ולדמן עוד יתגעגע למוסדיים בתל אביב
חברת המוליכים למחצה מלאנוקס בניהולו של איל ולדמן רשמה בחמש השנים האחרונות חולשה מתמשכת, ואפשר לומר כי מאז שיצאה מהמסחר מהבורסה בתל אביב קצת אחרי המחצית השנייה של 2015, לא שפר עליה המזל.
החולשה המובהקת בתוצאותיה של מלאנוקס ב-2017 הגיעה נוכח החשש הגובר בקרב המשקיעים מהתחרות העתידית מצד ענקית השבבים אינטל, שפיתחה מוצר מתחרה Omni-Path לתחום תקשורת אינפיניבנד, תחום הליבה של מלאנוקס האחראי על מרבית ההכנסות ועל הרווחים. למעשה, מדובר בתחום הליבה האחראי על 51% מהכנסות החברה ועל נתח גדול יותר מהרווחיות.
הכנסותיה של מלאנוקס ממוצרי האינפיניבנד ירדו בקצב שנתי של 14% ובקצב רבעוני של כ-20%, וזאת למרות צמיחה שנתית מרשימה של 89% בפתרון קישוריות התומך בתעבורת נתונים בקצב של 100 גיגהביט לשניה (מוצר ה-EDR). מדובר ברכיב המהווה כ-40% מפעילות האינפיניבנד. בתוך כך, פעילות האית'רנט האחראית כבר על נתח הכנסות של 43%, אינה מצליחה לחפות על ירידת ההכנסות בסגמנט האינפיניבנד כך שהאצבע המאשימה מופנית כעת לאופן הניהול.
מאז השיא שרשמה באוגוסט של 2012 המניה צנחה ב-43% והירידות התמתנו יחסית מאז שקרן סטארבורד האמריקאית נכנסה להשקעה בחברה. למעשה, מאז שהקרן הידועה לשמצה מבחינת מנהלי חברות ציבוריות שבוחלות מהתערבות חיצונית, נכנסה להשקעה בחברה כשרכשה 10.7% מהון המניות - מניית מלאנוקס זינקה כ-30% כתוצאה מהאופטימיות של המשקיעים מבעלי עניין החדשים.
- איל וולדמן נבחר כמועמד לקבלת פרס ישראל - השר קיש ביטל אותו במפתיע
- החברה הכי גדולה בארץ - שווה 270 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרקע לעליות בחודשים האחרונים ודאי אינו טמון בניהול החברה עד כה. למרות פרוטפוליו מוצלח החברה פספסה את תחזיות השוק בתוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי, וגם קודם לכך. כעת, קרן סטארבורד, שידועה כמי שנכנסת להשקעה בחברות בקשיים על מנת להשביחן, עולה מדרגה בדרך למאבק שעשוי לדחוק החוצה את המייסד איל ולדמן.
ולדמן מצידו לא צפוי לוותר בקלות. כאשר דיבר אל עובדי החברה באחד האירועים שנערכו לאחרונה ולדמן אמר כי הוא כאן כדי להישאר. עם זאת, אם מהבורסה בתל אביב הוא מחק את את החברה מהמסחר בצל טענות של המוסדיים לגבי עלות השכר שהוא גורף, אז אתם יכולים לתאר מה צפוי לקרות כאשר קרן זרה תתחיל להתערב לו באופן ניהול החברה. על זה נאמר בשוק המקומי כי ולדמן עוד יתגעגע למוסדיים בתל אביב.
מלאנוקס כבר הודיעה על הפסקת פיתוח מוצרי הסיליקון פוטוניקס nm 1550 ועל פיטורים של 100 עובדים על מנת לצמצם את צד ההוצאות. מדובר בהפסקת פעילות לא רווחית. כמו כן, אמנם מדובר בפיטורים של עובדים מחוץ לישראל בשלב זה אך קשה שלא לשאול האם כניסתה של סטארבורד האמריקאית למלנאוקס צפויה לגרור שינויים מרחיקי לכת, כפי שהקרן נוהגת לעשות על מנת להשביח חברות, וזו עשויה להביא לפיטורי עובדים נוספים - והפעם בישראל. אחרי הפיטורים של טבע בישראל, ואלו הצפויים חברת ECI, זה הדבר האחרון שהמשק המקומי צריך כעת.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
- 4.גבי 19/01/2018 19:28הגב לתגובה זוסטארבורד עשויה להעיף את וולדמן והדירקטוריון ולמכור בעתיד את השליטה. תהליך טוב למחזיקים במניות.
- שט 21/01/2018 13:30הגב לתגובה זוהמניות עשלעצמן לא מפתחות את החברה, הרגתם את בעל החזון והרגתם את החברה. אפשר לשאול אם לחברה יש זכות קיום אבל הריגת ההנהגה תהרוג כנראה את החברה.
- 3.מהנדס המתחרה של מלנו 18/01/2018 11:11הגב לתגובה זוהם משקיעים בפיתוח ובולטים בהרבה תחומים עתידיים. לא מכיר את וולדמורט אבל הוא בנה חברה לתפארת. אם שאר המשקיעים יגבו אותו ההשפעה של סטארבורד תהייה חיובית והם לא יהרסו את החברה בשביל תוצאות קצרות טווח. הם לא נכנסו כדי לבנות את החברה, אלא ליצור מראית עין של שיפור בנתונים הפיננסים, לעשות מכה ולברוח - לפני שהחברה תמצא את עצמה בלי מוצרי הדור הבא מול שוקת שבורה. מלנוקס צריכה קצת דיאטה. אבל לא הרעבה בסגנון מחנה ריכוז. הרבה אנשים שואלים למה לא קמות חברות טכנולוגיה גלובליות בישראל. הנה היא לפניכם...
- 2.איש 16/01/2018 15:26הגב לתגובה זועכשיו הוא לומד שזה לא נכון
- 1.מאמין שזו המניה של 2018 (ל"ת)גיא 15/01/2018 21:33הגב לתגובה זו

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.