יו"ר סולאראדג' קנה מניות ב-400 אלף דולר
אחרי שהמניה צנחה 80% בשנה, יו"ר סולארדאג' אייברי מור מכניס את היד לכיס - לפי איזה שער רכש מור את המניות והאם הוא מורווח מאז?
סולאראדג' SolarEdge -1.11% נמצאת בתקופת מעבר קריטית, היא מנסה לשים את המשבר מאחוריה והיא מקווה שהמנכ"ל החדש שוקי ניר יעזור לה לעשות זאת. המשקיעים בינתיים מרוצים כשהמניה עלתה ב-27% מאז ההודעה על מינויו של ניר, כשבדרך החברה גם הפתיעה לטובה בדוחות עם תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 38 מיליון דולר לעומת תחזית החברה שהייתה לתזרים של בין 0 למינוס 20 מיליון דולר. קריאה חשובה: למה חשוב יותר להסתכל כרגע על התרים של סולאראדג' ולא על דוח הרווח והפסד?
לא רק המשקיעים אופטימיים - יו"ר החברה, אייברי מור, רכש בתחילת החודש מניות בשווי של 400 אלף דולר. זו לא רכישה גדולה, אבל זה סכום לא קטן וזה בהחלט שינוי כיוון אחרי המימושים הגדולים שעשתה ההנהלה הקודמת לפני ובזמן הצלילה במניה, קראו כאן - סולאראדג' ממשיכה ליפול - וההנהלה ממשיכה להרוויח.
את הרכישה ביצע מור לפי מחיר של 13.7 דולר למניה, והיום המניה במחיר של 16 דולר, כך שעל הנייר מור מורווח בכ-16%-17%, אבל מור יודע שסולאראדג' עכשיו משחקת לטווח יותר ארוך, ייקח זמן עד שהשווקים של סולאראדג' יתאוששו, גם באירופה וגם בארה"ב, שם כבר יש הערכות שהריבית אולי לא תרד בכלל השנה, מה שימשיך להכביד על הלקוחות שלה שם לרכוש מוצרים.
אבל שוב, סולאראדג' נמצאת בתקופת מעבר ובינתיים ההנהלה אופטימית: "סולאראדג' עוברת מהפך חיובי ואני מנהל אותו, זו זכות וכבוד גדולים", אמר המנכ"ל החדש שוקי ניר בשיחה עם אנליסטים. "כדי להוביל את המהפך, זיהיתי ארבע עדיפויות מרכזיות: חיזוק מצבנו הפיננסי, החזרת נתח השוק, האצת החדשנות, והרחבת הייצור בארה"ב. יוזמות אלו לא רק יסייעו לנו להתמודד עם האתגרים הנוכחיים, אלא גם ימקמו אותנו לצמיחה מתמשכת בטווח הארוך. עמוד תווך מרכזי במהלך ההתייעלות שלנו הוא חיזוק מצבנו הפיננסי", הוסיף ניר.
- 5.אנונימי 18/03/2025 09:00הגב לתגובה זולא אצטער אם תפשטו רגל.על כל הרע שעשיתם לעובדים שלכם כל השנים כולל זריקת העובדים הטובים שלכם בשנה האחרונה.חברה שמעודדת בינוניות חברה שמעודדת עבדות.
- אנונימי 21/03/2025 21:40הגב לתגובה זומנהלים שלא מבינים דבר וחצי דבר בניהול. כל מה שמעניין אותם זה להתעלל בעובדים שלהם. אם זה היה אחד אז מילא לצערי יש הרבה
- 4.שי 16/03/2025 23:40הגב לתגובה זואשפה בכל תחום בעיקר ביחס לעובדים.שלא רוצים יותר כעובד מרעים תנאים ואת אתה לא נשבר מחפשים סיבות כדי לפטר אותך בלי התנאים שמגיעים לך.
- אנונימים 21/03/2025 21:43הגב לתגובה זוהם מתעללים בעובדים שלהם ללא רחמים!!!!!!שכל העולם ידע את זה.הכי מקומם זה שכעובד אתה מגלה שעוד עובדיםעובדים לשעבר חווים את זה.
- 3.אנפייז אהובתי 16/03/2025 19:56הגב לתגובה זולאחר שכל הנהלת סולראדג ברחה עם הכסף יש מישהו שאולי מרגיש אשמה.בכל מקרה מי משקיע בחברה הזו כנראה שונא את הכסף שלו.
- 2.מניה פח (ל"ת)אנונימי 16/03/2025 19:19הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 16/03/2025 18:11הגב לתגובה זוחברה הנפילהכל הכתבות ממומנות
- יוסי פוקס 16/03/2025 18:36הגב לתגובה זולא גילית את אמריקה בכל השקעה בשוק המניות ישנו מרכיב של סיכוןסיכוי
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
