משאבת דלק
צילום: Istock

מחירי הדלק יישארו ללא שינוי גם בחודש אוקטובר - סמוטריץ' חתם על הצו

המחיר ימשיך לעמוד על 6.94 שקלים לליטר. המחיר היה אמור שוב לעלות שר אוצר סמוטריץ' ממשיך את דרכו של קודמו ליברמן ו'מחזיק' את מחירי הדלק בעלות של מאות מיליוני שקלים בחודש
נחמן שפירא | (4)

מחירי הדלק שוב יישארו ללא שינוי ויעמדו על 6.94 שקלים לליטר גם בחודש אוקטובר, זאת לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על צו להמשך הפחתת המס על בנזין גם בחודש הבא. מדובר בעלות תקציבית של מאות מיליוני שקלים לתקציב המדינה אבל סמוטריץ' ממשיך בחודשים האחרונים את הקו של שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן. בלי הצו המחיר היה מזנק ב-99 אגורות.

שר האוצר, חתם על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש אוקטובר 2023 יופחתו מס הקניה ומס הבלו המוטלים על בנזין, כך שתחול הפחתה של 99 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש אוקטובר לעמוד על רמה של 6.94 שקלים לליטר, ללא שינוי לעומת חודש ספטמבר 2023.

מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-100 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

הפחתה זו אמורה הייתה להצטמצם בסוף חודש ספטמבר, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

על מנת למנוע את העלייה הצפויה במחיר הבנזין, מורים הצווים שנחתמו כעת כי במהלך חודש אוקטובר 2023 תחול הפחתה במס אשר תביא להפחתה של כ-99 אגורות לליטר במחיר לצרכן, אשר תוקפה יפוג בחצות הלילה שבין ה-31 באוקטובר ל-1 בנובמבר. בנוסף, לצורך מימון הפחתת המס לחודש אוקטובר 2023, מורים הצווים כי ההפחתה של 13 אגורות שהייתה אמורה לעמוד בתוקפה עד סוף השנה, תבוטל בחודשים נובמבר ודצמבר 2023.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר "המאבק באינפלציה וביוקר המחיה היה ונשאר היעד המרכזי של הממשלה ושלי כשר האוצר ומניעת התייקרות מחוללי האינפלציה היא צעד נכון ומתבקש במאבק הזה. נמשיך לשרת את אזרחי ישראל כולם ולהצעיד את הכלכלה הישראלית באחריות ובמקצועיות".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עמי 28/09/2023 16:41
    הגב לתגובה זו
    מדינת ישראל קונה נפט זול מאזרביז'אן ומתמחרת לנו לפי אגן הים התיכון היקר. אין פה שום עלות תקציבית, פשוט המס על הבנזין יותר הגיוני
  • 2.
    זאבי 28/09/2023 16:38
    הגב לתגובה זו
    כמעט 7 ש"ח לליטר ש80 אחוז מכל ליטר זה מס . הבטיחו לנו שלאחר שמצאו גז וישראל מעצמת גז ונפט המחיר ירד ובשורה התחתונה הכל יקר פה לרבות מחיר הדלק שהינו שערורייה
  • שחר 28/09/2023 18:02
    הגב לתגובה זו
    האחזקה יקרה יותר מהדלק, אם כי, לדעתי יש משהו בדבריך, סבסוד הדלק ע״י המדינה יוזילו המון עליות גם לעסקים ומפעלים ולכן עשויים להפחית את יוקר המחייה
  • 1.
    גולדפינגר 28/09/2023 16:00
    הגב לתגובה זו
    אין כאן שום בשורה למשק האישראלי בכלל ולנהגים בפרט. בסך הכל מעברים כסף מכיס ימין לכיס שמאל. הרי מה שהנהגים לא משלמים משלימה הממשלה, וגם ככה גבית המיסים נמוכה מהתחזית, אז בעיקרון מגדילים את הגירעון, השוטים שמחים, ועמך ישראל ישלם על ה בעתיד בתוספת ריבית. חג סוכות שמח.
אנרג'יאן גז נפט
צילום: אנרג'יאן

