מכירת רכב (גרוק)מכירת רכב (גרוק)

קונים רכב חשמלי? בדקו את האותיות הקטנות

יבואני רכב חשמלי מבטיחים טעינה מהירה תוך 10-15 דקות, אך התשתית הנדרשת כמעט לא קיימת בישראל. על מה שאומרים לכם כשרוצים למכור לכם רכב חשמלי לעומת המציאות

עמית בר | (8)


טעינה של 10 דקות? התיאוריה מול המציאות

יבואני רכב חשמלי בישראל מציגים נתוני טעינה מרשימים - הוספת טווח של 200-300 קילומטרים בטעינה של 10-15 דקות בלבד. היכולת הזו מבוססת על טכנולוגיות מתקדמות כמו ארכיטקטורת 800 וולט (שקיימת בדגמים כמו יונדאי איוניק 5, קיה EV6 ופורשה טייקאן), סוללות עם קצב טעינה של עד 3C, ומערכות ניהול תרמי מתוחכמות שמאפשרות קליטת הספק של 250-350 קילוואט.

אבל הפער בין ההבטחה למציאות עצום. בישראל פועלות כיום כ-3,600 עמדות טעינה ציבוריות, אך רק כ-50 מהן מסוגלות לספק הספק של 150 קילוואט ומעלה, ופחות מ-20 עמדות מגיעות ל-350 קילוואט. רוב העמדות המהירות ממוקמות לאורך כביש 6 ובערים הגדולות, והן לרוב תפוסות או לא תקינות. למשל, רשת הטעינה של חברת EV Edge מונה כ-15 עמדות של 300 קילוואט, אך הן מפוזרות בעיקר במרכז הארץ.

גם כשמוצאים עמדה מתאימה, הטעינה המהירה מותנית בגורמים נוספים:

טמפרטורת הסוללה: בחורף או אחרי נסיעה ארוכה, הסוללה צריכה להגיע לטמפרטורה אופטימלית (25-35 מעלות) כדי לקלוט את מלוא ההספק

מצב הטעינה הנוכחי: הטעינה המהירה ביותר מתרחשת בין 10%-80% טעינה. מעבר ל-80%, הקצב יורד משמעותית

שיתוף הספק: עמדות רבות מחלקות את ההספק בין מספר רכבים, כך ש-350 קילוואט הופכים ל-175 לכל רכב

מגבלות הרכב עצמו: רכבים רבים מוגבלים ל-50-150 קילוואט למרות היכולת התיאורטית הגבוהה יותר


נתוני אמת מהשטח: זמני טעינה של 25-35 דקות מ-10% ל-80% בעמדות של 150 קילוואט - רחוק מה-15-18 דקות המובטחות. בעלי MG4 עם יכולת טעינה של 135 קילוואט מדווחים על 40-50 דקות בפועל.


המציאות מאחורי ההבטחות

מבטיחים לכם חיבור וקישוריות לאפל, אנדרואיד. לא בטוח שיש. מרבית הרכבים הסיניים המשווקים בישראל (BYD, MG, Aiways, Geometry) אינם תומכים באנדרואיד אוטו או אפל קארפליי מלאים. במקום זאת, הם מציעים:

שיקוף מסך בסיסי דרך אפליקציה ייעודית (כמו BYD App)

מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד אך ללא חנות האפליקציות של גוגל

הבטחות לעדכון עתידי שלעיתים לא מתממשות


החריגים היחידים הם דגמי Lynk & Co וחלק מדגמי Geely שכוללים אנדרואיד אוטו מלא. יצרנים כמו BYD הבטיחו תמיכה "בקרוב" כבר ב-2023, אך נכון להיום, רוב הדגמים עדיין ללא התמיכה המלאה.

הבעיה מחמירה כשמגלים שגם עדכוני התוכנה מגיעים באיחור של חודשים ביחס לשווקים אחרים, וחלקם כלל לא מגיעים לישראל בגלל הבדלי שפה ורגולציה.

טרייד-אין: הפער בין ההבטחה למציאות

מבטיחים לכם טרייד אין - אבל זה לא במחיר הוגן. הבטחות ל"מחיר מחירון לוי יצחק" על הרכב הישן מגיעות עם תנאים מגבילים רבים:

הגבלת קילומטראז': מעל 15,000 ק"מ בשנה - הפחתה משמעותית

מקור היבוא: רכבים מיבוא מקביל מקבלים הערכה נמוכה ב-10-20%

מצב טכני: כל תיקון או פגם קטן מוריד אלפי שקלים

זמינות מוגבלת: ההצעה תקפה רק לדגמים ספציפיים ולתקופה קצרה

בפועל, לקוחות מדווחים על פערים של 20-40 אלף שקל בין ההבטחה הראשונית למחיר הסופי. למשל, בעל מאזדה CX-5 משנת 2019 שקיבל הבטחה ל-120 אלף שקל, קיבל בסוף הצעה של 95 אלף בלבד אחרי "בדיקה מקצועית".

