סימבוטיק symbotic
צילום: אתר החברה

המניה שמזנקת 20% בזכות וולמארט

חברת האוטומציה סימבוטיק וחברת קמעונאות המזון ומוצרי הבית ולמארט חתמו על הסכם מכר של פעילות הרובוטיקה והאוטומציה של ולמארט; תמורת ההסכם הינה 200 מיליון דולר; ולמארט תשלם 520 מיליון דולר לסימבוטיק עבור שירותים

חיים בן הקון |

סימבוטיק Symbotic -0.93%   הודיעה ביום חמישי כי תרכוש את עסקי הרובוטיקה של ולמארט  תמורת 200 מיליון דולר במזומן כדי לסייע להרחבת שרשרת האספקה האוטומטית של וולמארט. הדיווח הזניק את מניית סיבוטיק בכ-20% לשווי של 18.8 מיליארד דולר.


חברת האוטומציה סימבוטיק חתמה על הסכם נוסף עם וולמארט לפיתוח המרכזים הלוגיסטיים לאיסוף ומשלוח של וולמארט באמצעות פלטפורמת הרובוטיקה שלה, המופעלת על ידי בינה מלאכותית.


בהתאם לכך, וולמארט תממן את תוכנית הפיתוח ותשלם לסימבוטיק 520 מיליון דולר, כולל 230 מיליון דולר במועד סגרית העסקה, עבור ההסכם החדש הכולל הזמנה ראשונית להתקנת הרובוטיקה לרוחב מאות חנויות.


חברת הרובוטיקה, שמסייעת לוולמארט באוטומציה של שרשרת האספקה שלה מאז 2017, מסרה כי הרכישה צפויה להיסגר ברבעון השני של שנת 2025.


מי זאת סימבוטיק?


חברת סימבוטיק שווה כ-18 מיליארד דולר לאחר הזינוק, כאמור. החברה מתמחה בתחום ניהול שרשרת הערך, במיוחד בתחום הלוגיסטיקה הקמעונאית. החברה מפתחת, מתקינה ומתחזקת מיכון ותוכנה שנועדו לתמוך בתפעול לוגיסטי של מרכזים לוגיסטיים בעזרת רובוטים המונעים בעזרת אלגוריתמים של בינה מלאכותית ומערכות תקשורת. 

החברה מייצרת מגוון רחב של רובוטים המחליפים בני אדם במגוון משימות: החברה מציעה מלגזות אוטונומיות, זרועות רובוטיות חכמות וכיוצא באלה.

לקוחות החברה הן בעיקר חברות העוסקות במסחר בטובין צרכניים, לרבות קמעונאות וסיטונאות מזון, ביגוד והנעלה, מסחר אלקטרוני ועוד. השת״פ עם ולמארט יאפשר לולמארט ליעל את מצבת כח האדם שלה ואת הוצאות השכר בעזרת השקעה הונית חד פעמית ברובוטיקה של סימבוטיקס.


ברבעון השלישי של 2024 הכניסה סימבוטיקס כ-503 מיליון דולר, לעומת 470 מיליון אשתקד, עליה של 7%. החברה הפסדית במונחים היסטוריים, אך עם זאת ההפסד נראה במגמת ירידה והוא מצטמצם מרבעון לרבעון וברבעון השלישי הסתכם בכ-13 מיליון דולר.

הביצועים הכספיים של ולמארט


ההכנסות של ולמארט ברבעון השלישי הסתכמו ב-169.59 מיליארד דולר, לעומת 160.80 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ועקפו את תחזיות האנליסטים שעמדו על 166.62 מיליארד דולר. 


הרווח הנקי של החברה עמד על 4.58 מיליארד דולר, או 0.57 דולר למניה, גם הוא גבוה מהציפיות לרווח של 4.25 מיליארד דולר ו-0.53 דולר למניה.

