פיקסל 10
פיקסל 10

פיקסל 10 של גוגל: הסמארטפון שנבנה סביב בינה מלאכותית

עם פיצ'רים מבוססי AI והקנטות לאפל, גוגל מנסה לבדל את עצמה בשוק שבו היא מחזיקה רק 3% ממנו – אבל בונה על פיקסל כחלון ראווה לטכנולוגיות שיגיעו בקרוב לכל אנדרואיד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה גוגל פיקסל

גוגל השיקה השבוע את סדרת פיקסל 10, וצירפה אליה מסר: העתיד של הסמארטפון הוא בינה מלאכותית. החברה ניצלה את הבמה כדי להדגיש את יתרונה על פני אפל, שבינתיים מדשדשת עם שילוב יכולות AI באייפון.


במרכז האירוע עמדו הפיצ'רים החדשים, בהם Magic Cue שמציע למשתמש מידע רלוונטי מתוך מיילים ולוח השנה, תרגום קולי בזמן אמת ויכולות עריכת תמונות מבוססות Generative AI. גוגל רוצה להוכיח שהסמארטפון שלה הוא לא עוד מכשיר, אלא הפלטפורמה שבה הבינה המלאכותית הופכת לכלי יומיומי.


בכירי החברה לא היססו לעקוץ את אפל. ריק אוסטרלו, סגן נשיא חטיבת החומרה, אמר כי "היו הרבה הבטחות שלא קוימו", בהתייחס לעיכובים החוזרים בהשקת גרסאות סירי עם AI מתקדם. גוגל גם רמזה לפני ההשקה שהגיע הזמן שמשתמשי אייפון יעברו צד. לצד ההצהרות, גוגל נדרשה להציג ערך מוסף אמיתי. מבקרים מוקדמים של המכשיר ציינו כי לראשונה ייתכן שהחברה מצאה את "הפיצ'ר הממכר" הבא – כזה שיגרום למשתמשים להישאר נאמנים לפיקסל, כפי שקרה בעבר עם סינון השיחות האוטומטי.


הסיפור במספרים

מאחורי הרעש, קשה להתעלם מהמספרים: נתח השוק של פיקסל בארה"ב עומד על כ-3% בלבד, לעומת כמעט מחצית מהשוק ששייכת לאפל. מעבר בין מערכות הפעלה נותר נדיר, ולכן ההשפעה הישירה על מכירות האייפון מוגבלת. ובכל זאת, יש כאן קלף משמעותי. פיקסל אינו רק מכשיר – הוא חלון ראווה לטכנולוגיות AI של גוגל. מה שמוצג בו היום, יוטמע מחר גם במכשירי סמסונג ודגמי אנדרואיד נוספים. כך הופכת הסדרה לנקודת כניסה לכלל האקו-סיסטם של אנדרואיד.


האסטרטגיה הזו מתחברת למהלך הרחב של גוגל: לקדם את ג׳ימיני, העוזר הדיגיטלי החדש שלה, כסטנדרט דה-פקטו. אם אפל מתקשה לרענן את סירי, גוגל מבקשת למצב את ג'מיני כאופציה החכמה והעדכנית ביותר.


מניית אלפאבית עלתה בכ-20% בשנה האחרונה, בעוד אפל בקושי רשמה שינוי. המשקיעים מזהים שהחזון של גוגל ב-AI מצליח למשוך תשומת לב – גם אם יש חשש שהטכנולוגיות האלה ישנו את מודל החיפוש המסורתי שלה. הפיקסל החדש לא צפוי להפוך לאיום מיידי על האייפון, אבל הוא בהחלט מעלה את השאלה: מי תוביל את עידן ה-AI בסמארטפונים? אפל עם קהל נאמן אך קצב איטי, או גוגל עם חדשנות מהירה אך בסיס משתמשים מצומצם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארמיס מייסדים
צילום: ארמיס

אקזיט ענק בסייבר - ארמיס תימכר ב-7 מיליארד דולר

דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה ארמיס

דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר. ארמיס, חברת סייבר ישראלית-אמריקאית שנוסדה ב-2015 על ידי יוצאי יחידת 8200 ומבוססת בסן פרנסיסקו, מתמחה בניטור וניהול התקנים מחוברים ללא התקנת סוכנים. הפלטפורמה שלה מזהה אלפי התקנים "עיוורים" ברשתות ארגוניות, כולל IoT, ציוד רפואי, מערכות תעשייתיות OT ותשתיות קריטיות, ומספקת נראות מלאה לסיכונים. הטכנולוגיה מזהה יותר נקודות תורפה מכלים מסורתיים ומשרתת מעל 40% מחברות Fortune 100, כולל 7 מתוך Fortune 10, וכן ארגונים בבנקאות, תעשייה כבדה, תעופה וביטחון.

