית.


לשם השוואה, ב-2024 נרשמה מגמה הפוכה ברבעון הראשון, כשמספר הסבבים היה גבוה יותר (כ-107 סבבים ידועים), אך היקף ההון שגויס היה נמוך יותר והגיע לכ-1.72 מיליארד דולר בלבד. הנתונים מראים כי הרבעון הראשון של 2025 אופיין בעסקות מעטות יותר, אך גדולות ומשמעותיות יותר מבחינת היקפן הכספי.


יו"ר IVC, גיא הולצמן, ציין כי למרות הירידה בהשקעות בחברות חדשות, העלייה בהשקעות המשך מצביעה על אמון גבוה בענף ההיי-טק הישראלי. "המשקיעים בוחרים לתמוך בחברות שכבר הוכיחו את עצמן, מה שמעיד על כך שהם רואים פוטנציאל לצמיחה ולרווחיות בטווח הארוך", אמר הולצמן.

קיראו עוד ב"BizTech"


גם מנכ"לית לאומיטק, מיה אייזן-צפריר, התייחסה למגמות וציינה כי עסקת Wiz שינתה את התמונה בשוק. לדבריה, "מדובר באחת העסקות הגדולות בהיסטוריה של ההיי-טק הישראלי, והיא כבר יוצרת השפעה חיובית על תחום ההשקעות. אנו רואים עניין מחודש ממשקיעים זרים וגם התעוררות בקרב קרנות הון סיכון, מה שעשוי להוביל להמשך הצמיחה ברבעונים הבאים".


דו"ח ההיי-טק הרבעוני של IVC ולאומיטק מספק הצצה ראשונית למצב ההשקעות בהיי-טק הישראלי, כשהנתונים המלאים צפויים להתפרסם במסגרת הדו"ח המלא Israeli Tech Review Q1/2025 במהלך אפריל. לפי הערכות IVC, לאחר שקלול עסקות שהפרטים לגביהן עדיין לא נחשפו, מספר סבבי הגיוס הכולל עשוי להיות קרוב יותר ל-200. למרות השיפור בנתוני הגיוסים, יש גורמים בתעשייה שסבורים כי קצב ההשקעות תלוי לא רק בפוטנציאל הטכנולוגי של החברות, אלא גם בגורמים מקרו-כלכליים, כולל מדיניות הריבית בארה"ב, מצבן של הבורסות העולמיות ורמות חוסר הוודאות הגיאופוליטית באזורנו. עם זאת, הנתונים מראים כי נכון לעכשיו, האמון בהיי-טק הישראלי נותר גבוה, והמשקיעים ממשיכים לגלות עניין בהמשך צמיחתו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.