כולם הכו את התחזיות למעט אחד שפספס בהכנסות: תוצאות הבנקים בארה"ב
לאחר ש- JP MORGAN (JPM) היה הראשון בקרב הבנקים הגדולים לפרסם את תוצאותיו לרבעון הראשון, היום נחשפים מספרים של עוד מתחרים. MORGAN STANLEY (MS) דיווח על רווח מתואם של 2.06 דולר למניה, גבוה מהצפי שהיה 1.71 דולר למניה, אך ירידה מרמה של 2.22 ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ירדו ב-6% ל-14.8 מיליארד דולר מ-15.72 מיליארד דולר שנה קודם לכן. האנליסטים ציפו להכנסות נמוכות יותר של 14.25 מיליארד דולר.
למורגן סטנלי פעילות בנקאות ההשקעות הגדולה ביותר במערכת הבנקאית בארצות הברית. בבנק הסבירו שהמלחמה באוקראינה עיכבה הנפקות ועסקאות של הלקוחות אותן מלווה הבנק בשגרה בתמורה לעמלות, ועל כן הייתה פגיעה בתוצאות.
היקף העסקאות במערכת היה 900 מיליארד דולר ברבעון - הנמוך ביותר מאז הרבעון השני של 2020, רגע אחרי פרוץ הקורונה. כך, גם אצל מורגן סטנלי וגם אצל GOLDMAN SACHS (GS), היקף עסקאות החיתום ירד ב-80%. שני הבנקים הם הבולטים ביותר בתחום ליווי ההנפקות הראשוניות לציבור. מנגד ההכנסות מפעילות הייעוץ הוכפלו, וזאת בשל היקף גדול יותר של עסקאות מיזוג ורכישה שהושלמו בתקופת הדוח.
ואגב גולדמן זאקס, שם רווחי הרבעון ירדו מ-18.6 דולר למניה ברבעון המקביל ל-10.78 דולר למניה הפעם, גבוה מההערכות בשוק לנתון של 8.90 דולר למניה. ההכנסות עמדו על 12.93 מיליארד דולר - ירידה מ-17.7 מיליארד בזמנו, וגם כאן גבוה מהצפי - 11.86 מיליארד דולר.
- גולדמן זאקס משלם קנס עתק על פרשת שחיתות והצעד הראשון של ישראל בדרך לתעשיית ההייטק
- מייסד סיטאדל: ״בהשקעות צריכים אינטואציה; ה-AI נכשל בזה״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הלקוחות הפרטיים וניהול העושר צמחה ב-21% בשורת הרווח שהסתכם ב-2.1 מיליארד דולר, גם בחסות עמלות גבוהות יותר והיקפי הרכישות בכרטיסי אשראי. הכנסות בנקאות ההשקעות ירדו ב-36% ל-2.41 מיליארד דולר. מנכ"ל הבנק דייויד סולומון אמר שהמלחמה באוקראינה השפיעה לרעה, גם על "פעילות הלקוחות וגם על פעילות ההנפקות, שכמעט ודרכה במקום".
אצל WELLS FARGO & CO (WFC) הרווח ירד ב-21% ל-0.88 דולר למניה (3.67 מיליארד דולר בסך הכל) ברבעון מ-1.02 ברבעון הפותח של 2021, ומעל תחזיות האנליסטים לרווח של 0.81 דולר למניה. הבנק רשם בשלושת החודשים הכנסות של 17.59 מיליארד דולר, ירידה של 5% מול 18.53 מיליארד ברבעון המקביל, וכאן מדובר בפספוס התחזית של וול סטריט, שהייתה להכנסות של 17.78 מיליראד דולר.
בין היתר נרשמה פגיעה של 1.1 מיליארד דולר, או 0.21 דולר למניה, עקב הפרשות להפסדי אשראי. תיק האשראי גדל ב-3% ל-898 מיליארד דולר ובתוך כך תיק המשכנתאות ירד 33% בצל עליית הריבית שפגעה במספר נוטלי ההלוואות לדיור. המנכ"ל צ'ארלס שרף אמר בהודעה מטעם הבנק ש"מאמצי הפדרל רזרב לאלף את האינפלציה בוודאות יאטו את הצמיחה, וגם המלחמה באוקראינה מוסיף לסיכון שכך יהיה".
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
CITIGROUP (CITI) הציג רווח של 2.02 דולר למניה (4.3 מיליארד דולר בסך הכל) על הכנסות של 19.2 מיליארד דולר - גבוה מתחזיות השוק לרווח של 1.43 דולר למניה והכנסות של 18.2 מיליארד דולר. מדובר בירידה של 2% בשורה העליונה ושל 46% בשורה התחתונה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בעוד שהכנסות בנקאות ההשקעות ירדו 48%, אלה מעמלות מסחר גדלו ב-18% הודות להתייקרות העמלות.
ההפרשות להפסדי אשראי נאמדו ב-1.9 מיליארד דולר - הפעם לא בגלל הקורונה אלא חשיפה למלחמה באוקראינה. כעת, החשיפה שנותרה לבנק לרוסיה היא בהיקף של 7.8 מיליארד דולר. ההערכה המחודשת לגבי ההפסדים שיגרמו מהחמרה והתמשכות המלחמה נוקבת בסכום של 3 מיליארד דולר לכל היותר, לעומת 5 מיליארד כמעט בתחזית קודמת.
אצל US BANCORP (USB) הקטן יותר, דווח על רווח של 0.99 דולר למניה (1.557 מיליארד דולר בסך הכל) על הכנסות של 5.596 מיליארד דולר. האנליסטים בשוק ציפו לרווח של 0.94 דולר למניה על הכנסות של 5.55 מיליארד דולר. יחד עם זאת מדובר גם כאן בירידה ברווח לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז דווח על רווח של 1.45 דולר למניה. מנגד ההכנסות עלו ב-2.3%, שכן בזמנו היו 5.47 מיליארד דולר.
- 1.מדען 14/04/2022 18:22הגב לתגובה זומעולמנו הדפוק יחד עם רוב החברות הנסחרות בעולם שבמקרה הטוה תעצרנה על עשירית משווייןץ אבל זה יהיה נדיר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
