פז: הכנסות קמעונאות המזון צמחו ב-9%; הדלק הושפע לרעה מהלחמה
קבוצת פז פז אנרגיה מסיימת את הרבעון השלישי עם קיטון של 15% בהכנסות לצד ירידה של 6%5 ברווח הנקי, בעיקר בשל ירידה בכמויות המכירה בפעילות השיווק הישיר של הדלקים בעקבות המלחמה. עם זאת, נקודת האור של החברה הייתה פעילות קמעונאות המזון, שכמו רשתות נוספות נהנתה מגידול בהכנסות הודות לעובדה שישראלים רבים נשארו בארץ בשל המלחמה.
ניר שטרן, מנכ"ל פז; קרדיט: תמר מצפי
הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה עמדו על כ-3.07 מיליארד שקל, קיטון של 15% ביחס לכ-3.63 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מירידה בכמויות המכירה בפעילות השיווק הישיר של הדלקים בעקבות המלחמה, שקוזזה חלקית הודות לגידול בפעילות בקמעונאות המזון.
בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-101 מיליון שקל, קיטון של כ-6% ביחס לכ-108 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בחלוקה למגזרים, ההכנסות המגזר אנרגיה לתחבורה הסתכמו בכ-2.06 מיליארד שקל ברבעון הנוכחי לעומת 2.65 מיליארד שקל אשתקד, קיטון של 22%. הירידה בהכנסות נובעת מירידת בהיקף מכירות הדלקים כתוצאה מהשפעת המלחמה. הרווח הגולמי המגזרי הסתכם בכ-287 מיליון שקל, לעומת 292 מיליון שקל אשתקד.
- רב-בריח חוזרת לצמיחה: עלייה של 15% בהכנסות וקפיצה חדה ברווחיות ברבעון השלישי
- אחרי 12 שנה, סלקום תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, במגזר קמעונאות המזון המשיכה החברה להציג צמיחה עם הכנסות של כ-872 מיליון שקל, גידול של 9% לעומת 797 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בין היתר הודות לגידול של 4% במכירות החנויות הזהות. הרווח הגולמי המגזרי עמד על 279 מיליון שקל (37.3% מההכנסות) ביחס לכ-248 מיליון שקל (36.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
גם מגזר גז ואנרגיות מתחדשות הציג שיפור בתוצאות, על אף השפעות המלחמה שהביאו לקיטון בכמויות שמכרה פזגז. מכירות המגזר הסתכמו ב-217 מיליון שקל, גידול של 14% לעומת 190 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-52 מיליון שקל, לעומת 51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
לבסוף, במגזר הנדל"ן רשמה החברה של 50 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד אז רשמה הכנסות של 50 מיליון שקל.
מנכ"ל קבוצת פז ניר שטרן: "פז מסכמת רבעון מצוין נוסף, של עשיה ענפה ושיפור בתוצאות העסקיות על אף השפעת הלחימה על פעילות הדלקים והגז. מעמדנו כקבוצת קמעונאות איתנה התבסס ואנו ממשיכים ביצירת ערך ללקוחות, לעובדים ולמשקיעים. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד של 75 מיליון שקל בגין תוצאות הרבעון ומתחילת 2024 עומד הדיבידנד על 485 מיליון שקל".
- קרסו מוטורס: צ׳רי תומכת בתוצאות אבל המלאי זינק ליותר מפי שניים וחצי
- עזריאלי עם צמיחה של 12% ב-NOI, בחיזוק מרכזי המידע
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
לאחר שעלתה ב-68% מתחילת השנה מניית פז נסחרת בלפי שווי של 4.71 מיליארד שקל.
- 4.מחר בטן טראח למטה (ל"ת)חיים 26/11/2024 18:58הגב לתגובה זו
- 3.מנניה פצצה שתיחתך מיר היום נפלה רק 1.9 (ל"ת)חיים 26/11/2024 18:58הגב לתגובה זו
- 2.dw 26/11/2024 17:40הגב לתגובה זוהייתי מציין כי תשואת הדיבידנד הדו ספרתית הנאה שהניבה המניה השנה (11.7%) היא חריגה, ונבעה מ 2 אקזיטים. בשיגרה זה חצי מזה, שגם זה לא רע.
- 1.שושו 26/11/2024 16:10הגב לתגובה זוהמניה עלתה בלמעלה מ60 אחוז בשנה בוננזה אמיתית . אמנם בשיא . אני מכרתי היום חצי כמות .אבל ממשיך להחזיק.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי
הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל
אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.
הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.
מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).
לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל
דבר החברה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

קרסו מוטורס: צ׳רי תומכת בתוצאות אבל המלאי זינק ליותר מפי שניים וחצי
הכנסות קרסו עלו בכ-22% ברבעון ל-2.15 מיליארד שקל והרווח הנקי טיפס ל-77.6 מיליון שקל, כשמכירות צ׳רי ממשיכות להוביל את הצמיחה; המלאי קופץ לרמה של 3.22 מיליארד שקל ומעלה סימני שאלה לגבי קצב המסירות בענף הרכב
קרסו מוטורס קרסו מוטורס 0% מסכמת רבעון שלישי עם שיפור ניכר בשורה העליונה ובשורה התחתונה, לצד המשך התרחבות משמעותית בפעילות הליבה של מכירת רכב חדש. הצמיחה ניכרת כמעט בכל רכיבי הפעילות, ובמרכזה תרומה בולטת של צ’רי, שהפך למנוע מרכזי בתמהיל הדגמים של החברה. התוצאות ברמת השורות נראות טוב, אבל אם מסתכלים מתחת למכסה המנוע רואים קפיצה חריגה בהיקף המלאי, שטיפס ל-3.224 מיליארד שקל נכון לסוף ספטמבר, לעומת 1.231 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זה גידול של כ-1.99 מיליארד שקל, המשקף עלייה של פי 2.6 ברמת המלאי, מה שמעלה שאלות על קצב המסירה הצפוי של החברה ברבעונים הבאים כמו גם על המצב בענף בכלל. מצד שני, סעיף המקדמות מלקוחות עלה ל-380 מיליון שקל לעומת 209 מיליון שקל בשנה שעברה, מה שאולי מרמז על עסקאות שטרם נמסרו ויוכרו בהמשך.
קרסו פועלת תחת המותג פריסבי ומרכזת תחתיה את יבוא ושיווק המותגים רנו, ניסאן, דאצ'יה, אינפיניטי, צ'רי ו-Xpeng. לצידה פועלת פעילות הליסינג וההשכרה באמצעות פסיפיק רכב ותחבורה, פעילות מימון חוץ-בנקאי, שירותים נלווים ופעילות דו-גלגלית באמצעות מטרו מוטור שנרכשה השנה במלואה. הרבעון הנוכחי הוא הראשון שבו איחוד מלא של מטרו מוטור מופיע לאורך כל תקופת הדוח, והשפעתו ניכרת בכל נתוני ההכנסות, המכירות והמלאי.
עיקרי התוצאות
במהלך הרבעון השלישי הגיעו הכנסות החברה ל-2.15 מיליארד שקל, עלייה של כ-22% לעומת כ-1.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הגידול נבע מעלייה בהיקף מכירות הרכב החדש ומהתרחבות בפעילות השירותים, המימון ושאר התחומים. החברה מסרה ברבעון 12,748 כלי רכב, לעומת 8,490 בתקופה המקבילה אשתקד. מתוכם, 2,429 כלי רכב הם של מטרו מוטור, אשר פעילותה אוחדה בחברה החל מהרבעון השני. הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-368.5 מיליון שקל ושמר על שיעור רווחיות דומה לזה של השנה שעברה. הרווח מפעולות רגילות עלה ל-169.9 מיליון שקל לעומת 167.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר הוצאות הפרסום, הרחבת אולמות התצוגה ואיחוד פעילות מטרו תרמו לעלייה בהוצאות התפעול. הרווח הנקי של החברה עלה ל-77.6 מיליון שקל לעומת 74.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר גידול בהוצאות המימון קוזז ברווחים מנגזרים פיננסיים והפרשי שער בהיקף של כ-25 מיליון שקל.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ההכנסות ל-6.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-35% לעומת 4.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו מסרה החברה 36,652 כלי רכב לעומת 21,612 בתקופה המקבילה, כאשר 4,657 מהמסירות הן של כלי רכב דו-גלגליים ממטרו מוטור. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל-1.1 מיליארד שקל, והרווח מפעולות רגילות הגיע ל-576.6 מיליון שקל לעומת 447.1 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הסתכם ב-300 מיליון שקל, עלייה של כ-50% לעומת 200.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, כאשר התרומה המרכזית לשיפור הגיעה מצמיחה תפעולית ומרווח בהיקף 74.8 מיליון שקל מנגזרים פיננסיים והפרשי שער.
- צ'רי מסדרת לקרסו תוצאות טובות
- קרסו רכב: עליה של 65.5% ברווח הנקי ל-108.5 מיליון שקל – מה המכפיל המייצג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
