השור מוול סטריט
צילום: Istock

מדיגוס מזנקת לאחר הנפקה: גייסה כ-8.5 מיליון דולר

בעוד שמניית החברה נסגרה ביום רביעי שעבר במחיר של 2.89 דולר, החברה הנפיקה הערב כ-3.3 מיליון מניות לפי מחיר של 2.6 דולר למניה, כלומר דיסקאונט של כ-10% על מחיר המניה: לאחר ההודעה מדיגוס מזנקת בכ-10%
אור צרפתי | (3)
נושאים בכתבה הנפקה מדיגוס

חברת הטכנולוגיה הישראלית מדיגוס (סימול: MDGS) מדווחת על סגירת הנפקה ציבורית של כ-3.26 מיליון מניות לפי מחיר של 2.6 דולר למניה, לעומת מחיר מניה של 2.89 דולר ביום רביעי שעבר (כלומר דיסקאונט של כ-10% על מחיר המניה). התמורה ברוטו לחברה הסתכמה בכ-8.5 מיליון דולר, ובמידה והחתמים יממשו את האופציות שבראשותם, תמורת ההנפקה תגדל בעוד כ-1.2 מיליון. בעקבות הגיוס במחיר שגבוה ממחיר השוק המניה מזנקת בכ-10.5% אל מחיר של 2.7 דולר או שווי של כ-52.7 מיליון דולר. 

 

מדיגוס חתמה בחודש נובמבר על מזכר הבנות עם יצרנית הרכבים החשמליים EMuze, לפיתוח מיזם משותף בתחום הרכב החשמלי. במסגרת המיזם צפויה להשקיע מדיגוס 250 אלף דולר. לפי הדיווח, המיזם ייקרא NewCo - חברה שתמכור רכבים חשמליים לנוסעים בודדים בסביבה אורבנית. כלומר לייצר פיתרון תחבורתי חשמלי לערים גדולות.

 

ענף הרכבים האוטונומיים הוא מהענפים הלוהטים בשנה האחרונה בוול סטריט. למעשה לחברה מספיקה הצהרה על כך שהיא נכנסת לענף כדי להוסיף לשווי השוק שלה אחוזים ניכרים.

 

בינואר השנה, דיווחה החברה כי היא מגדילה את פעילותה בענף הרכבים החשמליים. מדיגוס חתמה על עסקה בה תרכוש ידע ופטנטים למשטח הטענה רובוטי לשימוש של רכבים חשמליים. מניית החברה מזנקת 22% לשווי שוק של 50 מיליון דולר. 

 

"הטכנולוגיה החדשה היא פלטפורמת מערכת טעינה אלחוטית שיכולה ליישר את עצמה אוטומטית לרכב הדורש טעינה חשמלית", נמסר בהודעת החברה. החברה תשלום 75 אלף דולר תמורת הפטנט ומתכננת להשקיע 150 אלף דולר לפיתוח נוסף. (לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יהווית 02/03/2021 00:42
    הגב לתגובה זו
    כבר לא יכול להגמל
  • 2.
    טום 02/03/2021 00:07
    הגב לתגובה זו
    לדעתי תגיע רחוק בחול המחיקה בארץ תעשה לה טוב ... דעתי בלבד
  • 1.
    חברה מסריחה שגונבת את המשקיעים עם דילולים. (ל"ת)
    חיים 01/03/2021 20:27
    הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיות

אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון

זינוק חד בשווי SpaceX, התאוששות מניית טסלה והערכות שווי אגרסיביות לחברות הפרטיות מציבים את אילון מאסק בעמדת זינוק להפוך לטריליונר הראשון, ומרחיבים את השפעתו הכלכלית והטכנולוגית בקנה מידה חסר תקדים

אדיר בן עמי |

אילון מאסק מסיים את 2025 כאחד מפרקי צבירת ההון החריגים ביותר שנרשמו בעת המודרנית. לא מדובר בהערכה ערכית של פעולותיו, דעותיו או עסקיו, אלא בתוצאה חשבונאית של עליות שווי חדות במספר חברות שבהן הוא מחזיק, ציבוריות ופרטיות כאחד.לפי הערכות שונות בוול סטריט, הונו של מאסק חצה בשלהי השנה את רף ה־600 מיליארד דולר, ובתרחישים אופטימיים אף מתקרב ל־750 מיליארד דולר. הפער בין ההערכות נובע בעיקר משאלת השווי של החברות הפרטיות שבשליטתו, ובראשן SpaceX ו־xAI.


גורם מרכזי בתמונה הוא חבילת האופציות שטסלה העניקה למאסק ב־2018. החבילה נפסלה פעמיים ב־2024 על ידי שופטת בדלאוור, אך בהמשך בוטלה הפסילה על ידי בית המשפט העליון של המדינה. עצם הכללת האופציות משנה משמעותית את תמונת ההון השנתית שלו. עם זאת, גם ללא האופציות, מאסק הוסיף בשנה החולפת הון בהיקף שמוערך בכ־250 מיליארד דולר. מדובר בסכום שמקביל כמעט לשוויו הכולל של האדם השני בעושרו בעולם, מייסד גוגל לארי פייג’.


המיקוד עובר לחלל

מניית טסלה עלתה בכ־20% מתחילת השנה, והוסיפה למאסק עשרות מיליארדי דולרים. עם זאת, תרומת טסלה לעלייה הכוללת בהונו הייתה משנית יחסית. הסיבה העיקרית לעלייה בשווי הייתה דווקא SpaceX. חברת החלל הפרטית, שבה מחזיק מאסק כ־40%, רשמה קפיצה חדה בשוויה המוערך, מכ־350 מיליארד דולר לכ־800 מיליארד דולר בתוך זמן קצר. העלייה מיוחסת בין היתר לצמיחה של שירות האינטרנט הלווייני Starlink ולציפיות עתידיות לפעילות בתחום מרכזי הנתונים מבוססי חלל.


בתחילת 2025 התמונה נראתה שונה. יחסיו של מאסק עם הנשיא דונלד טראמפ התערערו, מכירות טסלה נחלשו, והשוק האמריקאי נכנס לתקופה של תנודתיות חריפה בעקבות מדיניות המכסים החדשה. באפריל הוערך הונו של מאסק בכ־300 מיליארד דולר בלבד, ללא האופציות שבמחלוקת. המצב התהפך בהמשך השנה. השווקים התאוששו, טסלה התייצבה, ושווי SpaceX המשיך לטפס. במקביל, אישרו בעלי המניות של טסלה בנובמבר חבילת תגמול חדשה למאסק, הכוללת כ־425 מיליון מניות נוספות.


עם זאת, מניות אלה טרם הוענקו בפועל. מימושן מותנה בהגעה לשווי שוק של כ־8.5 טריליון דולר לטסלה, יעד שאפתני במיוחד, אשר אם יושג יוסיף למאסק הון בהיקף של כטריליון דולר.