זינוק של 25% בביקוש למנהלים בכירים בישראל ב-2006
בשנת 2006 נרשם גידול של 24.8% בביקוש לעובדים בכירים בהשוואה לביקש בשנת 2005. מנפאואר פרופשיונל יוצאת לראשונה עם מדד מנפאואר לביקוש לעובדים בכירים במשק הישראלי, עובדים לתחום הפיננסי ועובדים במקצועות ה שיווק ומכירות. המדד יתפרסם על בסיס רבעוני. המדד מבוסס על מודעות דרושים המופיעות בעיתונים היומיים הגדולים.
הגידול בביקוש לבכירים בלט במיוחד על רקע העובדה שסך כל הביקוש לעובדים ב-2006, ללא הבדלי דרג, גדל ב-2.3% בלבד בהשוואה לשנת 2005. ההסבר לגידול המשמעותי, הוא העובדה שגיוס הדרגים הבכירים מגיע על פי רוב, בשלב השני של צמיחת הארגונים, ובהתאם לכך, צמיחת העסקים האינטנסיבית של 2005 הובילה לגידול בביקוש לבכירים ב-2006.
שלי סער, מנהלת מנפאואר פרופשיונל מסרה היום, כי "נתוני המדד לביקוש לעובדים בכירים במשק, עולים בקנה אחד עם התחזית אשר פרסמה מנפאואר העולמית לאחרונה, לפיה אנו עדים למחסור עולמי במנהלים בכירים מוכשרים המשפיע גם על הביקוש לבכירים בישראל".
הרבעון האחרון של 2006 מצביע על גידול של 15.2% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2005 אך מצביע על ירידה של 4% בהשוואה לרבעון השלישי של 2006, מה שמעיד על תחילת התמתנות בגידול בביקוש לעובדים בכירים. אנו מעריכים כי ברבעון הראשון של 2007 נראה ביקוש לעובדים בכירים דומה לזה של הרבעון האחרון של 2006.
עוד מדווחת החברה, כי בשנת 2006 נרשם גידול של 8.3% בביקוש לעובדים בתחום הפיננסי בהשוואה לשנת 2005. ברבעון האחרון של 2006 נרשם גידול של 7.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וכן נרשם גידול של 3% בהשוואה לרבעון השלישי של 2006.
הגידול בביקוש מוסבר בהשפעת דוח ועדת בכר על שוק הפיננסים – התעוררות התחרות בשוק הובילה להרחבת פעילות הארגונים הפיננסים, כניסתם לתחומי פעילות נוספים ולהקמתם של גופים חדשים שעיקרם בתי השקעות.
הגידול בביקוש מתמקד בעיקר במשווקים בעלי רישיון לייעוץ פנסיוני ו/או רשיון לייעוץ השקעות וכן בקרב כלכלנים ורו"ח. בהקשר זה ניתן לציין כי בתחום הפיננסי אנו מדברים על שוק של עובדים, ומשמעות הדבר הוא עלייה של כ 20% בממוצע בשכר דרגי הביניים בשל התחרות על עובדים מקצועיים ומיומנים שנמצאים בחסר.
כמו כן, עולה מהסקר, כי בשנת 2006 נרשמה ירידה של 23.4% בביקוש לעובדי שיווק ומכירות בהשוואה ל-2005. הירידה בולטת במיוחד על רקע העובדה שסך כל הביקושים לעובדים ב-2006 גדל ב-2.3% בהשוואה ל 2005. ההסבר לכך הוא שתפקידי השיווק והמכירות מגויסים ראשונים עם צמיחת המשק, כפי שהיה ב 2005, ובהמשך הביקוש לתפקידים אלה מתמתן שכן רובם כבר אוישו.
בנוסף, ברבעון האחרון של 2006 נרשמה ירידה של 24.7% בביקוש לעובדים בתחום זה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך יחד עם זאת נרשם גידול מתון של 0.9% בהשוואה לרבעון השלישי של 2006 המוסבר בחלקו בסיום המלחמה ובתקופת החגים. אנו מעריכים, כי ברבעון הראשון של 2007 נמשיך ונראה התמתנות בביקוש לעובדים בתחום השיווק והמכירות.