אקרו מכרה 29 יח"ד ברבעון לעומת 6 יח"ד ברבעון המקביל, ההכנסות ירדו ב-11%
קבוצת אקרו אקרו -0.52% פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון לשנת 2024. ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו לכ-202 מיליון שקל, לעומת כ-227 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 11%. ההכנסות ממכירת מקרקעין ודירות ברבעון הראשון הסתכמו לכ-182 מיליון שקל, לעומת כ-205 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 11.3%.
הרווח הגולמי ממכירת דירות ברבעון הראשון הסתכם לכ-33 מיליון שקל, לעומת כ-40 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווחיות הגולמית ברבעון הראשון עמדה על כ-18.1%, לעומת כ-19.5% ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד המיוחס לבעלים ברבעון הראשון הסתכם לכ-3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי המיוחס לבעלים של כ-19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במהלך הרבעון הראשון החברה מכרה 29 יח"ד בהיקף כספי של כ-222 מיליון שקל, לעומת 6 יח"ד בהיקף כספי של כ-49 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי הגידול נובע מהתאוששות בביקושים ועלייה בהיקף המלאי המוצע למכירה.
מתחילת חודש אפריל 2024 ועד מועד פרסום הדוח מכרה החברה עוד 27 יח"ד בהיקף כספי של כ-98 מיליון שקל, בעיקר בפרויקט אקרו בשדרה ששיווקו החל בחודש אפריל 2024. כמו כן נחתמו 58 בקשות רכישה בהיקף כספי של כ-280 מיליון שקל, בעיקר בפרויקט מגדל מזא"ה ששיווקו החל גם כן בחודש אפריל 2024.
- אקרו וטרה נדל"ן יוצאות לדרך: 730 דירות חדשות בדרום פלורנטין, אכלוס ב-2030
- רפאל רכשה 6.5 קומות בפרויקט של קבוצת אקרו בכ-521 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחיר הממוצע ליח"ד ברבעון הראשון הסתכם לכ-7.7 מיליון שקל, לעומת כ-8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי במחיר הממוצע לדירה נובע משינוי בתמהיל הפרויקטים וסוג הדירות.
נכון להיום, החברה יוזמת, מתכננת ובונה 64 פרויקטים הכוללים 11,784 יח"ד (חלקה האפקטיבי של החברה כ-7,759 יח"ד). רשימה זו כוללת 43 פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בהם כבר הושגו חתימות של יותר מ-60% מבעלי היחידות ואשר במסגרתם עתידה החברה לבנות 8,304 יח"ד (חלקה האפקטיבי של החברה כ-5,632 יח"ד). כמו-כן, פועלת החברה בקידום פרויקטים יזמיים נוספים בתחום ההתחדשות העירונית בהיקף של כ-3,377 יח"ד (חלק החברה האפקטיבי כ-2,146 יח"ד), בהם טרם הושגו חתימות בשיעור העולה על 60% מבעלי היחידות.
עד שנת 2030 צפויה החברה להקים 5,336 יח"ד אשר צפויות לתרום רווח גולמי של כ-4.9 מיליארד ש"ח, מהם כ-2.6 מיליארד ש"ח בפרויקטים שתחילת שיווקם צפוי עד לסוף לשנת 2025.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
ההכנסות מדמי שכירות ברבעון הראשון גדלו בכ-73% והסתכמו לכ-19 מיליון שקל בהשוואה לכ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מאכלוס פרויקט ONE TOWER במהלך הרבעון השלישי לשנת 2023, מהצמדות החוזים למדד המחירים לצרכן, וכן מגידול בשיעור התפוסה.
לחברה כיום 9 נכסים מניבים ונכסים נוספים בשימושי ביניים, אשר צפויים לתרום NOI שנתי של כ-100 מיליון שקל. החברה נמצאת בהקמה של 2 נכסים נוספים אשר צפויים לתרום NOI שנתי של כ-13 מיליון שקל וכן 17 נכסים בתכנון אשר צפויים לתרום NOI שנתי של כ-188 מיליון שקל (כל נתוני ה-NOI הינם חלק החברה האפקטיבי).
סך הנדל"ן להשקעה ותשלומים על חשבון נדל"ן להשקעה עמד נכון ליום 31 במרץ 2024 על כ-2.71 מיליארד שקל.
סך הון החברה ליום 31 במרץ 2024, עמד על כ-2.14 מיליארד שקל, בדומה להון החברה ליום 31 בדצמבר 2023 ומהווה כ-34.4% ביחס למאזן. סך ההון המיוחס לבעלים של החברה ליום 31 במרץ 2024 עמד על כ-1.82 מיליארד שקל, לעומת כ-1.83 מיליארד שקל ליום 31 בדצמבר 2023.
- 2.ג 26/05/2024 09:08הגב לתגובה זובמהלך הרבעון הראשון החברה מכרה 29 יח"ד בהיקף כספי של כ-222 מיליון שקל, לעומת 6 יח"ד בהיקף כספי של כ-49 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד = 7.65 מיליון ליחדה לעומת 8.16 מיליון שח זאת ירידה של 510,000 שח לכל יחידת דיור. אז יש או אין ירידות במחירים?
- משקיע 27/05/2024 10:36הגב לתגובה זוקודם מכרו דירות גדולות בפרויקטים יותר יקרים וכעת מוכרים דירות יותר קטנות בפרויקטים יותר עממיים (יחסי יחסי)
- 1.א.י 26/05/2024 09:05הגב לתגובה זוהרווח הגולמי ממכירת דירות ברבעון הראשון הסתכם לכ-33 מיליון שקל, לעומת כ-40 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, משקף ירידה של 17%.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