פז: הכנסות קמעונאות המזון צמחו ב-9%; הדלק הושפע לרעה מהלחמה
קבוצת פז פז אנרגיה -0.01% מסיימת את הרבעון השלישי עם קיטון של 15% בהכנסות לצד ירידה של 6%5 ברווח הנקי, בעיקר בשל ירידה בכמויות המכירה בפעילות השיווק הישיר של הדלקים בעקבות המלחמה. עם זאת, נקודת האור של החברה הייתה פעילות קמעונאות המזון, שכמו רשתות נוספות נהנתה מגידול בהכנסות הודות לעובדה שישראלים רבים נשארו בארץ בשל המלחמה.
ניר שטרן, מנכ"ל פז; קרדיט: תמר מצפי
הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה עמדו על כ-3.07 מיליארד שקל, קיטון של 15% ביחס לכ-3.63 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מירידה בכמויות המכירה בפעילות השיווק הישיר של הדלקים בעקבות המלחמה, שקוזזה חלקית הודות לגידול בפעילות בקמעונאות המזון.
בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-101 מיליון שקל, קיטון של כ-6% ביחס לכ-108 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בחלוקה למגזרים, ההכנסות המגזר אנרגיה לתחבורה הסתכמו בכ-2.06 מיליארד שקל ברבעון הנוכחי לעומת 2.65 מיליארד שקל אשתקד, קיטון של 22%. הירידה בהכנסות נובעת מירידת בהיקף מכירות הדלקים כתוצאה מהשפעת המלחמה. הרווח הגולמי המגזרי הסתכם בכ-287 מיליון שקל, לעומת 292 מיליון שקל אשתקד.
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- ההכנסות זינקו, אבל הרווח הנקי של קליל נשחק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, במגזר קמעונאות המזון המשיכה החברה להציג צמיחה עם הכנסות של כ-872 מיליון שקל, גידול של 9% לעומת 797 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בין היתר הודות לגידול של 4% במכירות החנויות הזהות. הרווח הגולמי המגזרי עמד על 279 מיליון שקל (37.3% מההכנסות) ביחס לכ-248 מיליון שקל (36.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
גם מגזר גז ואנרגיות מתחדשות הציג שיפור בתוצאות, על אף השפעות המלחמה שהביאו לקיטון בכמויות שמכרה פזגז. מכירות המגזר הסתכמו ב-217 מיליון שקל, גידול של 14% לעומת 190 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-52 מיליון שקל, לעומת 51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
לבסוף, במגזר הנדל"ן רשמה החברה של 50 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד אז רשמה הכנסות של 50 מיליון שקל.
מנכ"ל קבוצת פז ניר שטרן: "פז מסכמת רבעון מצוין נוסף, של עשיה ענפה ושיפור בתוצאות העסקיות על אף השפעת הלחימה על פעילות הדלקים והגז. מעמדנו כקבוצת קמעונאות איתנה התבסס ואנו ממשיכים ביצירת ערך ללקוחות, לעובדים ולמשקיעים. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד של 75 מיליון שקל בגין תוצאות הרבעון ומתחילת 2024 עומד הדיבידנד על 485 מיליון שקל".
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
לאחר שעלתה ב-68% מתחילת השנה מניית פז נסחרת בלפי שווי של 4.71 מיליארד שקל.
- 4.מחר בטן טראח למטה (ל"ת)חיים 26/11/2024 18:58הגב לתגובה זו
- 3.מנניה פצצה שתיחתך מיר היום נפלה רק 1.9 (ל"ת)חיים 26/11/2024 18:58הגב לתגובה זו
- 2.dw 26/11/2024 17:40הגב לתגובה זוהייתי מציין כי תשואת הדיבידנד הדו ספרתית הנאה שהניבה המניה השנה (11.7%) היא חריגה, ונבעה מ 2 אקזיטים. בשיגרה זה חצי מזה, שגם זה לא רע.
- 1.שושו 26/11/2024 16:10הגב לתגובה זוהמניה עלתה בלמעלה מ60 אחוז בשנה בוננזה אמיתית . אמנם בשיא . אני מכרתי היום חצי כמות .אבל ממשיך להחזיק.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
