המנייה הביטחונית הגרמנית עם אפסייד של 35%
ניר אורגד, אנליסט מניות חו"ל של בנק לאומי, מסמן באולפן ביזפורטל 4 מניות מסקטורים שונים - יצרנית אלקטרוניקה מהגדולות בעולם, חברת נדל"ן מניב, יצרנית מטוסים ותעשיה ביטחונית
על רקע המומנטום החיובי בוול סטריט, ניר אורגד אנליסט מניות חו"ל של בנק לאומי מסמן באולפן ביזפורטל 4 מניות מעבר לים - 3 בוול סטריט ואחת באירופה עם אפסייד של עד 34% מארבעה סקטורים שונים.
המניה הראשונה היא של חברת פלקסטרוניקס (FLEX) יצרנית האלקטרוניקה מהגדולות בעולם, לחברה יש גם חטיבה צומחת ופחות מוכרת שנהנית מהכנסות שנובעות ממהפכת ה-AI ומהווה כיום כ-10% מהכנסות החברה – כ-3 מיליארד דולר. החברת מתמקדת במוצרי קצה צומחים – מכוניות אוטונומיות, מכשור רפואי, ענן ועוד. מכפיל רווח של 11 על הרווח השנתי הנוכחי. המניה עלתה כ-40% מתחילת שנה ואנחנו מעריכים שהחברה תעשה תשואה דו ספרתית לפחות.
המניה השנייה היא של ויסי פרופרטיז (VICI) חברת נדל"ן מניב עם תשואת דיבידנד של קרוב ל-6%. לאחר שנתיים של ביצועי חסר של סקטור הנדל"ן במדד ה-S&P 500, בין היתר בעקבות העלאות הריבית של הבנק המרכזי, במבט קדימה יחד עם הצפי להורדת ריבית בלאומי חושבים שזה הזמן להתחיל את המניות הללו ובפרט את ויסי. שהיא אחת השחקניות הגדולות בתחום הבידור בארה"ב. האפסייד של המניה נע בין 30%-25%.
המניה השלישית היא של יצרנית המטוסים הצרפתית איירבוס (AIRBUS) מסקטור התעשייה שיש לה גם זרוע ביטחון וחלל מהגדולות באירופה. החברה נהנית ממומנטום עסקי מצוין עם צבר הזמנות למטוסי נוסעים שנמצא בשיא של יותר מעשור. וזאת בניגוד למתחרה בואינג שנמצאת במומנטום שלילי לאור קרקוע מטוסים של רשות המטוסים בארה"ב. מניית החברה התממשה לאחרונה בכ-20% ובבנק לאומי רואים בכך הזדמנות קניה עם אפסייד של 25% לפחות.
- בואינג זינקה 10%, אינטל 8.7% והמניה שטסה ב-23%
- אינטל מתחזקת, אנבידיה עולה ומה קורה בחוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
והמניה האחרונה שייכת לסקטור במומנטום חיובי מאוד – תעשיה בטחונית, מניית ריינמטאל ((RHM, זה תחום שמקבל רוח גבית לאור המתיחות הגיאופוליטית ותקציבי הבטחון העולים במדינות העולם, בפרט באירופה לאחר הזנחה של כשני עשורים עכשיו המדינות משלימות את הפער ורק לאחרונה עבר תקציב מיוחד של 100 מיליארד יורו בגרמניה וריינמטאל כחברה הביטחונית הגדולה במדינה אמורה לקחת נתח משמעותי מהתקציב הזה. בלאומי מעניקים למניה אפסייד של כ-34% ומחיר יעד של 650 יורו.
לראיון המלא:
- 2.מנחם 22/06/2024 03:01הגב לתגובה זוזאת מניית השנה בבורסה שלנו מחזורים עולים כבר מעל 2 מיליון שח ליום חוזה עוגן ענק עם התעשייה הביטחונית בהודו עוד כמה חוזים בדווח המיידי חוזה ענק עם מישרד הביטחון שלנו שכבר מגיע ל480 מיליון שח לשנה וחצי הקרובות המנייה בדרך ל1500 נקודות במהירות
- 1.RHM - הסוסים ברחו מהאורווה (ל"ת)אריק 18/06/2024 15:45הגב לתגובה זו
קולט קרס (אנבידיה)סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"
מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה
מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03% ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".
המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.
קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.
מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.
דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר
החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות
סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II 0% ) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.
סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.
הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק
מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.
מייקל אנדרטי, בנו, זכה באליפות סדרת קארט בתחילת שנות ה-90 ונחשב לאחד הנהגים המצליחים ביותר במרוצים פתוחים בצפון אמריקה, עם 42 ניצחונות במרוצי אליפות, נתון שממקם אותו גבוה בטבלת כל הזמנים. לאחר הפרישה מההגה הוא עבר לצד הניהולי כראש קבוצת מרוצים ותיקה.
בהודעה המשותפת נאמר כי השם אנדרטי מזוהה עם מהירות, חדשנות וניצחונות, והחיבור לסטורדוט ממוסגר כמעין מעבר מעולם הפיט-סטופ המהיר במסלול אל עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. מייקל אנדרטי, שמשמש כדירקטור ויועץ מיוחד באנדרטי אקויזישן קורפ 2, מדגיש כי מבחינתם מדובר לא רק בהזרמת הון אלא גם בניסיון להאיץ את הפריסה בפועל של טכנולוגיית הטעינה המהירה ולהציב את החברה הממוזגת כשחקנית מובילה בתחום.
