גנסן הואנג אנבידיה
צילום: טוויטר
סיקור שוטף

מנכ"ל אנבידיה: "ההוצאות על דאטה סנטרים יגיעו לטריליון דולר ב-2028"

מנכ"ל אנבידיה נואם בכנס ה-GTC של החברה: "בינה מלאכותית תהיה בכל דבר. יהיו מפעלים למוצרים פיזיים, כמו מכוניות למשל, ומפעלים ל-AI שיפעילו אותם - הדאטה סנטרים"; הואנג הודיע על שיתוף פעולה עם סיסקו וטי-מובייל בתחום הסלולר, ועם ג'נרל מוטורס בתחום הרכב האוטונומי; מניית אנבידיה יורדת ב-2%

רוי שיינמן | (5)
נושאים בכתבה אנבידיה

מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג נואם כעת בכנס ה-GTC של החברה. המשקיעים מצפים לשמוע בכנס על על מנועי הצמיחה העתידיים, על פיתוח ועל התקדמות במוצרים, אם כי בינתיים המניה יורדת ב-2%, והיא רחוקה בכ-22% מהשיא.


הואנג התייחס למודל הסיני דיפסיק שערער את התעשייה וציין שהביקוש ל-AI רק ימשיך לגדול. הוא גם ציין שההוצאות על תשתיות AI מצד הלקוחות צפויות להמשיך ולגדול: "ההוצאות על דאטה סנטרים יגיעו לטריליון דולר עד 2028. אלה בעצם מפעלי AI - יהיו מפעלים למוצרים הפיזיים, ומפעלים ל-AI שמפעיל אותם - שהם הדאטה סנטרים".




שיתופי פעולה בתחום הסלולר והרכב האוטונומי

"בינה מלאכותית וענן הולכים ביחד. למעשה בינה מלאכותית וענן חייבים ללכת ביחד כי המודלים חייבים לשבת איפשהו", אמר הואנג. בינה מלאכותית גם תעזור לייעל את התקשורת הסלולרית - הודענו היום שנקים תשתית סלולרית בשיתוף עם סיסקו וטי-מובייל שתדע להשתמש בבינה מלאכותית כדי לנתב את התנועה הסלולרית".


"בינה מלאכותית תגיע בסוף לכל תעשייה, ואחד התחומים שהיא כבר הגיעה אליהם יחסית מוקדם היא רכבים אוטונומיים. אנחנו עובדים על אכבים אוטונומיים כבר מעל עשור ומפתחים טכנולוגיה שכמעט כל חברה בתחום משתמשת בה, בין אם זה בדאטה סנטר של החברה או ברכב עצמו", הוסיף הואנג. "אנחנו עובדים עם תעשיית הרכב בכל דרך שהחברות רוצות שנעבוד איתם. אנחנו בונים את המחשבים, את התוכנה, ואת השבבים.


אני מתרגש להודיע שג'נרל מוטורס בחרו בנו לבנות להם את הטכנולוגיה לצי הרכבים האוטונומיים שלהם", הכריז הואנג.


"שבבי Blackwell החדשים בתפוקה מלאה", אמר הואנג. "הבעיה שאיתה מתמודיים היום החברות השונות הוא להצליח למקסם את מהירות המודלים תוך כדי מקסום של המשתמשים שאפשר לתת להם שירות במקביל. Blackwell הוא השבב שמבצע את המשימה הזאת הכי טוב נכון להיום".


"אנחנו גם מכריזים היום על Dynamo, תוכנה חדשה לניהול מרכזי נתונים של בינה מלאכותית, ש-Perplexity עוזרת לנו לפתח", הוסיף הואנג. "במחצית השנייה של השנה נשיק את הדגם הבא של שבב ה-Blackwell, ה-NVL72 Ultra".

קיראו עוד ב"גלובל"


"במחצית השנייה של 2026 נשיק את הדור הבא - Vera Rubin, ובמחצית השנייה של 2027 את ה-Rubin Ultra. השבבים האלה יהיו חזקים בערך פי 13 מ-Blackwell, ופי 900 מהשבבים בדור הקודם, Hopper".


