גנסן הואנג אנבידיה
צילום: טוויטר
סיקור שוטף

מנכ"ל אנבידיה: "ההוצאות על דאטה סנטרים יגיעו לטריליון דולר ב-2028"

מנכ"ל אנבידיה נואם בכנס ה-GTC של החברה: "בינה מלאכותית תהיה בכל דבר. יהיו מפעלים למוצרים פיזיים, כמו מכוניות למשל, ומפעלים ל-AI שיפעילו אותם - הדאטה סנטרים"; הואנג הודיע על שיתוף פעולה עם סיסקו וטי-מובייל בתחום הסלולר, ועם ג'נרל מוטורס בתחום הרכב האוטונומי; מניית אנבידיה יורדת ב-2%

רוי שיינמן | (5)
נושאים בכתבה אנבידיה

מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג נואם כעת בכנס ה-GTC של החברה. המשקיעים מצפים לשמוע בכנס על על מנועי הצמיחה העתידיים, על פיתוח ועל התקדמות במוצרים, אם כי בינתיים המניה יורדת ב-2%, והיא רחוקה בכ-22% מהשיא.


הואנג התייחס למודל הסיני דיפסיק שערער את התעשייה וציין שהביקוש ל-AI רק ימשיך לגדול. הוא גם ציין שההוצאות על תשתיות AI מצד הלקוחות צפויות להמשיך ולגדול: "ההוצאות על דאטה סנטרים יגיעו לטריליון דולר עד 2028. אלה בעצם מפעלי AI - יהיו מפעלים למוצרים הפיזיים, ומפעלים ל-AI שמפעיל אותם - שהם הדאטה סנטרים".




שיתופי פעולה בתחום הסלולר והרכב האוטונומי

"בינה מלאכותית וענן הולכים ביחד. למעשה בינה מלאכותית וענן חייבים ללכת ביחד כי המודלים חייבים לשבת איפשהו", אמר הואנג. בינה מלאכותית גם תעזור לייעל את התקשורת הסלולרית - הודענו היום שנקים תשתית סלולרית בשיתוף עם סיסקו וטי-מובייל שתדע להשתמש בבינה מלאכותית כדי לנתב את התנועה הסלולרית".


"בינה מלאכותית תגיע בסוף לכל תעשייה, ואחד התחומים שהיא כבר הגיעה אליהם יחסית מוקדם היא רכבים אוטונומיים. אנחנו עובדים על אכבים אוטונומיים כבר מעל עשור ומפתחים טכנולוגיה שכמעט כל חברה בתחום משתמשת בה, בין אם זה בדאטה סנטר של החברה או ברכב עצמו", הוסיף הואנג. "אנחנו עובדים עם תעשיית הרכב בכל דרך שהחברות רוצות שנעבוד איתם. אנחנו בונים את המחשבים, את התוכנה, ואת השבבים.


אני מתרגש להודיע שג'נרל מוטורס בחרו בנו לבנות להם את הטכנולוגיה לצי הרכבים האוטונומיים שלהם", הכריז הואנג.


"שבבי Blackwell החדשים בתפוקה מלאה", אמר הואנג. "הבעיה שאיתה מתמודיים היום החברות השונות הוא להצליח למקסם את מהירות המודלים תוך כדי מקסום של המשתמשים שאפשר לתת להם שירות במקביל. Blackwell הוא השבב שמבצע את המשימה הזאת הכי טוב נכון להיום".


"אנחנו גם מכריזים היום על Dynamo, תוכנה חדשה לניהול מרכזי נתונים של בינה מלאכותית, ש-Perplexity עוזרת לנו לפתח", הוסיף הואנג. "במחצית השנייה של השנה נשיק את הדגם הבא של שבב ה-Blackwell, ה-NVL72 Ultra".

קיראו עוד ב"גלובל"


"במחצית השנייה של 2026 נשיק את הדור הבא - Vera Rubin, ובמחצית השנייה של 2027 את ה-Rubin Ultra. השבבים האלה יהיו חזקים בערך פי 13 מ-Blackwell, ופי 900 מהשבבים בדור הקודם, Hopper".


הרחבה בהמשך.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 18/03/2025 23:06
    הגב לתגובה זו
    וכדאי לעולם הכלכלה להפסיק להתרגש מכל מצגת שלהם ולהעיף או להפיל את הבורסות בטריליונים. מה שמצגות פאואר פוינט יכולות לעולל.
  • 2.
    בן אדם גאוןישראל זכתה בכל הקופה אתו. (ל"ת)
    אנונימי 18/03/2025 22:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ארהב בחדלות פרעון 18/03/2025 21:49
    הגב לתגובה זו
    תוך מספר ימים סין פולשת לטייוואן בה נמצאים מפעלי השבביםסין תכפיל ותשלש את מחירי השבבים.המשמעות קריסת הבורסה בארהב ושליחת ארהב למיתון ארוך.
  • אתה מגיב את זה על כל כתבה מאז 2020 (ל"ת)
    אנונימי 18/03/2025 22:33
    הגב לתגובה זו
  • ZZ 19/03/2025 17:58
    מה שהוא כותב נכון.. פשוט התזמון של פקיעה בועה הוא אף פעם לא פשוט...
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.