לאחרונה גייסה ארמיס 435 מיליון דולר בהובלת גולדמן סאקס ו-CapitalG, לפי שווי של 6.1 מיליארד דולר – עלייה משמעותית משווי 4.5 מיליארד דולר שהיה לפני כחצי שנה. ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) חצו את רף 300 מיליון דולר, צמיחה של למעלה מ-50% משנה קודם, עם אלפי לקוחות גלובליים. בשנתיים האחרונות ביצעה שלוש רכישות בתחומי ענן, AI ואבטחת OT, שתרמו מיליוני דולרים נוספים להכנסות. החברה מתכננת להגיע למיליארד דולר ARR תוך שלוש שנים, כשההצהרה היתה שהחברה נערכת להנפקה בעוד שנה-שנה וחצי.

אלא ש-ServiceNow טרפה את הקלפים. ההצעה שלה כנראה היתה "טובה מדי", הצעה שאי אפשר להגיד לה לא. משקיעים כמו Insight Partners (שרכשה ב-2020 תמורת 1.1 מיליארד דולר) ו-CapitalG שהיו בסבבים מוקדמים ירוויחו פי 6-7 על ההשקעה, 

כך או אחרת, השילוב של מערכות ארמיס עם ServiceNow, שפלטפורמת ה-ITSM שלה משרתת 85% מחברות Fortune 500, יאפשר ניטור התקנים משולב שמפחית עלויות תפעול ב-25-30% ויחזק חשיפה לשוק IoT שיגיע ל-15 מיליארד התקנים עד 2026. העסקה מבטאת טרנד רחב: 60% מעסקאות הסייבר מאז 2023 כוללות אינטגרציה לפלטפורמות ענק כמו Microsoft, Salesforce ו-Oracle, מקצרת זמן שילוב מ-12 ל-6 חודשים ומגדילה הכנסות משותפות ב-35%. לתעשייה הישראלית, זהו אקזיט נוסף אחרי שוויז נמכרה למיקרוסופט ב-32 מיליארד דולר וסייברארק לפאלו אלטו ב-25 מיליארד דולר. 



טיק טוק מדיטציה (טיק טוק)טיק טוק מדיטציה (טיק טוק)

פרדוקס המסכים: כשמנכ"לי ענקיות הטכנולוגיה מגבילים את ילדיהם

בכירי התעשייה מגנים על משפחתם מהמוצרים שהם בונים. האם הם יודעים משהו שאנחנו לא?


ענת גלעד |

אוסטרליה החלה לאחרונה לאסור בחוק גישה לרשתות חברתיות מתחת לגיל 16, אך בכירי התעשייה כבר נוקטים צעדים דומים בביתם זה שנים. הפער בין הפיתוח לבין המציאות מעלה שאלות קשות על אחריות חברתית ועל רגולציה בישראל.

נראה כי מי שנמצא בצמרת חברות הטכנולוגיה מודע היטב, אולי יותר מכולם, להשפעה האדירה שיש לטכנולוגיה על ילדים ובני נוער. עדויות חוזרות ונשנות מצביעות על כך שמנהלים אלו נוקטים בצעדים אקטיביים כדי להגביל את חשיפת ילדיהם למסכים ולאינטרנט, בעוד שהפלטפורמות שהם מפתחים נועדו במכוון למשוך את תשומת הלב של המשתמשים הצעירים.

החזית הרגולטורית: אוסטרליה מתווה את הדרך

הדיון הפנימי בעמק הסיליקון מתרחב כעת לזירה הגלובלית, כאשר ממשלות מתחילות לנקוט צעדים אקטיביים. בדצמבר 2025 אוסטרליה הפכה למדינה הראשונה בעולם שאוסרת על ילדים מתחת לגיל 16 להחזיק חשבונות ברוב הפלטפורמות הפופולריות, כולל פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'ט, טיקטוק, X ויוטיוב.

החוק החדש נועד לחייב את החברות לנקוט "צעדים סבירים" לאימות גיל המשתמשים, תוך שימוש בטכנולוגיות שונות, כדי למנוע גישה של קטינים. חברות שיפרו את החוק צפויות לקנסות כבדים של מיליוני דולרים. הרגולטורים האוסטרלים מקווים שהמהלך יוביל לשיפור בבריאות הנפשית של בני נוער, יפחית בריונות רשת ויגן עליהם מפני תכנים מזיקים.

העדויות המפתיעות מעמק הסיליקון

אך בעוד שהממשלות מתחילות לפעול רק עכשיו, בכירי התעשייה נוהגים כך בביתם זה שנים, על מנת לאפשר לילדיהם ילדות תמימה ו"נורמלית".