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

יבוא מוגבל ודגמים מיושנים: מה שלא מספרים באולם התצוגה

דגמים רבים מיובאים תחת פטור מתקינה (עד 400 יחידות בשנה), מה שמשפיע על:

זמינות חלפים: המתנה של שבועות לחלפים בסיסיים

ערך שיוק משני: ירידת ערך חדה של 30-40% בשנה הראשונה

תמיכה טכנית: מוסכים מעטים עם ידע טכני מתאים

בנוסף, דגמים כמו BYD Atto 3 ו-MG ZS EV המשווקים בישראל הם לעיתים דור ישן יותר מהנמכר באירופה. למשל, ה-MG4 שהגיע לישראל ב-2024 כבר הוחלף בדור חדש בסין עם סוללת LFP משופרת וטווח גדול ב-15%.


עדכוני OTA: הבטחה שלא תמיד מתקיימת - רכבים סיניים רבים מגיעים עם הבטחה לעדכוני Over-The-Air (OTA), אך במציאות עדכונים מגיעים באיחור של 6-12 חודשים ביחס לסין. כמו כן, חלק מהעדכונים דורשים ביקור במוסך


מה רוכשים פוטנציאלים צריכים לבדוק?

בדקו את תשתית הטעינה באזור מגוריכם - חפשו עמדות של 150kW לפחות ברדיוס סביר

דרשו הדגמה מעשית של מערכות הקישוריות לפני הקנייה

קבלו בכתב כל הבטחה לעדכון או שיפור עתידי

בדקו את דור הדגם - האם זה הדור הנמכר באירופה או דור ישן יותר?

חשבו את עלות הטעינה האמיתית - טעינה מהירה יקרה ב-40-60% מטעינה ביתית

קראו חוות דעת של בעלים בפורומים ובקבוצות פייסבוק ישראליות



התשתית הישראלית עדיין לא מוכנה למהפכה החשמלית המובטחת. עם פחות מ-20 עמדות טעינה אולטרה-מהירות בכל הארץ, היעדר תקינה אחידה, ומחסור במוסכים מורשים - הפער בין החזון למציאות עדיין גדול.

עד שהתשתית תתפתח משמעותית (התוכנית הממשלתית מדברת על 5,000 עמדות עד 2030, אך הקצב איטי), כדאי לקחת כל הבטחה שיווקית בערבון מוגבל ולהתבסס על נתונים ריאליים מהשטח הישראלי, לא על מפרטים תיאורטיים מחו"ל ולא על דברים שאומר איש המכירות של החברה. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    דקל לב 15/09/2025 06:42
    הגב לתגובה זו
    מרוב תמלול מה המסקנה לקנות טסלה שאין זכר כביכול אינה קיימת אות אחת בכתבה הסוללה עברה שדרוג דרמטי ביותר
  • 6.
    אנונימי 24/08/2025 08:24
    הגב לתגובה זו
    חבר שמע שהצליחו לייצב את הטמפרטורה לא יודע איך קוראים להם
  • 5.
    אנונימי 22/08/2025 19:41
    הגב לתגובה זו
    חלאות הציפו את הכבישים עם הזבל הסיני הזה הכל שקרים זבל של רכבים לא לקנות
  • 4.
    ישראל 22/08/2025 16:57
    הגב לתגובה זו
    חבל שהכותב מתעלם לחלוטין מטסלה. עדכוני תוכנה ישירות מהרשת כמעט כל שבועיים. כמו כן נתוניהטעינה אינם נכונים לגבי טסלה. כתבה מוטה
  • 3.
    אנונימיאריה מכפר סבא 22/08/2025 15:39
    הגב לתגובה זו
    אכן ה סוכנים מדגישים את ה יכולות ה טעינה של ה רכבים שהם ב 90%גם נכונות. אבל ה תשתיות לא מפותחות לא מאפשרות לנצל את ה יכולות זה לא ה בעיה של ה רכבים זה ה בעיה של כולנו..אותו הדבר לג י ה ביצועים ו מהירויות..שוב ה תשתיות מפגרות ו חוקים מגבילים..אז ב עצם מה ה כתבה רצת להגיד מטעם מי כל זה נכתב
  • 2.
    אנונימי 22/08/2025 13:46
    הגב לתגובה זו
    0.6 שח לקילווט בבית לעומת מעל 2.5 שח לטעינה ציבורית
  • זיו 25/08/2025 07:44
    הגב לתגובה זו
    בטסלה המחיר לקווש בטעינה מהירה 1.4 שח. מוזר שלא המתייחסים לטסלה. בוא מי לדעתכם מממן את הכתבה
  • 1.
    משהו 22/08/2025 12:10
    הגב לתגובה זו
    העקר לקנות עם מסך גדול.לא מעניין הבטים טכנים בכלל.צרכנות ירודה.
מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים

הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה רכב מאזדה 3

שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9. 

מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים. 

זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך. 

בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה: 

#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)

בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.

דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.