ג'נרל מוטורס עקפה את צפי האנליסטים - למה היא יורדת ב-4%?
יצרנית הרכבים GENERAL MOTORS רשמה תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני ועדכנה מעלה את התחזית לשנה, אך נראה שזה לא מספיק למשקיעים. החברה רשמה רווח למניה של 1.91 דולר על הכנסות של 44.7 מיליארד דולר. בוול סטריט ציפו לרווח למניה של 1.87 דולר על הכנסות של 42.1 מיליארד דולר. הרווח התפעולי עמד על 3.2 מיליארד דולר, בהתאם לצפי.
בתחזיתה לשנה כולה, ג'נרל מוטורס צופה לרווח תפעולי של 12-14 מיליארד דולר. באפריל האחרון בחברה ציפו לרווח תפעולי של 11-13 מיליארד דולר. זהו עדכון התחזית השני של החברה כשבינואר ציפתה החברה שהרווח התפעולי יפול ל-10.5-12.5 מיליארד דולר. הצפי בשוק הוא שהרווח התפעולי יעמוד על 11.8 מיליארד דולר.
למרות הירידה במניה, זהו נראה כמו רבעון די טוב עבור יצרנית הרכבים כשהיא נמצאת בסביבה של חוסר וודאות. המכירות והרווחים ראו שיפור חלקי לאחר שהחלו להימצא פתרונות לבעיות בשרשרת האספקה, כולל המחסור בשבבים. ג'נרל מוטורס מסרה 591,978 רכבים בארצות הברית ברבעון השני, לעומת 582,401 מסירות בשנה שעברה. המלאי שנמצא אצל סוחרי הרכבים עומד על 427,973 יחידות, עלייה מ-250 אלף לפני כשנה.
שיפור במלאי זהו דבר טוב, אך היצע גדול יותר עשוי לגרום לירידת מחירים. מחיר העסקה הממוצע של רכב חדש בארצות הברית עומד על כ-49 אלף דולר. התמריצים מיצרניות הרכב לעידוד רכישת רכבים עלו ליותר מ-2,000 דולר ליחידה. התמריצים נועדו לעזור ללקוחות להרשות לעצמם לרכוש רכבים חדשים, בתקופה כלכלית מאתגרת כשהתשלומים החודשיים על רכבים עלו משמעותית יחד עם הריביות. האמריקאים רוכשים בערך כ-15 מיליון רכבים בשנה כשלפני הקורונה הנתון עמד על 17 מיליון.
- חושבים שהריבית בארה"ב גבוהה? זה היום שבו היא טיפסה לשיא של 21%
- ג׳נרל מוטורס נהנית מהמכסים - מכה את הציפיות ומשדרגת תחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה גם עדכנה כי רכב ה- Chevy Bolt שלה, שייצורו היה אמור להיפסק, יחזור בגרסה משודרגת. זוהי החלטה די הגיונית שכן רוב המכירות במגזר הרכבים החשמליים של החברה הן של ה-Chevy Bolt. החברה מסרה כ-15,354 רכבים חשמליים ברבעון השני, נתון נמוך יותר מ-20,670 רכבים ברבעון הראשון. מסירות ה-Bolt עמדו על 13,959 יחידות ברבעון השני וכ-19,700 יחידות ברבעון הראשון מה שמהווה יותר מ-90% מסך המסירות של רכבים חשמליים.
מנכל"ית ג'נרל מוטורס מארי בארה, צופה לביקוש בריא לרכבים חשמליים בהמשך. החברה צפויה להשיק דגמים חדשים על מנת לענות על הביקוש כבר בחצי השני של 2023 ובחצי הראשון של 2024.
לקריאה נוספת:
>> למה GE עשויה להמשיך לספק תשואה עודפת בשנים הבאות, מה הסיכון ב-AT&T ומה העתיד של GM?
