עו"ד יוני חנציס, מנכ"ל קבוצת דוראל. קרדיט: מיכה לובטון
עו"ד יוני חנציס, מנכ"ל קבוצת דוראל. קרדיט: מיכה לובטון
דוחות

דוראל עם צמיחה בהכנסות ותכנית הנפקה בוול סטריט

למרות זינוק דו-ספרתי בהכנסות וברווחיות, הפסדי החברה ברבעון עולים במאות אחוזים לכ-133.5 מיליון שקל; במקביל, החברה מתכוננת להנפקה בוול סטריט ומשתפת פעולה עם קרן הפנסיה ההולנדית APG

רן קידר | (3)
נושאים בכתבה דוראל אנרגיה

יזמית האנרגיה המתחדשת דוראל דוראל אנרגיה 17.41%  דיווחה על הרבעון השני של 2025 ומציגה שורה תחתונה של הפסד של 133.5 מיליון שקל, מאות אחוזים מעל ההפסד ברבעון המקביל אשתקד, שהיה כ-14 מיליון שקל בלבד. הוצאות החברה גדלו בכ-50% ועמדו על 134.8 מיליון שקל, לעומת כ-89.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההסבר לעלייה בהוצאות הוא מימוני ותפעולי, כשבהקשר המימוני נרשמו עשרות מיליוני שקלים בהפסדי גידור דולר, עלייה בהוצאות ריבית והצמדות על הלוואות ואגרות חוב, ושינויים בשווי מכשירים פיננסיים. בצד התפעולי, ההוצאות גדלו בשל רכישת חשמל לפעילות "חשמל מהטבע", פחת, ותחזוקה של פרויקטים חדשים, וכן עלייה ניכרת בהוצאות שיווק, פרסום והנהלה בעקבות הרחבת כוח האדם ושימוש בשירותים מקצועיים.

בהקשר החיובי, החברה הציגה גידול של כ-91% בהכנסות מפרויקטים מניבים וממסחר בחשמל שהגיעו ל-174 מיליון שקל. בשורת הרווח התפעולי ה-EBITDA עלה ב-109% והגיע לכ-94 מיליון שקל, וה-FFO כמעט הוכפל והסתכם ב-71 מיליון שקל. בכך, ממשיכה דוראל לצמוח מדי רבעון, בין היתר בזכות מתקנים חדשים שהחלו לפעול והתרחבות במסחר.

לפי תחזיות החברה, קצב ההכנסות השנתי בפרויקטים שהושלמו כבר כיום, צפוי לעמוד על כמיליארד שקל (חלקה של דוראל). ההכנסות הכוללות הצפויות לכלל המיזמים בשנת 2026 מוערכות ביותר מ־1.5 מיליארד שקלים. 

הצבר הבשל של דוראל (כלומר, פרויקטים מוכנים לחיבור, בהקמה או בפיתוח מתקדם) עומד על כ־4 גיגה-וואט בשילוב כ־5 גיגה-וואט שעה אגירה. גם לאחר סינון חלק החברה בפרויקטים, מדובר בפורטפוליו משמעותי שאמור להוות מנוע הכנסה מרכזי בשנים הקרובות.

בנוסף, בעסקה עם APG, נרשמה ירידה בשווי ההוגן, שנבעה מהפרשי מטבע וכן מירידה בתמחור. ההפסד אינו נמדד כתזרים מזומנים אלא כהפסד חשבונאי בדוחות, אך הוא מקטין את השורה התחתונה. מעבר לכך, יש לשים לב כי חלק גדול מהפעילות העסקית עדיין נמצא בשלב פיתוח, כלומר הכנסות משמעותיות צפויות רק בשנים הבאות. 

לקראת הנפקה בוול סטריט

דוראל דיווחה דוראל כי גיבשה יחד עם APG ההולנדית, אחת מקרנות הפנסיה הגדולות באירופה, הסכמות עקרוניות לסבב השקעת בעלים בסך של כ-330 מיליון דולר ב-Doral LLC, הזרוע האמריקאית של הקבוצה. מדובר בשילוב של השקעות SAFE והון מועדף בפרויקטים אינדיאנה מרכז 1 ו-2. חלקה של דוראל במהלך יעמוד על כ-80 מיליון דולר, בחלוקה שווה לשני המרכיבים.

