וול סטריט: החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה אדומה

החוזים העתידיים מצביעים על מגמה שלילית בפתיחת המסחר בניו יורק היום. יו"ר הפד ברננקה ינאם הערב, כאשר כל רמיזה על המשך במדיניות העלאות הריבית עשויה להתפרש בשווקים כאות מכירה
אלינור ארבל |

וול סטריט צפויה לפתוח את המסחר היום בירידות שערים כשברקע נפילות בחוזים העתידיים של שלושת המדדים המובילים בניו יורק. עיני המשקיעים נשואות לנאומו של יו"ר הפד ברננקה הערב, כאשר כל רמיזה על המשך העלאות הריבית עשויה להתפרש בשווקים כאות מכירה.

כמו כן, הדולר ממשיך לאבד גובה ב-0.2% ונסחר כעת סביב מחיר של 4.532 שקל. הדולר משלים נפילה של למעלה מ-2.5% מתחילת החודש.

מדד הנאסד"ק יפתח ברמת 2,333 הנקודות ומדד הדאו ג'ונס יחל להיסחר בשער של 11,354.49 נקודות.

עוד ברקע למסחר היום, הבנק המרכזי של סין העלה היום את הריבית על ההלוואת ל 5.85% מ-5.58%, עובדה היוצרת חששות מפני האטה בצמיחה הכלכלית של המדינה המאוכלסת בעולם.

השוק בניו יורק עשוי להיות מושפע היום מהדו"חות הרבעוניים הפיסקאליים של ענקית התוכנה מיקוסופט (שסימולה:MSFT) שכנראה יפורסמו בסוף יום המסחר. אנליסטים מגולדמן זאקס העריכו היום כי רווחי הרבעון השלישי של החברה יצמחו בכ-32% ל-33 סנט למניה.

דאו כימיכלים (שסימולה:DOW) דיווחה היום כי רווחי הרבעון נפלו ב-10% ל-1.21 מיליארד דולר. המניה נפלה במסחר באירופה ב- 40 סנט למניה.

חברת ExxonMobil, חברת הנפט הגדולה בעולם, תדווח את תוצאות הרבעון היום. השוק מצפה לעוד רבעון שיא לנוכח מחירי הנפט הגבוהים.

ישראליות

ענקית הבילינג הישראלית, אמדוקס (שסימולה: DOX) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה הפיסקאלית.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של 81.8 מיליון דולר או 38 סנט למניה זאת לעומת רווח של 74.3 מיליון דולר או 34 סנט למניה.

מניות DSPG יסחרו היום כשברקע המלצת הקניה של דויטשה בנק. האנליסט דן הרוורד מבנק ההשקעות פרסם היום המלצת קניה לחברת DSPG בעקבות פרסום דו"חותיה לרבעון הראשון. הוא העלה את המלצתו ל"קניה" מ"החזק" וכן שדרג את מחיר היעד ב-2 דולר ל-32 דולר למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.