- הפד נכנס ל-2026 מפולג: אינפלציה עקשנית, שוק עבודה מתקרר ויו"ר חדש באופק
- למרות ההבנות: סין ממשיכה להגביל חומרי גלם קריטיים לתעשייה האמריקאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
זינוק חד בשווי SpaceX, התאוששות מניית טסלה והערכות שווי אגרסיביות לחברות הפרטיות מציבים את אילון מאסק בעמדת זינוק להפוך לטריליונר הראשון, ומרחיבים את השפעתו הכלכלית והטכנולוגית בקנה מידה חסר תקדים
אילון מאסק מסיים את 2025 כאחד מפרקי צבירת ההון החריגים ביותר שנרשמו בעת המודרנית. לא מדובר בהערכה ערכית של פעולותיו, דעותיו או עסקיו, אלא בתוצאה חשבונאית של עליות שווי חדות במספר חברות שבהן הוא מחזיק, ציבוריות ופרטיות כאחד.לפי הערכות שונות בוול סטריט, הונו של מאסק חצה בשלהי השנה את רף ה־600 מיליארד דולר, ובתרחישים אופטימיים אף מתקרב ל־750 מיליארד דולר. הפער בין ההערכות נובע בעיקר משאלת השווי של החברות הפרטיות שבשליטתו, ובראשן SpaceX ו־xAI.
גורם מרכזי בתמונה הוא חבילת האופציות שטסלה העניקה למאסק ב־2018. החבילה נפסלה פעמיים ב־2024 על ידי שופטת בדלאוור, אך בהמשך בוטלה הפסילה על ידי בית המשפט העליון של המדינה. עצם הכללת האופציות משנה משמעותית את תמונת ההון השנתית שלו. עם זאת, גם ללא האופציות, מאסק הוסיף בשנה החולפת הון בהיקף שמוערך בכ־250 מיליארד דולר. מדובר בסכום שמקביל כמעט לשוויו הכולל של האדם השני בעושרו בעולם, מייסד גוגל לארי פייג’.
המיקוד עובר לחלל
מניית טסלה עלתה בכ־20% מתחילת השנה, והוסיפה למאסק עשרות מיליארדי דולרים. עם זאת, תרומת טסלה לעלייה הכוללת בהונו הייתה משנית יחסית. הסיבה העיקרית לעלייה בשווי הייתה דווקא SpaceX. חברת החלל הפרטית, שבה מחזיק מאסק כ־40%, רשמה קפיצה חדה בשוויה המוערך, מכ־350 מיליארד דולר לכ־800 מיליארד דולר בתוך זמן קצר. העלייה מיוחסת בין היתר לצמיחה של שירות האינטרנט הלווייני Starlink ולציפיות עתידיות לפעילות בתחום מרכזי הנתונים מבוססי חלל.
בתחילת 2025 התמונה נראתה שונה. יחסיו של מאסק עם הנשיא דונלד טראמפ התערערו, מכירות טסלה נחלשו, והשוק האמריקאי נכנס לתקופה של תנודתיות חריפה בעקבות מדיניות המכסים החדשה. באפריל הוערך הונו של מאסק בכ־300 מיליארד דולר בלבד, ללא האופציות שבמחלוקת. המצב התהפך בהמשך השנה. השווקים התאוששו, טסלה התייצבה, ושווי SpaceX המשיך לטפס. במקביל, אישרו בעלי המניות של טסלה בנובמבר חבילת תגמול חדשה למאסק, הכוללת כ־425 מיליון מניות נוספות.
- ניצחון למאסק: בית המשפט העליון החזיר את חבילת השכר ההיסטורית של טסלה
- אילון מאסק, הנפקת ספייסX ומניית טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, מניות אלה טרם הוענקו בפועל. מימושן מותנה בהגעה לשווי שוק של כ־8.5 טריליון דולר לטסלה, יעד שאפתני במיוחד, אשר אם יושג יוסיף למאסק הון בהיקף של כטריליון דולר.
.jpg)