תחזיות אופטימיות לשנת 2025

בהתבסס על תוצאות הרבעון, החברה העלתה את התחזיות שלה לשנת 2025. כעת היא צופה צמיחה בהכנסות בטווח של 4.8%-5.1% בהשוואה לשנה הקודמת, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.75%-4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עלתה לטווח של 2.42-2.47 דולר, לעומת תחזית קודמת של 2.35-2.43 דולר. כתאגיד הקמעונאות הראשון שמפרסם את דוחותיו לרבעון, וולמארט מספקת הצצה לשוק הצרכני בארה"ב לקראת עונת הקניות לחגים. למרות העלייה במחירי מוצרים בסיסיים כמו מזון וביטוח בריאות, הצרכן האמריקאי ממשיך להוציא כסף, והיקף המכירות הקמעונאיות עלה ב-0.4% בין ספטמבר לאוקטובר, לפי נתוני משרד המסחר. שווי השוק של וולמארט עומד על 677.2 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-60%.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


חג המולד כריסמס כריסטמס עץ אשוח
צילום: Istock

כולם רוצים לחגוג: האם עונת הכריסמס משפיעה גם עלינו - מי נהנה מזה ומי משלם ביוקר?

המלונות בנצרת ובחיפה בתפוסת שיא ובמסדרונות ההייטק האווירה מנומנמת - המשק הישראלי, שספג פגיעה קשה, מקבל בדצמבר זריקת מרץ מרעננת; אך לצד האורות המנצנצים, ישנם גם מפסידים 

ענת גלעד |


מי שעדיין חושב שחודש דצמבר בישראל מסתכם בסופגנייה ומטבעות שוקולד מוזהבים, מפספס את אחת המגמות הכלכליות המעניינות של השנים האחרונות. ישראל של סוף שנת 2025 היא כבר לחלוטין חלק מהכפר הגלובלי; דצמבר הפך לחודש של "צריכה היברידית" - שילוב של מסורת מקומית עם עונת חגים בינלאומית שחלחלה עמוק למיינסטרים הכלכלי, ויצרה דינמיקה המבוססת על חוויות ובילויים. ויש לכך גם משמעויות כלכליות - חבל הצלה לתיירות הפנים ולעסקים מקומיים, אבל במקביל הרכישה מאתרים בחו"ל דווקא מגלגלת כספים מהמשק המקומי החוצה, ובהייטק הכול ממתין על אש קטנה עד שהעולם יחזור לפעילות.

למי מצלצלים פעמוני החג?

תיירות הפנים ועסקי החוויות המבוססים על נוכחות פיזית ושירותים מקומיים מקבלים בדצמבר מנת חמצן כלכלי שאי אפשר לייבא באונליין. לפי נתוני משרד התיירות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), תפוסת המלונות בערים המעורבות בשיא העונה מגיעה לכ-90%. לאחר שנים מאתגרות בענף ותיירות חוץ שעדיין מדשדשת, מדובר בפדיון קריטי ליציבות העסקים המקומיים. 

בערים המעורבות הקסם של חג המולד ממלא את הרחובות כבר מתחילת דצמבר - נצרת וחיפה, שבה מצוין פסטיבל "החג של החגים", הופכות למוקדי עלייה לרגל, והקהל הישראלי שמחפש תחושת חו"ל ותמונות יפות בלי לעבור בנתב"ג לא מאכזב. אך הרווח אינו מסתכם בלינה בלבד; "כלכלת החוויות" מייצרת תנועה ערה של מאות אלפי מבקרים בירושלים, חיפה ויפו סביב מיצגי אור ופסטיבלים אורבניים. אלו שירותים שדורשים נוכחות פיזית, ולכן הכסף נשאר בידי בעלי המסעדות, בתי הקפה והעסקים הקטנים בישראל. 

תעשיית חנוכה: כסף "ישן" במחירים חדשים

על רקע עצי האשוח המנצנצים, גם כלכלת חנוכה המקומית תורמת בוסט אדיר. כבכל שנה, גם ב-2025 נרשמו שיאים במכירות במאפיות, למרות שהמחירים הרקיעו שחקים, וסופגניות פרימיום נמכרות במחיר של עד 20 שקלים לאחת.

עולם הבידור, שחזר לפעילות מלאה ב-2025, מגלגל עשרות מיליוני שקלים על מופעי ענק ופסטיגלים, המהווים מוקד משיכה צרכני שלא עוצר גם בתקופות מיתון. השילוב בין חנוכה, כריסמס ונובי-גוד-סילבסטר (הצובר תאוצה בכל המגזרים) מייצר "חודש זהב" לקמעונאי המזון והאלכוהול, הנהנים מביקושים חסרי תקדים למוצרי פרימיום.