טסלה מכה את צפי האנליסטים: רווח של 3.22 דולר למניה - עולה 3% באפטר מרקט
חברת הרכב החשמלי טסלה TESLA INC של אלון מאסק מכה את תחזיות האנליסטים. החברה מדווחת על הכנסות של 18.76 ורווח של 3.22 דולר למניה וזאת כאשר האנליסטים צפו להכנסות של 17.9 מיליארד דולר ורווח של 2.27 דולר למניה. מדובר בעליה שנתית של 81% בהכנסות ושל 246% ברווח למניה. עם זאת, מדובר בהאטה משמעותית בשורת ההכנסות, ל-6% לעומת הרבעון הקודם וזאת אחרי עליות של 15-29% ברבעונים הקודמים.
במקביל, החברה שאינה נוהגת להציג בדוחות את התחזיות לרבעון הקרוב ממשיכה לצפות צמיחה שנתית של 50% במסירות הרכבים. בשנת 2021 מכרה טסלה 936.2 אלף רכבים ולכן אם היא תעמוד בצפיות היא תמכור השנה יותר מ-1.4 מיליון רכבים. בהתייחסות לנושא הבעיות בשרשרת האספקה אמרו בחברה כי "קצב הצמיחה יהיה תלוי ביכולת הציוד שלנו, יכולת תפעולית והיציבות של שרשרת האספקה. המפעלים שלנו פעלו במשך מספר רבעונים מתחת לקיבולת שלנו, כאשר שרשרת האספקה הפכה לגורם המגביל העיקרי, אשר צפוי להימשך לאורך כל שנת 2022". בחברה הוסיפו: "יש לנו מספיק נזילות כדי לממן את התוכניות שלנו וכן של הרחבת הקיבולת ארוכת הטווח והוצאות אחרות, בעוד אנו ממשיכים לבצע חידושים כדי להפחית את עלות הייצור והתפעול לאורך זמן"
המשקיעים קיוו לראות בדוחות טסלה התייחסות למצב שמפעל בשנגחאי, שגרם לפגיעה במסירות של טסלה ברבעון הנוכחי (ראו בהמשך הכתבה), אך המשקיעים יצטרכו להמתין לשיחת המשקיעים עם המנכ"ל אילון מאסק, לאחר שהחברה לא סיפקה התייחסות לכך מעבר להצהרה סתמית: "בעוד ששיעורי הייצור השבועיים היו גבוהים ברבעון הראשון, עלייה במקרי הקורונה בשנחאי הביאה להשבתה זמנית של המפעל שלנו כמו גם חלקים ממנו שרשרת אספקה. למרות שהייצור המוגבל החל מחדש לאחרונה, אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר המצב".
במהלך חמש השנים האחרונות (לא כולל היום) טסלה הכתה את התחזיות ב-13 פעמים מתוך 20 דוחות - וכעת היא עושה זאת שוב.
עם זאת, החברה מדווחת על האטה במספר ייצור הרכבים שעמד ברבעון על 305.4 אלף מכוניות, ירידה לעומת 305.84 אלף מכוניות ברבעון הקודם.
במקביל, נתוני מסירת המכוניות כבר ידועים מאז ה-2 באפריל, והם לא הגיעו להערכות האנליסטים. על פי הנתונים מהיום, טסלה מסרה 310,048 רכבים ברבעון הנוכחי, מספר שיא ומעט יותר מ-308,650 אלף הרכבים שמסרה ברבעון הקודם אבל המספר רחוק מתחזיות האנליסטים למכירות של 325 אלף רכבים. הסיבה העיקרית לכך היא סגירת המפעל בשנגחאי בחודש האחרון עקב התפרצות מגיפת הקורונה והטלת הסגרים בסין. על אף הפספוס במסירות האנליסטים לא עדכנו את התחזיות ונשארו עם התחזיות הנוכחיות. ברבעון הקודם דיווחה טסלה על הכנסות של 17.72 מיליארד דולר ורווח של 2.52 דולר למניה.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגלל התמחור הגבוה של המניה שנסחרת במכפיל רווח של מעל 200 ומכפיל רווח עתידי צפוי של קרוב ל-100, המשקיעים רגישים במיוחד לפספוסים ופחות מתלהבים כשהחברה מכה את התחזיות. בארבעת הרבעונים האחרונים בהם היכתה טסלה את התחזיות היא עלתה לאחר מכן רק פעם אחת. פספוס לעומת זאת גורר תגובה חריפה יותר כלפי מטה, כאשר ברבעון הקודם המניה איבדה יותר מ-11% לאחר הדוחות.
טסלה נסחרת כעת במחיר של 977 דולר למניה ושווי של כ-1.01 טריליון דולר.
- 1.בן 20/04/2022 23:31הגב לתגובה זופתאום 'יגלו' שיש עוד מכוניות חשמליות חוץ מטסלה. ולא פחות טובות, אם לא יותר
- שרה 21/04/2022 19:44הגב לתגובה זולמה לכתוב שטויות זה גורם לך הנאה??????
- דורון 21/04/2022 15:16הגב לתגובה זואין לך מושג על מה אתה מדבר, ועדיין יש לך זכות להביע דעה שאין לה אחיזה במציאות, מודל גאוני!

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא
נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר
זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.
לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".
בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.
שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- האנליסטים - "וואוו; אירוע נדיר" מה אמר לארי אליסון שהזניק את אורקל ב-27%? קריאת חובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".