אחרי מורגן סטנלי: גם בקרדיט סוויס מורידים את מחיר היעד של טסלה
ענקית הרכבים החשמליים TESLA INC (סימול: TSLA) צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2022 בעוד מספר שבועות. תוצאות הרבעון, לא צפויות להשפיע באופן דרמטי על מחיר המניה בטווח הארוך, שכן ההערכה היא שהקיצוצים בסין שנגרמו כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה במדינה והבעיות שרשרת האספקה, אשר העיבו על התוצאות צפויות להתפוגג בעתיד. ובכל זאת, אנליסטים מובילים בשוק בוחרים לחתוך את התחזיות הפיננסיות שלהם עבור החברה.
ביום שישי, פרסם אנליסט קרדיט סוויס CREDIT SUISSE GROUP דן לוי הוריד את האומדן שלו לרווחי הרבעון השני של החברה ל-1.10 דולר למניה מ-2.06 דולר, נמוך משמעותית מהקונצנזוס בוול סטריט. זאת בין היתר בשל העובדה שהאנליסט של קרדיט סוויס כלל הפחתה צפויה באופן שבו טסלה מעריכה את האחזקות שלה בביטקוין. ברקע, העובדה שחברה מחזיקה במטבעות ביטקוין רבים במאזנה, ומחירי המטבע נמצאים מתחת למקום בו החברה רכשה אותם. יתר האנליסטים וודאי מכירים בעובדה זו, אך לא כולם כוללים הפחתות חד-פעמיות שאינן קשורות לעסקי הליבה של החברה, במספרים הרבעוניים שלו.
לוי גם בחר להוריד את מחיר היעד שלו ל-1,000 דולר למניה מ-1,125 דולר למניה, תוך שהוא מציין "שיעור היוון גבוה יותר" - נושא משמעותי יותר עבור המשקיעים מאשר נתון המסירות החלש הצפוי ברבעון. מה שנבע מהעלאות הריבית המשפיעות על התשואות הפוטנציאליות של המשקיעים. בעיקר בשל העובדה שהעלייה בתשואות האג"ח, מפעילה לחץ כלפי מטה על הערכות המניות, ובכך משפיעה על מחירי היעד של האנליסטים.
מנגד, לוי בחר להעלות את התחזית שלו עבור מספר המשלוחים שביצעה החברה במהלך הרבעון. לפיו, החברה תדווח על מסירת 295,000 מכוניות חדשות גבוה מההערכה הקודמת שלו למסירה של 242,000 מכוניות. הקונצנזוס בוול סטריט לגבי משלוחים נע רבות בימים אלה, וירד לכ-270,000 מכוניות, משיא של כ-350,000 מכוניות.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרסום של לוי מגיע לאחר שבשבוע שעבר, אנליסט בנק ההשקעותMORGAN STANLEY (סימול: MS), אדם ג'ונאס, חתך את מחיר היעד שלו למניית חברת הרכב החשמלי ב-100 דולר, והעמיד אותו על כ-1,200 דולר. ג'ונאס עדיין שמר אמנם על המלצת הקנייה, אך הביע חשש מהגדלת עלויות ההון של החברה - כלומר כמה היא משלמת על מנת לממן את המשך קיום העסק שלה, ואין לו שום קשר לכמה רכבים תמסור או לא תמסור החברה.
בסך הכל, מחיר היעד הממוצע של האנליסטים עבור מניית טסלה ירד לכ-907 דולר משיא של קצת פחות מ-1,000 דולר למניה, לאחר שהחברה דיווחה על רווחים טובים בהרבה מהצפוי ברבעון הראשון של 2022. גם לוי וגם ג'ונאס נותרים שוורים על המנייה, כשבסך הכל, קצת יותר מ-50% מהאנליסטים המכסים את המנייה מחזיקים בהמלצת קניה.
- 8.לרון 01/07/2022 19:01הגב לתגובה זוהמצב אצל עידן עופר אחר מכירותיו,וזה לא היי טק
- 7.לרון 01/07/2022 19:01הגב לתגובה זוביציאה ממנו מקסימום 900$,מאסק לא מכר סתם
- 6.לרון 01/07/2022 18:59הגב לתגובה זוביציאה ממנו מקסימום 900$,מאסק לא מכר סתם
- 5.אבי 26/06/2022 18:09הגב לתגובה זושל אנליזה בשקל הכל שקרים קנויים בשביל להוריד את המניה , לא חדש לנו .
- 4.גורו 26/06/2022 17:59הגב לתגובה זומקסימום 300 דולר
- רציונאלי 08/07/2022 09:05הגב לתגובה זומניין לך החוצפה לכתוב את זה? קשקשן
- 3.בועתי 26/06/2022 14:44הגב לתגובה זומחיר יעד 1000, במקרה הטוב, 50 $
- 2.שבתאי 26/06/2022 12:02הגב לתגובה זואין שום קשר בין מחיר המניה למציאות.
- 1.רציונאלי 26/06/2022 10:27הגב לתגובה זואז מורידים מחיר יעד ל1000 דולר זה עדיין נותן אפסיי של 35 אחוז למעלה מישהו כאן איבד כיוון וכמו שרק מאסק יודע לעשות המחיר עוד יגיע ל1500 ראו טסלה בשנתיים האחרונות בקיצו ר כתבה לא רצינית
- אנונימי 26/06/2022 12:34הגב לתגובה זוהמלצה לא רלוונטית כרגע לשער המניהאפסיי של 35%למרות ההמלצההמלצה שלי תגיע ל1500 דולרתוך שנה

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
