
צמיחה בהכנסות דיפלומט, אך הרווחיות נותרה מאתגרת
חברת המזון הציגה עלייה של כ-11% בהכנסות לרבעון השני של 2025, שהסתכמו בכ-958 מיליון שקל, לצד שיפור ברווח הגולמי והתרחבות בפעילות בארץ ובחו"ל. עם זאת, הרווח התפעולי נחתך כמעט בחצי לעומת התקופה המקבילה ב-2024 בשל אירועים חד-פעמיים שהתרחשו בשנה שעברה. החברה
הודיעה על חלוקת דיבידנד נוספת ועל מהלך אסטרטגי של רכישת חברה בניו זילנד בתחום חטיפי הבשר
דיפלומט אחזקות DIPL פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2025, שמהם עולה תמונה מורכבת: מצד אחד צמיחה מרשימה בהכנסות ושיפור ברווחיות הגולמית, ומצד שני ירידה חדה ברווח התפעולי, בעיקר בשל השפעת אירועים חד-פעמיים שהשפיעו על ההשוואה מול השנה הקודמת. אלחר פרסום הדו"חות רושמת מניית החברה עלייה של כ-1.5%, ונסחרת לפי שווי של יותר מ-1.6 מיליארד שקל. מכפיל ההון של החברה הוא 13.02.
ההכנסות הכוללות ברבעון השני הסתכמו בכ-958 מיליון שקל - עלייה של כ-11% לעומת כ-863 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הצמיחה נבעה מגידול אורגני במכירות ומכניסת מותגים חדשים הן לשוק הישראלי והן לשווקים בחו"ל. בישראל נרשם גידול של כ-11% בהכנסות, שהגיעו ל-552 מיליון שקל, בעוד שבשווקים בחו"ל - בהם דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד, קפריסין ויוון - נרשמה עלייה של כ-12% ל-406 מיליון שקל. עם זאת, הפיחות במטבעות מקומיים קיזז חלק מהצמיחה והביא לפגיעה של כ-11 מיליון שקל בהכנסות מחו"ל.
הרווח הגולמי זינק ברבעון השני בכ-14% והגיע ל-208 מיליון שקל, לעומת 183 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווחיות הגולמית עלה ל-21.7% לעומת 21.2% בשנה שעברה. השיפור נובע בעיקר מהתרחבות סל המוצרים ומהשפעה חיובית של תמהיל המכירות, לרבות תרומת מותגים חדשים שנוספו לפורטפוליו.
הרווח התפעולי ברבעון ירד ל-41 מיליון שקל בלבד, לעומת 83 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-55 מיליון שקל, מעט מתחת ל-58 מיליון שקל בשנה שעברה. הירידה מוסברת בעיקר בהיעדר רווח הון חד-פעמי של כ-48 מיליון שקל שנרשם ברבעון השני של 2024 בגין מכירת קרקע בטירת הכרמל. מנגד, ברבעון הנוכחי נהנתה החברה מהכנסות מימון בסך 29 מיליון שקל, בגין מימוש אופציה לרכישת יתרת המניות בנווה פארמה.
- דיפלומט: ההכנסות עלו אבל הרווח התפעולי והנקי נשחקו
- דיפלומט – צמיחה של 12% בהכנסות ו-63% ברווח הנקי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחישוב מנוטרל מאירועים חד-פעמיים, דיפלומט אף מציגה שיפור: הרווח התפעולי המתואם לרבעון השני של 2025 הגיע לכ-41 מיליון שקל (4.3% מהמחזור), לעומת 35 מיליון שקל בלבד (4.1%) ברבעון המקביל. גם הרווח הנקי המתואם צמח ל-25 מיליון שקל (2.7%), לעומת 20 מיליון שקל (2.3%) בשנה שעברה.
במחצית הראשונה של 2025 הסתכמו הכנסות החברה בכ-1.84 מיליארד שקל - עלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה. בישראל נרשמו הכנסות של 1.1 מיליארד שקל, בעוד שבחו"ל ההכנסות הגיעו ל-731 מיליון שקל - צמיחה של כ-10%. הרווח הגולמי למחצית עלה בכ-12% ל-402 מיליון שקל, והרווח הנקי למחצית עמד על 72 מיליון שקל לעומת 64 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
מעבר לתוצאות הכספיות, דיפלומט ממשיכה להעמיק את פעילותה הגלובלית. במאי האחרון רכשה החברה 75% ממניות Canterbury Biltong בניו זילנד - חברה בתחום חטיפי הבשר המיובשים - בעסקה בהיקף של כ-9 מיליון שקל, עם אפשרות לתשלומים עתידיים לפי ביצועים. המהלך הזה משתלב באסטרטגיה של החברה להרחיב את פעילותה באמצעות מותגים בבעלותה הישירה. במקביל, דירקטוריון דיפלומט אישר חלוקת דיבידנד נוספת של כ-12 מיליון שקל לבעלי המניות, שתשולם בחודש הבא. זאת בנוסף לחלוקות קודמות השנה בהיקף כולל של כ-30 מיליון שקל. עוד ציינה החברה כי לאחר תאריך המאזן ביצעה הנפקת מניות פרטית למוסדיים בהיקף של כ-100 מיליון שקל לפי שווי מניה של 46.5 שקל.
