הפניקס ומור הצליחו - מגוריט תוריד את דמי הניהול מ-0.85% ל-0.45%
קרן הריט מגוריט -0.25% הודיעה היום כי הגיעה להסכמה עם בעלי מניותיה בנוגע לדמי הניהול שהיא, זאת לאחר לחצים בעניין שהפעילו עליה הגופים המוסדיים הפניקס ומור. במסגרתו, דמי הניהול יופחתו משיעור של כ-0.85% מנכסי החברה ל-0.45%, זאת בגין מאזן של מגוריט שבין 0-6 מיליארד שקל.
במבט ראשון זה ניצחון של הגופים המוסדיים שנלחמו בדמי הניהול הפניקס, מור וקרן ברוש של גיל דויטש ורוני בירם. אל שבמבט עמוק יותר זה ניצחון של שני הצדדים ובעיקר של המשקיעים, מגוריט נסחרת בפחות מחצי מההון העצמי - פרויקטי דירות כולל דירות להשכרה. אמנם התחום סובל מסנטימנט שלילי בצל המציאות הכלכליות במשק, אך לכשיעבור המשבר, כשהריבית תרד, לצד ההקלות שאמורות לקבל קרנות הריט למגורים, השקעה במגוריט עשויה להפוך להשקעה בדירה בחצי מחיר.
במסגרת ההסכם, דמי הניהול יופחתו משיעור של כ-0.85% מנכסי החברה ל-0.45%, זאת בגין מאזן של מגוריט שבין 0-6 מיליארד שקל. בגין מאזן שבין 6-8 מיליארד שקל יעמדו דמי הניהול על 0.3% ומעל 8 מיליארד שקל יעמדו על 0%. כמו כן, בנושאי ממשל תאגידי הוחלט, כי החל מסוף 2024 הדירקטוריון ימנה שבעה חברים, מהם מינימום של ארבעה דירקטורים בלתי תלויים (דב"תים) ודירקטורים חיצוניים (דח"צים).
המהלך מגיעה לאחר שלפני כחודשיים זימנו הגופים המוסדיים הפניקס ומור, המחזיקים במניות החברה (19.8% ו-6% בהתאמה) אסיפת בעלי מניות, בשל חוסר שביעות רצון מדמי הניהול הגבוהים שמושכת מגוריט. ברקע העובדה, שבזמן שהמשקיעים ראו את המניה צוללת ב-40% במהלך שנת 2022, מנהלי הקרן קיבלו 25.9 מיליון שקל. כמו כן, הפניקס ביקשה להחליף את הדירקטורים יפעת אדורם זק ואת ח"כ לשעבר (העבודה) איילת נחמיאס ורבין ולמנות במקומן את עדי ברוק, מנכ"ל מנהלת מתחם ה־1,000 בראשון לציון, את רואה החשבון יאיר שלהב, מימון הרפז, מנהל מרכז לבנקאות פרטית חיפה והצפון בבנק דיסקונט ואת ואייל יוניאן, בכיר לשעבר בתעשייה האווירית העוסק ביצוא ביטחוני.
- הפניקס: תשואה של 29.2% על ההון; מעלה תחזיות להמשך
- מנכלית הפניקס ליווי ובניה: "הסיכונים בשוק המגורים גדלו, לא בטוח שמחירי הדירות יעלו״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארז רוזנבוך, יו"ר דירקטוריון מגוריט: ״אנו שמחים שהצלחנו להגיע להסכמות בשורה רחבה של נושאים ומאמינים כי כעת, יחדיו, נצא לדרך חדשה לטובת כלל מחזיקי העניין. אני מבקש להודות לחגי שרייבר ועו"ד מני נאמן מקבוצת הפניקס, שנרתמו בימים האחרונים למאמץ משותף על מנת להגיע לפתרון אליו הגענו וכן לאמיר אפרתי מקרן ברוש על מאמציו הניכרים במטרה להגיע למתווה המוסכם.״
חגי שרייבר, משנה למנכ"ל הפניקס ומנהל ההשקעות הראשי: ״פעלנו לצד גופים מוסדיים נוספים ובראשם מור בית השקעות במטרה להיטיב את מצבם של בעלי המניות במגוריט ואנו שמחים על הגעתנו להסכמות שמיטיבות עם כלל בעלי המניות ומשפרות באופן ניכר את הממשל התאגידי במגוריט"
- 4.לילי 04/09/2023 17:10הגב לתגובה זודמי הניהול צריכים להיות גזורים מהתשואה על הנכסים . 3% דמי שכירות בניכוי 2% ריבית נותן 1%
- 3.ועכשיו גנרישן קפיטל (ל"ת)מ ומ ו 04/09/2023 10:04הגב לתגובה זו
- 2.משקיע הוגן 04/09/2023 09:59הגב לתגובה זוהגיע הזמן שגופי ההשקעה שפועלים תחת מיבנה של קרנות ריט יתחילו להתחשב ולראות בעיינים גם את המשקיעים ולא רק את הכיס שלהם. ולהבין שיש לראות במשקיעים שותפים להליכה משותפת במסלול ארוך ומשותף.
- 1.לרון 04/09/2023 09:45הגב לתגובה זומה בדבר דמי ניהול בשמיים בקרנות נאמנות? מה בדבר "דמי מישמרת"? ועוד
- דמי משמרת תבדוק ואם צריך תעבור בנק אני לא משלם (ל"ת)בעז שנקר 04/09/2023 09:50הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
