סימבוטיק symbotic
צילום: אתר החברה

המניה שמזנקת 20% בזכות וולמארט

חברת האוטומציה סימבוטיק וחברת קמעונאות המזון ומוצרי הבית ולמארט חתמו על הסכם מכר של פעילות הרובוטיקה והאוטומציה של ולמארט; תמורת ההסכם הינה 200 מיליון דולר; ולמארט תשלם 520 מיליון דולר לסימבוטיק עבור שירותים

חיים בן הקון |

סימבוטיק Symbotic -0.93%   הודיעה ביום חמישי כי תרכוש את עסקי הרובוטיקה של ולמארט  תמורת 200 מיליון דולר במזומן כדי לסייע להרחבת שרשרת האספקה האוטומטית של וולמארט. הדיווח הזניק את מניית סיבוטיק בכ-20% לשווי של 18.8 מיליארד דולר.


חברת האוטומציה סימבוטיק חתמה על הסכם נוסף עם וולמארט לפיתוח המרכזים הלוגיסטיים לאיסוף ומשלוח של וולמארט באמצעות פלטפורמת הרובוטיקה שלה, המופעלת על ידי בינה מלאכותית.


בהתאם לכך, וולמארט תממן את תוכנית הפיתוח ותשלם לסימבוטיק 520 מיליון דולר, כולל 230 מיליון דולר במועד סגרית העסקה, עבור ההסכם החדש הכולל הזמנה ראשונית להתקנת הרובוטיקה לרוחב מאות חנויות.


חברת הרובוטיקה, שמסייעת לוולמארט באוטומציה של שרשרת האספקה שלה מאז 2017, מסרה כי הרכישה צפויה להיסגר ברבעון השני של שנת 2025.


מי זאת סימבוטיק?


חברת סימבוטיק שווה כ-18 מיליארד דולר לאחר הזינוק, כאמור. החברה מתמחה בתחום ניהול שרשרת הערך, במיוחד בתחום הלוגיסטיקה הקמעונאית. החברה מפתחת, מתקינה ומתחזקת מיכון ותוכנה שנועדו לתמוך בתפעול לוגיסטי של מרכזים לוגיסטיים בעזרת רובוטים המונעים בעזרת אלגוריתמים של בינה מלאכותית ומערכות תקשורת. 

החברה מייצרת מגוון רחב של רובוטים המחליפים בני אדם במגוון משימות: החברה מציעה מלגזות אוטונומיות, זרועות רובוטיות חכמות וכיוצא באלה.

לקוחות החברה הן בעיקר חברות העוסקות במסחר בטובין צרכניים, לרבות קמעונאות וסיטונאות מזון, ביגוד והנעלה, מסחר אלקטרוני ועוד. השת״פ עם ולמארט יאפשר לולמארט ליעל את מצבת כח האדם שלה ואת הוצאות השכר בעזרת השקעה הונית חד פעמית ברובוטיקה של סימבוטיקס.


ברבעון השלישי של 2024 הכניסה סימבוטיקס כ-503 מיליון דולר, לעומת 470 מיליון אשתקד, עליה של 7%. החברה הפסדית במונחים היסטוריים, אך עם זאת ההפסד נראה במגמת ירידה והוא מצטמצם מרבעון לרבעון וברבעון השלישי הסתכם בכ-13 מיליון דולר.

הביצועים הכספיים של ולמארט


ההכנסות של ולמארט ברבעון השלישי הסתכמו ב-169.59 מיליארד דולר, לעומת 160.80 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ועקפו את תחזיות האנליסטים שעמדו על 166.62 מיליארד דולר. 


הרווח הנקי של החברה עמד על 4.58 מיליארד דולר, או 0.57 דולר למניה, גם הוא גבוה מהציפיות לרווח של 4.25 מיליארד דולר ו-0.53 דולר למניה.

תחזיות אופטימיות לשנת 2025

בהתבסס על תוצאות הרבעון, החברה העלתה את התחזיות שלה לשנת 2025. כעת היא צופה צמיחה בהכנסות בטווח של 4.8%-5.1% בהשוואה לשנה הקודמת, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.75%-4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עלתה לטווח של 2.42-2.47 דולר, לעומת תחזית קודמת של 2.35-2.43 דולר. כתאגיד הקמעונאות הראשון שמפרסם את דוחותיו לרבעון, וולמארט מספקת הצצה לשוק הצרכני בארה"ב לקראת עונת הקניות לחגים. למרות העלייה במחירי מוצרים בסיסיים כמו מזון וביטוח בריאות, הצרכן האמריקאי ממשיך להוציא כסף, והיקף המכירות הקמעונאיות עלה ב-0.4% בין ספטמבר לאוקטובר, לפי נתוני משרד המסחר. שווי השוק של וולמארט עומד על 677.2 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-60%.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.