בצלאל מכליס אלביט מערכות
צילום: תמר מצפי
דוחות

אלביט עם רבעון חזק נוסף: הרווח הנקי טיפס ב-30% - 100 מיליון דולר

החברה הביטחונית סיימה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 14% בהכנסות שעמדו על 1.71 מיליארד דולר, תוך שהיא עוקפת את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה;
איתן גרסטנפלד |

התוצאות החיוביות של אלביט אלביט מערכות 0.73%  נמשכו גם ברבעון השלישי עם צמיחה של 14% בהכנסות שעמדו על 1.71 מיליארד דולר, לצד צמיחה של 29% ברווח הנקי שעד על כ-99 מיליון דולר (2.21 דולר למניה).

בצלאל (בוצי) מכליס, מנכ

בצלאל (בוצי) מכליס, מנכ"ל אלביט; קרדיט: שלומי יוסף

ההכנסות החברה ברבעון השלישי של 2024 עמדו על כ-1.71 מיליארד שקל, צמיחה של כ-14% בהשוואה לכ-1.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל צפי האנליסטים להכנסות של 1.61 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 98.8 מיליון דולר (2.21 דולר למניה), בהשוואה ל-76.5 מיליון דולר (1.71 דולר למני) ברבעון השלישי של 2023. צפי האנליסטים היה לרווח של 1.86 דולר למניה.

הרווח הגולמי המתואם עמד על 419.4 מיליון דולר (24.4% מההכנסות), גידול של 12% בהשוואה ל-374.2 מיליון דולר (24.9% מההכנסות) ברבעון השלישי של 2023.

הרווח התפעולי המתואם הסתכם בסוף הרבעון בכ-140.7 מיליון דולר (8.2% מההכנסות), בהשוואה ל-120.0 מיליון דולר (8.0% מההכנסות) ברבעון השלישי של 2023.

צבר ההזמנות של החברה עמד נכון לסוף הרבעון על כ-22.1 מיליארד דולר, גידול של כ-1 מיליארד דולר ביחס לרבעון הקודם (Q2), מתוכו כ-37% צפוי להתקבל במהלך 2024 ו-2025. בתוך כך, אלביט מציינת, כי כ-66% מהצבר הנוכחי מיוחס להזמנות מחוץ לישראל.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "אלביט מערכות מדווחת על רבעון חזק המאופיין בצמיחה משמעותית במדדי ביצוע מרכזיים, אשר עלתה על היעדים הפנימיים שלנו, וזאת תוך מתן מענה לצרכי לקוחותינו בארץ ובעולם. צבר ההזמנות של החברה, שהגיע לשיא של למעלה מ- 22 מיליארד דולר, מספק איתנות וחוסן לשנים הבאות, בעוד ההשקעה שלנו במחקר ופיתוח מייצרת יסוד חזק לצמיחה והתפתחות בטווח הארוך. פתרונות ומוצרי החברה מוערכים מאוד וזוכים לביקוש גבוה. צמיחה עקבית זו של אלביט מעידה על איכות ומצוינות וזאת הודות לעובדים המעולים והמסורים בישראל ובחברות הבנות בעולם."

אחרי שעלתה בכ-15% בחודש האחרון מניית אלביט נסחרת לפי שווי של כ-32.3 מיליארד שקל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 2.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה" יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות" האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 12.17%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".