אלקטרה רוכשת את גולן טלקום - שימו לב לדברי המנכ"ל
סוף הסאגה. אלקטרה צריכה מקבוצת אלקו חתמה הלילה על הסכם לרכישת גולן טלקום בסכום של כ-350 מיליון שקלים. הפעילות הנמכרת היא למעשה לקוחות גולן שמסתכמים כעת בכ-850 אלף מנויים (נתח שוק של כ-15%).
גולן היא חברה נטולת תשתיות והנכס שלה זה המותג והלקוחות. נציין כי בחודשים האחרונים המותג גולן טלקום נפגע ברקע לכותרות על סיבוב שמנסה לעשות מיכאל גולן על הציבור הישראלי, באלקטרה יצטרכו לעבוד כדי להחזיר את האטרקטיביות של המוצג גולן טלקום. בעניין זה נציין כי עדיין לא ברור אם השם גולם טלקום ישאר ובכלל מה תהיה האסטרטגיה של אלקטרה בכל הקשור לגולן. נציין כי העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת.
גיל שרון מנכ"ל פלאפון לשעבר, שיזם את העסקה והוביל את המו"מ מול סלקום ומול גולן, יהיה שותף ובעל מניות בגולן, וצפוי להתמנות ליו"ר החברה עם השלמת העסקה. "אנו שמחים מאוד על כך שהעסקה יצאה לפועל, ורוצים להבטיח בראש ובראשונה לציבור לקוחות גולן, כי המחירים והמבצעים האטרקטיביים שלהם בגולן לא ישתנו, והחברה תמשיך לכבד את התחייבויותיה כלפיהם. גולן הינה חברה מצוינת, ואנו רואים בגולן חברה בעלת פוטנציאל צמיחה והתרחבות לתחומים נוספים. זוהי השקעה לטווח ארוך, ואנו נפעל יחד עם העובדים ויחד עם אלקטרה להשבחת החברה, צמיחתה וחיזוק חוסנה הפיננסי", כך אמר שרון.
זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אנו שמחים להודיע על חתימת הסכם עקרונות לרכישת חברת גולן טלקום, שתהווה זרוע פעילות חדשה ומשמעותית בקבוצה ותייצר עבורנו סינרגיה כוללת בין עולם הקמעונאות ומותג מחסני חשמל, שבו אנו השחקן המוביל, לבין גולן טלקום ועולמות הסלולר. שיתוף הפעולה בין שני המותגים שלהם DNA וערכים משותפים כגון מתן מוצר ושירות מצוינים במחירים שווים לכל נפש, יהווה נדבך מרכזי בפעילות העתידית של חטיבת אלקטרה תקשורת אנו נחושים להביא לצרכן בשורה צרכנית בתחום המובייל משולבת בחדשנות ולכן נמשיך במדיניות הקיימת של חברת גולן טלקום, הדוגלת בהגברת התחרות בשוק הסלולר בישראל".
- שר התקשורת העניק רישיון הפעלת תדרים בטכנולוגיית דור 5 לסלקום
- המודל של גולן: האם סלקום בעצם בדרך למדף?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התייחסות זו של מנכ"ל אלקטרה צריכה עשויה לאותת כביכול על המשך תחרות בשוק הסלולר אבל כאשר מיכאל גולן מחוץ למשחק, ההערכה בשוק היא שלא נראה יותר מבצעים אולטרה אגרסיבים, אלא בעיקר ניסיון לשמר את המצב הקיים ולהביא לאט לאט לסביבת מחירי סלולר גבוהה יותר. בדיווח היום נחשף כי גולן הייתה הפסדית ברבעון הראשון של 2016 ברווח התפעולי וברווח הנקי, זה בטח מצב שבאלקטרה ירצו לשפר.
להתייחסות סבינה לוי מלידר לסביבת המחירים הצפויה לאחר העסקה - לחץ כאן
סלקום מצידה הודיעה כי התקשרה בהסכם גישור עם גולן טלקום ובהסכם שיתוף רשתות לרשתות דור 3 ו-4 ושירותי אירוח לרשת דור 2 עם חברת אלקטרה מוצרי צריכה שהתקשרה במקביל עם גולן טלקום ובעלי המניות של גולן טלקום בהסכם לרכישת הון המניות של גולן.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
התמורה השנתית הממוצעת שתקבל סלקום תחת הסכם השיתוף במהלך תקופת ההסכם (שתחל בתשלומים נמוכים יותר שיעלו במהלך תקופת ההסכם) צפויה להיות כ-210-220 מיליון שקלים וזאת על פני 10 שנים החל מהיום הקובע. סיום הסכם השיתוף לפני חלוף 10 השנים הראשונות עקב הפרה של גולן טלקום, תזכה את החברה בפיצוי מוסכם של 600 מיליון שקלים.
ניר שטרן, מנכ"ל החברה אמר: "סלקום מברכת את אלקטרה מוצרי צריכה על רכישת גולן טלקום וכניסתה לתחום התקשורת. הסכם שיתוף הרשתות מאפשר לסלקום להמשיך ולהוביל את שוק הסלולר הישראלי תוך המשך השקעה בטכנולוגיות עתידיות."
סלקום -2.67%
פרטנר -2.63%
כבר אתמול זינקה מניית סלקום ב-8.6% במחזור גדול ברקע להערכות כי סגירת ההסכם לרכישת גולן ע"י אלקטרה מתקרבת. פרטנר זינקה 5%. לכתבה על הסיבות לראלי במניות, בדגש על סלקום - לחץ כאן
- 5.צבי מירושלים 03/01/2017 11:11הגב לתגובה זוכתוב בכתבה: "עדיין לא ברור אם השם גולם טלקום ישאר". אולי התכוונתם אל "גולן טלקום"?
- 4.במקום גולן יש אלקטרה. מלבד זה הכל אותו דבר (ל"ת)שי 03/01/2017 10:59הגב לתגובה זו
- 3.מיכאל 03/01/2017 10:38הגב לתגובה זומיכאל גולן ראוי להתרשם בספר הזהב של החברה הישראלית. חסך לציבור מיליארדים
- 2./ 03/01/2017 10:29הגב לתגובה זולמחירים ההזויים שהיו 80 ש"ח ומעלה , העולם נע היום לעבר הוזלה הולכת וגוברת , אין שום מצב שאפשר יהיה לשוב למחירים ההם , תמיד תגיע חברה שתציע זול יותר כי זה משתלם לה בחבילה כוללת.
- 1.כלומר גולן לא נעלמת והתחרות תימשך,טוב ללקוחות,רע לחברות (ל"ת)יש ר א לי 03/01/2017 09:55הגב לתגובה זו
- סטודי 03/01/2017 10:16הגב לתגובה זושתהיה עליית מחירים מתונה והדרגתית. להערכתי, חבילות הסלולר יהיו בין 50 ש"ח (נפח גלישה בסיסי) - ל 100 ש"ח (נפח גלישה מוגדל)

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
