אלרגן הודיעה על רכישה חדשה - המנייה הנרכשת נסקה 13.2%

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה אלרגן

חברת אלגרן (סימול: AGN) פרסמה אמש כי תרכוש את חברת שיקום הגוף Zeltiq Aesthetics (סימול: ZLTQ) תמורת 2.47 מיליארד דולר. העסקה שצפויה להתבצע באמצע השנה הנוכחית גרמה לקפיצה דרמטית במניית החברה הנרכשת שזינקה היום 13.2% בוול סטריט. בתוך כך שווי השוק שלה אמור לעלות לכדי 2 מיליארד דולר. 

ברשותה של 'זלטיק' קיימת טכנולוגית קירור שאושרה כמפחיתת שומן ובעלת פוטנציאל למכירות של 4 מיליארד דולר מסביב לעולם. על פי אלרגן,סכום זה הוא רק ההתחלה. נזכיר כי פרט לכך, אלרגן הודיעה כי תרכוש את חברת LifeCell של חברת Acelity אשר אחראית על ייצור מוצרים שונים המשמשים לשחזור שד ותיקון רקמות עור רכות כולל טכנולוגיית בוטוקס. 

מניית אלרגן ממשיכה ליהנות ממומנטום חיובי ואמון השוק כאשר מנייתה זינקה ביותר מ-18% בשלושת החודשים האחרונים. ה-S&P 500 באותה תקופה מציג עליות קלות בלבד של כחצי אחוז. 

כך או כך, נזכיר כי טבע רכשה את ענקית התרופות הישראלית רכשה את החטיבה הגנרית של אלרגן האירית תמורת 33.3 מיליארד דולר במזומן ו-100 מיליון מניות. עתה נראה שאלרגן החלה להבין מה היא עושה עם ההון שקיבלה מענקית התרופות הישראלית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.