הרחבה בהמשך.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 18/03/2025 23:06
    הגב לתגובה זו
    וכדאי לעולם הכלכלה להפסיק להתרגש מכל מצגת שלהם ולהעיף או להפיל את הבורסות בטריליונים. מה שמצגות פאואר פוינט יכולות לעולל.
  • 2.
    בן אדם גאוןישראל זכתה בכל הקופה אתו. (ל"ת)
    אנונימי 18/03/2025 22:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ארהב בחדלות פרעון 18/03/2025 21:49
    הגב לתגובה זו
    תוך מספר ימים סין פולשת לטייוואן בה נמצאים מפעלי השבביםסין תכפיל ותשלש את מחירי השבבים.המשמעות קריסת הבורסה בארהב ושליחת ארהב למיתון ארוך.
  • אתה מגיב את זה על כל כתבה מאז 2020 (ל"ת)
    אנונימי 18/03/2025 22:33
    הגב לתגובה זו
  • ZZ 19/03/2025 17:58
    מה שהוא כותב נכון.. פשוט התזמון של פקיעה בועה הוא אף פעם לא פשוט...
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

וול סטריט שור וילדה (דאלי)וול סטריט שור וילדה (דאלי)

מניות בולטות בוול סטריט: ברודקום צונחת, לולולמון מזנקת - והביטקוין מתאושש

מה קורה בטסלה ומה צפוי בפתיחה?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה ברודקום

החוזים על המדדים מתנדנדים: החוזה על ה-S&P 500 יורד 0.2%, נאסד"ק יורד 0.6%, דאו ג'ונס עולה ב-0.1%. הסיבה העיקרית לחולשה היא מניות טכנולוגיה כמו ברודקום, שמשפיעה בחוזקה על S&P 500 ונאסד"ק 100. ברודקום פרסמה אתמול אחרי סגירת המסחר והשוק התאכזב מהתחזיות. 


טסלה צוללת על רקע ירידה חדה במכירות EV


מניית טסלה Tesla -1.01%  יורדת מעט. נתוני מכירות נובמבר מראים נפילה לשפל של שלוש שנים, עם 39,800 מכירות בארה"ב - ירידה של 23% משנה קודמת. זהו הנתון הנמוך ביותר מאז ינואר 2022, למרות השקת גרסאות זולות יותר של Model Y ו-Model 3 באוקטובר, שתומחרו ב-5,000 דולר פחות. הסיבה העיקרית: ביטול זיכוי המס הפדרלי של 7,500 דולר בספטמבר, שפגע בשוק ה-EV כולו, כשבאופן יחסי  טסלה ספגה פחות – שוק ה-EV ירד 41%, וחלקה של טסלה עלה ל-56.7% מ-43.1%.

באירופה, המצב גרוע יותר: עד אוקטובר, המכירות ירדו 30% ל-180,688 רכבים, כאשר באוקטובר לבדו ירדו 48.5% ל-6,964 יחידות. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, לא עוזר עם ציוציו נגד הנציבות האירופית, שקרא לפרק אותה, מה שפוגע בתדמית. התחרות מסין חריפה: BYD מכרה 138,390 רכבים באירופה עד אוקטובר, עלייה של 285% משנה קודמת, וכמעט היתה כפול במסירת מטסלה באוקטובר עם 17,470 מכירות (עלייה של 206.8%). BYD מתכננת להכפיל את רשת המכירות באירופה ל-2,000 נקודות עד סוף 2026, עם 1,000 עד סוף 2025, ומשלבת BEV ו-PHEV כדי להתחמק ממכסים.

בסין, מכירות טסלה ירדו 6% עד נובמבר, מה שמאיים על השנה הראשונה השלילית אי פעם שם, והשנייה הגלובלית ברציפות. למרות זאת, המשקיעים מתעלמים כרגע מה-EV ומתמקדים ב-AI: טסלה משתמשת במחשוב AI לאימון נהיגה אוטונומית ורובוטים הומנואידיים, והשיקה את רובוטקסי ביוני. מכירות רובוטים צפויות ב-2026, מה שמבטיח רווחים עתידיים גבוהים.


הסנטימנט עדיין חיובי, הביטקוין מתאושש


הסנטימנט הכללי נשאר חיובי יחסית, למרות כמה אכזבות בודדות שמורידות את השוק. הביטקוין, שמשמש לעתים קרובות כמדד מוביל לרמת הסיכון שהמשקיעים מוכנים לקחת, מציג התאוששות נאה - עלייה של 2.3% ב-24 השעות האחרונות לרמה של 92,250 דולר. זה מגיע אחרי ירידה זמנית מתחת ל-90,000 דולר אתמול, בעקבות חששות מהפסקה בהורדות הריבית של הפד ומכירה כללית בסקטור הטכנולוגיה.