במקביל, נבחנת האפשרות לבצע הנפקה ראשונה לציבור (IPO) של הפעילות האמריקאית, מהלך שיכול להציף ערך ולחזק את מבנה ההון של החברה לטובת קידום פרויקטים נוספים בארה"ב. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

צבר הפעילות של החברה בארה"ב כולל כיום פרויקטים בהיקף של כ-15 גיגה-וואט סולאר וכ-5 גיגה-וואט שעה אגירה. כחלק מההיערכות לצמיחה, החברה מציינת כי פרויקטים בהספק כולל של כ-4.5 גיגה-וואט צפויים ליהנות מהטבות מס מקיפות בארה"ב, בהתאם לחוק האנרגיה החדש (OBBB) שנכנס לתוקפו לאחרונה. 

מעבר לכך, דוראל מעריכה כי גם ללא הטבות המס, הביקוש הגובר לחשמל ירוק מצד מרכזי מידע ותעשיות עתירות אנרגיה, בשילוב עם ירידת מחירי הציוד והתייצבות רגולטורית, יאפשרו פעילות רווחית בארה"ב בשנים הקרובות.

פעילות בישראל: פרויקטים בהיקף ענק, שיפור שולי רווח וחדירה לאנרגיה עירונית

בישראל ממשיכה דוראל להיות שחקן מרכזי בשוק האנרגיה המתחדשת, עם פורטפוליו בהיקף של מעל 1.3 גיגה-וואט שעה אגירה ומעל 675 מגה-וואט פרויקטים מחוברים. במהלך הרבעון הנוכחי הושלמו פרויקטים חדשים בהיקף של כ-40 מגה-וואט סולאריים וכ-180 מגה-וואט שעה אגירה. 

אחד המהלכים הבולטים הוא הסבה של פרויקטים מאסדרה תעריפית לאסדרת שוק, עם פוטנציאל להכנסה שנתית נוספת של כ-85 מיליון שקלים. מדובר על פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה בהספק של כ-120 מגה-וואט שהוסבו למכירה ישירה בשוק החופשי, והדבר צפוי להעלות את תעריפי המכירה ולהפחית תלות ברגולציה. 

במקביל, החברה מדווחת על קידום פרויקט "הדרי שאן" בהספק מוערך של 175 מגה-וואט, יחד עם הסכמי מימון בהיקף של כ-300 מיליון שקל עם בנק לאומי. 

דוראל אינה מסתפקת בפעילות קרקעית ונכנסת לתחום האנרגיה העירונית עם מיזם דוראל אורבן, המפתח פתרונות אגירה בנדל"ן מסחרי ועירוני, וצבר פרויקטים של כ-400 מגה-וואט שעה אגירה. כמו כן, החברה מקדמת שיתופי פעולה עם רשויות מקומיות תחת המותג דוראל מוניציפל, עם זכייה ב-13 מכרזים והקמת תאגידים משותפים.

עו"ד יוני חנציס, מנכ"ל קבוצת דוראל: ״אנו מסכמים את הרבעון השני של 2025 עם תנופה משמעותית והתרחבות מתמשכת בפעילותה של דוראל. ההכנסות מפרויקטים בהפעלה מסחרית ממשיכות לצמוח, ומאפשרות לנו להרחיב השקעות בישראל, בארה"ב ובאירופה. בארה"ב אנו מעריכים כי פרויקטים בהספק כולל מוערך של כ־4.5 גיגה-וואט, צפויים ליהנות ממלוא הטבות המס שבחוק החדש, בנוסף לפרויקט אינדיאנה צפון שכבר חובר לרשת וזכה במלוא ההטבות. בישראל אנו מיישמים את שיתופי הפעולה ארוכי השנים עם הקיבוצים לקידום פרויקטי סולאר ואגירה, ובכללם חתימה על הסכם מימון עם בנק לאומי להקמת פרויקט הדרי שאן מתח עליון בהיקף של כ־300 מיליון ש"ח. המהלך להסבת פרויקטים למודל שוק, הצפוי להוסיף כ־85 מיליון ש"ח בשנת הפעלה, מחזק את בסיס הצמיחה ומבסס את מעמדה של דוראל כאחת המובילות בתחום האנרגיה המתחדשת."

שווי השוק של דוראל הוא 2.72 מיליארד שקל. במהלך 2025 מניית החברה עלתה בכ-26.6% ואילו ב-12 החודשים האחרונים עלתה בכ-42.4%. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 21/08/2025 12:47
    הגב לתגובה זו
    שווה חצי
  • פרש ונמק. (ל"ת)
    אנונימי 29/08/2025 11:36
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 24/08/2025 14:44
    הגב לתגובה זו
    למה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.