מהבוקר - התשובה של עידן עופר לשיטת השקשוקה: "העובדות דווקא כן חשובות"

החל מהבוקר (א') ניתן לראות 2 קליפים מסרט התגובה המלא אשר לטענת עופר והחברה לישראל, הסרט חושף, כביכול, לראשונה "עובדות ומסמכים שלא היו ידועים לציבור ומנפצים את טענותיו של רוזנטל בסרטו"
מאיה זיסר |

המאבק בין עידן עופר והחברה לישראל למיקי רוזנטל עושה רושם כי הוא לא הולך להסתיים אלא רק ממשיך להתעצם. כל אחד מהצדדים עוסק לאחרונה בסרטון תגובה ונדמה כי הדרך לסוף עוד ארוכה.

השבוע מפרסם עידן עופר באתר תחת הכותרת 'העובדות דווקא כן חשובות!' סרטוני תגובה לסרטו של רוזנטל, שיטת השקשוקה. כזכור, לפני כשנה הוקרן הסרט בסינמטק בתל-אביב לעיני עשרות עיתונאים, בו טוען רוזנטל כי האחים עופר פשוט הובילו לגרימת זיהום סביבתי חמור וכן גם רכשו נכסים בזול מהמדינה.

החל מהבוקר (א') ניתן לראות 2 קליפים מסרט התגובה המלא אשר לטענת עופר והחברה לישראל, הסרט חושף, כביכול, לראשונה "עובדות ומסמכים שלא היו ידועים לציבור ומנפצים את טענותיו של רוזנטל בסרטו". בשלב הראשון הועלו באתר www.omov.org ו- שקשוקה.קום, שני קליפים מסרט התגובה 'העובדות כן חשובות!', בהמשך השבוע ניתן יהיה לצפות בסרט במלואו.

עוד מציינים רוזנטל והחברה לישראל, כי שם הסרט 'העובדות דווקא כן חשובות' נבחר בתגובה לראיון של רוזנטל לערוץ 99 ובו הוא אומר: "מה שחשוב בתקשורת זה בכלל לא העובדות. העובדות לא חשובות. מה שחשוב בתקשורת, זה מי מפרש את העובדות"

סרטון נוסף מוכיח את השימוש הציני בעובד חברת תרכובות ברום המתראיין בסרטו של רוזנטל, אך מתברר כי סיים את עבודתו בחברה כשנתיים לפני שהאחים עופר רכשו אותה. עובד זה אף מתבטא בחריפות נגד מעשיו של רוזנטל.

בסרטונים מובא קטע ובו כביכול מביע רוזנטל את תפיסת עולמו ביחס ל (אי) חשיבות העובדות בעבודה העיתונאית .

בתגובה לטענות האחים עופר והחברה לישראל אמר רוזנטל כי "הניסיון לפגוע בשמי הטוב ובאמינותי לא יועיל. העובדה שמפעלי האחים עופר מזהמים היא לא קביעה שלי, אלא של גורמים מוסמכים במדינת ישראל".

נזכיר כי סרטו של רוזנטל 'שיטת השקשוקה' ישודר בערוץ הראשון, ביום ג'. לקראת שידור זה הכינו האחים עופר סרט הנפשה בן חצי שעה, בו טוענים אנשי העסקים כי התחקיר מטעה את הצופים במטרה להכפישם ולפגוע בשמם הטוב.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

F‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי

עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת קיימא. וכשגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול

עופר הבר |
נושאים בכתבה סעודיה אנבידיה


במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.

פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.

תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.

על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35 

חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.


מוחמד בן סלמאן על רקע של דאטה סנטרים, מידול ע


איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

F‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי

עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת קיימא. וכשגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול

עופר הבר |
נושאים בכתבה סעודיה אנבידיה


במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.

פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.

תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.

על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35 

חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.


מוחמד בן סלמאן על רקע של דאטה סנטרים, מידול ע