אנרג'יאן חתמה על הסכם לייצוא גז דרך צינור ניצנה החדש

החברה תרכוש קיבולת בצינור שיחבר את רמת חובב לגבול מצרים ותוכל לייצא עד מיליארד מטר מעוקב גז בשנה למשך 15 שנים. ההסכם, בהיקף של כ־100 מיליון דולר, מסמן שלב חדש בפתיחת שוק הייצוא הישראלי

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אנרג'יאן גז טבעי

אנרג'יאןאנרג'יאן 0%  , בעלת מאגרי הגז כריש, תנין וקטלן, חתמה על הסכם עם נתיבי הגז הטבעי לישראל לרכישת קיבולת בצינור ניצנה העתידי. ההסכם מאפשר לחברה לייצא עד מיליארד מטר מעוקב גז לשנה למשך 15 שנים דרך הצינור שיחבר את רמת חובב לגבול מצרים. זהו ההסכם הראשון מסוגו עבור החברה הבריטית-יוונית ומהווה צעד חשוב לקראת פתיחת שוק הייצוא הישראלי.

ההסכם מגיע במקביל לחתימה על מזכר הבנות עם לקוח מאגן הים התיכון לרכישת הגז שייוצא. העסקה משקפת את המדיניות הישראלית החדשה לעידוד ייצוא גז טבעי וחיזוק השיתוף באגן הים התיכון. הצינור החדש ייצור חלופה נוספת לייצוא הגז הישראלי מעבר לשוק המקומי ויפתח הזדמנויות עסקיות חדשות. השקעת אנרג'יאן בפרויקט צינור ניצנה תעמוד על כ-100 מיליון דולר, שיממן בעיקר בנק הפועלים במסגרת אשראי של 70 מיליון דולר לעשר שנים. 40% מהעלות ישולמו עם החתימה על ההסכם, והיתרה תועבר בהתאם להתקדמות הפרויקט. מבנה המימון הזה מאפשר לחברה להתחייב לפרויקט הגדול מבלי לפגוע בזרימת המזומנים הקיימת.


ההסכם כולל גם זכויות גישה זמניות לקיבולת פנויה בצינור "ירדן צפון" במהלך תקופת ההקמה, מה שמאפשר לאנרג'יאן להתחיל בייצוא עוד לפני שצינור ניצנה יושלם. הסדר הזה מקטין את הסיכונים העסקיים ומאפשר לחברה לבנות קשרים עם לקוחות פוטנציאליים במהלך הקמת התשתית.


מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן, הדגיש את החשיבות האזורית של הפרויקט: "חיבורי הגז האזוריים והבטחון האנרגטי לטווח ארוך במזרח הים התיכון הם בעלי חשיבות קריטית". לדבריו, אנרג'יאן היא שחקנית אזורית מרכזית עם פעילות במגוון מדינות באגן הים התיכון, והחברה ממשיכה להתמקד בקידום כל אפשרויות הייצוא מנכסיה בישראל.


הפרויקט תואם את המדיניות הישראלית התומכת בייצוא גז כאמצעי לחיזוק המשק המקומי ומעמדה האזורי של ישראל. ריגס ציין שלצד העובדה שעיקר תזרים המזומנים של החברה נשען על חוזים ארוכי טווח לשוק המקומי, חתימת ההסכם מהווה "אבן דרך משמעותית לקידום מכירות הגז השנתיות שלנו". העסקה מציבה את אנרג'יאן כשחקנית מובילה בשוק הייצוא הישראלי המתפתח ותורמת לביסוס מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית. הצלחת הפרויקט תלויה בהשלמת הקמת הצינור ובביסוס קשרים מסחריים יציבים עם הלקוחות במדינות השכנות.