ג'י פי מורגן ו-UBS פסימיים לגבי מריל לינץ: תחזית הרווח נחתכת

(עדכון) לאחר שג'י פי מורגן חותכת בחדות את תחזית הרווחים של מריל לינץ, ענקית ההשקעות UBS מצרפת תחזית שלילית משל עצמה
אילן קליקה |

מניות ענקית הפיננסים, מריל לינץ, צנחות היום בפעם הראשונה מזה 3 ימי מסחר, לאחר שהחברה ספגה עדכון תחזית רווחים שלילי מג'י פי מורגן. חברת הפיננסים, ג'י פי מורגן, חתכה היום את תחזית רווחיה של מריל לינץ לשנת 2008 ב-45% בעקבות החשש לפגיעה ברווחי החברה כתוצאה ממחיקות נוספות.

קנת' וו'רטינגטון, אנליסט ב-ג'י פי מורגן, חתך היום את תחזית הרווח למניה של מריל לינץ לרווח של 2.75 דולר למניה, ירידה משמעותית מהתחזית הקודמת – רווח של 5 דולר למניה. כמו כן, וו'רטינגטון גם עדכן מטה את תחזית הרווחים של החברה לשנת 2009 מרמה של 5.57 דולר למניה לרווח של 5.09 דולר למניה.

"כל עוד סקטור האשראי ממשיך לאתגר, אנו לא אופטימיים כי תתרחש התאוששות מהותית בשנת 2008", כך ציין וו'רטינגטון אתמול. עם זאת, גם הפעם וו'רטינגטון העניק למניית מריל לינץ המלצת "החזק".

כמו כן, אנליסט הוסיף כי יתכן ומריל לינץ תדווח על מחיקה נוספת של חובות אבודים בהיקף של 5 מיליארד דולר, בגין השקעותיה במשכנתאות המגובות בנכסים ובמשכנתאות מסחריות. מאז תחילת שנת 2007, דיווחה מריל לינץ על היקף מחיקות מצטבר של 24.5 מיליארד דולר.

גם חטיבת שוקי ההון של UBS שותפה לחשש שהביעה ג' פי מורגן. עקב כך, הורידה חטיבת שוקי ההון של UBS את תחזית הרווח עבור מריל לינץ' (סימול: MER) ועריכה כי החברה תרשום הפסד של 2 דולר למניה ברבעון הראשון הפיסקלי. זאת לעומת צפי מוקדם יותר לרווח של 59 סנט למניה.

האנליסטים גלן שור, מייק קרייר וקית' מארי סבורים כי החברה תרשום "מחיקות נוספות מחשיפה להפסדי סאב-פריים וירידה ברווח". עבור השנה כולה צופה UBS כי מריל לינץ' תרשום רווח של 1.10 דולר למניה, לעומת צפי מקורי לרווח של 3.60 דולר למניה.

מניות חברת מריל לינץ נסחרות כעת בירידה של 0.98 דולר או 2.03% למחיר של 47.40 דולר למניה. חשוב לציין, כי במהלך השנה האחרונה איבדו מניות החברה כ-44% מערכן, זאת בהשוואה לירידה של 27% במדד המניות הפיננסיות של ה-S&P500.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.