טופספין מדיקאל: הסכמי השיווק וההפצה עדיין לא תורגמו לסעיף הרווחים
חברה נוספת מתחום הרפואה מצטרפת היום לרשימת המדווחות. חברת טופספין מדיקאל מפתחת צנתר לב תוך עורקי חדשני הציגה את דוחותיה לרבעון השני 2006 כאשר בשורה התחתונה למרות הסכמי שיווק והפצה עליהם חתמה במהלך הרבעון סיימה החברה בהפסד, בעיקר לנוכח הגדלת הוצאות המחקר והפיתוח.
כאמור בשורה התחתונה נרשם לחברה הפסד נקי של 8.7 מיליון שקל, לעומת כ-5.42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
את הגדלת ההפסד ניתן לייחס בעיקר להגדלת סעיפי ההוצאות, בניהן גידול הוצאות המו"פ: מ-3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2006 ל-4.89 מיליון שקל ברבעון החולף. הוצאות המכירה והשיווק גדלו ל-268 אלף שקל, לעומת כ- 45 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד, והוצאות ההנהלה והכלליות:צמחו ל- 1.99 מיליון שקל, לעומת 1.499 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
גידול חד נרשם גם בסעיף הוצאות המימון שהסתכמו בכ-1.62 מיליון שקל, לעומת כ-511 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.
כאמור, בחודש יוני השנה השלימה החברה את הניסוי הקליני לצורך הגשת בקשתה לקבלת אישור FDA לשיווק צנתר ההדמיה בארה"ב. הניסויים הקליניים שערכה החברה עד כה בצנתר ההדמיה כוללים כ- 160 חולים שגויסו ב- 12 אתרים קליניים בארה"ב, אירופה וישראל. בכוונת החברה לסיים את הכנת תיק הבקשה ולהגישה ל- FDA במהלך השבועות הקרובים.
ביולי התקשרה החברה בהסכם הפצה, שיווק ושיתוף פעולה במחקר קליני עם Johnson & Johnson Medical Israel, חברת בת של Johnson & Johnson Inc. עפ"י ההסכם, תשמש Johnson & Johnson Medical Israel כמפיצה ומשווקת בלעדית של צנתר ההדמיה של החברה בישראל, בכפוף לעמידה ביעדים תקופתיים. כחלק מההסכם, תשתתף Johnson & Johnson Medical Israel, באמצעות Cordis חטיבת הלב וכלי הדם, במימון מחקרים קליניים שייזמו במשותף שתי החברות בישראל. המחקרים יבחנו שילובו של צנתר ההדמיה, כאמצעי חדשני העומד לרשות הרופאים לצורך אבחון וטיפול בחולים, המצויים בסיכון גבוה להתקפי לב.
בנוסף, בתחילת החודש קיבלה החברה את ה- CE Mark לשיווק באירופה של הדור המתקדם של צנתר ההדמיה, אשר מהווה התקדמות טכנולוגית נוספת במזעור חיישן ההדמיה וביכולת לשלב מספר חיישנים להדמיית מקטעי עורק נרחבים יותר בזמן קצר.