- מגדל מנפיקה את האג"ח הראשונה בישראל לסיכוני רעידת אדמה
- דוראל רוכשת פאנלים ב-650 מיליון דולר לשני פרויקטי ענק בארה"ב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
מעבר לנתונים הפיננסיים, דיפלומט הכריזה על יוזמה חברתית למתן מענקים לעסקים קטנים שנפגעו במלחמת עם כלביא מול איראן. המענקים, בהיקף שבין 10 ל-20 אלף שקל לעסק, יינתנו לעסקים בתחומי המזון והטואלטיקה שנפגעו פיזית מהמלחמה ועדיין מתקשים לשוב לפעילות מלאה. היוזמה נועדה לחזק את החוסן הכלכלי של עסקים מקומיים וקהילות שנפגעו.
דיפלומט פועלת בתחומים של יבוא, שיווק מכירות והפצה של יותר מ-100 מותגי צריכה המוניים בינלאומיים ומקומיים (FMCG - Fast Moving Consumer Goods), בתחומי המזון, טיפוח אישי, היגיינה וניקיון הבית. החברה, שהוקמה ב-1963, פועלת כיום בשש מדינות: ישראל, דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד, קפריסין ויוון. החברה מוכרת את מוצריה, בין היתר, לרשתות קמעונאיות בתחומי המזון, רשתות פארם, בתי מרקחת, מכולות, השוק המוסדי וכן לסיטונאים.
- 2.ליטאי 21/08/2025 19:59הגב לתגובה זוודרך הבנקים בלי לטרטר את האנשים לשלם חלק בלי מעקבים ומשפטים שעולים לחברה עשרות מיליונים למשפט שמפרנסים רק את משרד עורכי הדין. כולל אתר חרדי.
- 1.ליטאי 21/08/2025 19:24הגב לתגובה זובלי מענה בשבת עם מנכל חרדי ליטאי. בפטנט עסקי אמריקאי ואירופאי.
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון
משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות.
בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע, ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.
מדד הפחד כמנבא תשואות
במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.
הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- העמלה מתייקרת - זו הפקודה שהבורסה משנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגפתיחה מעורבת בתל אביב - אלביט והפניקס מוסיפות 1.1%, ארית 2.2%
פתיחה מעורבת לשבוע המסחר כשהמניות הדואליות חוזרות עם פערים מעורבים; המומנטום השלילי נבלם לעת עתה בארית שפותחת בטיפוס של 2.2%
פתיחה מעורבת לשבוע המסחר, ת"א 35 יציב על שער הפתיחה בנטיה לעליה קלה בעוד ת"א 90 מאבד כ-0.2%.
בהסתכלות ענפית - מדד הבנקים יציב על ה-0 בעוד ת"א ביטוח מוסיף 0.2%. ת"א נדל"ן יורד 0.2% ות"א נפט וגז יציב עם נטיה לירידות קלות.
מחקרים מהשנים האחרונות תומכים במחקרי עבר ומייצרים למשקיעים יכולת להבין את הטעויות הגדולות שלהם. הבנה של דפוסי פעולה שגויים יעזרו לכם לייצר תשואה טובה לאורך זמן. צריך להבין איפה "המלכודות" וצריך משמעת - מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
אחרי נפילה של 20% בארית ארית תעשיות -4.5% המומנטום השלילי נבלם. הנפילה מיוחסת לכוונה להנפיק את רשף, הבת של ארית. זו הנפקה שנתפסת כמוזרה - היא משמרת את המכשיר הבעייתי שנקרא - חברות החזקה. למה להנפיק את רשף הבת שהיא בעצם 98% מהפעילות של ארית? למה שתי חברות? זו טכניקה לבצר את השליטה בחברת ההחזקות. צבי לוי מחזיק 46%, ואם היה מנפיק בארית החזקתו היתה מידלדלת ל-36%, ואולי מדובר על ויתור שליטה. הוא מעדיף להנפיק את החברה מתחת, ולהישאר עם 46% בארית שתחזיק 80% ברשף.
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- חברה לישראל ואייסיאל נפלו עד 7.6%, טאואר איבדה 6.6% - נעילה שלילית בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל, זה רק חלק קטן מההסבר לנפילה. ההסבר המרכזי הוא שכאשר בעל שליטה מוכר ומממש בכמת כזו (גם הצעת מכר וגם הנפקה) זה מסוכן לבעלי המניות. בעל השליטה יודע מתי למכור יותר מכולם. ארית הצליחה בשנה האחרונה לזנק לשווי של 5 מיליארד שקל (לפני הנפילה), כשהיא מייצרת רווחים מרשימים, אבל הרווחים האלו בשיעורי הרווחיות האלו לא יכולים להחזיק הרבה זמן. הצגנו את הנתונים בשבוע שעבר, יכולים להרחיב: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור, המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים. ורק נדגיש כי למרות הסיכון, צפוי שהרווחים ימשיכו להיות חזקים בטווח הקרוב.
