הייפר רשמה גידול של 44% ברווח התפעולי - 6 מיליון דולר; המניה עולה
חברת הייפר גלובל הייפר גלובל -0.71% , שעוסקת במתן פתרונות מחשוב לחברות טכנולוגיות המפתחות מוצרים בישראל, אנגליה וארה"ב, מציגה המשך תוצאות חזקות ברבעון הרביעי: גידול של כ-17% בהכנסות ברבעון שהסתכמו לכ-80 מיליון דולר לעומת כ-68.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, החברה רשמה גידול של כ-44% ברווח התפעולי ברבעון אשר הסתכם לכ-6 מיליון דולר (לעומת 4.1 אשתקד). הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-3.2 מיליון דולר, גידול של כ-49% לעומת אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם ברבעון לכ-13.1 מיליון דולר, גידול של כ-24% לעומת אשתקד.
בשנת 2022 הסתכמו ההכנסות בכ- 300.6 מיליון דולר, גידול של כ- 37% לעומת אשתקד. הרווח הגולמי עלה ל-49 מיליון דולר, גידול של כ- 44% לעומת אשתקד. הרווח התפעולי עלה לכ-22.9 מיליון דולר, גידול של כ- 71% לעומת אשתקד. הרווח הנקי בשנת 2022 הסתכם לכ- 15.6 מיליון דולר, גידול של כ- 79% לעומת אשתקד.
בשל התוצאות, החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 2.43 מיליון דולר.
הכנסות החברה ברבעון רשמו גידול בעיקר מגידול אורגני במגזר חו"ל. הכנסות החברה בשנת 2022 נובעות ממגידול אורגני חד בשני מגזרי הפעילות לאורך רבעוני השנה, וכן מאספקת ציוד מוגברת בעיקר ברבעון השלישי למספר לקוחות, במסגרת מימוש הזמנותיהם לרכש מלאים שהוחזקו עבורם. הרווח הגולמי נובע מהגידול במחזור ההכנסות לצד שיפור בשיעור הרווחיות הגולמית.
הוצאות מכירה הנהלה וכלליות ברבעון הסתכמו בכ-7.2 מיליון דולר לעומת כ-6.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהוצאות המכירה וההנהלה מיוחסת בעיקר לגידול ברכיב הוצאות השכר ועמלות המכירה כתוצאה מהגידול בהיקפי המכירות ומהגדלת צוותי המכירות. בנוסף, נכללו הוצאות הפחתת נכסים בלתי-מוחשיים שנרשמו כתוצאה מרכישת חברה בת בארה"ב במהלך השנה. הוצאות מכירה הנהלה וכלליות בשנת 2022 הסתכמו בכ- 26.1 מיליון דולר לעומת כ- 20.7 מיליון דולר אשתקד.
- דוחות טובים לאודיוקודס: ההכנסות עלו ל-63 מיליון דולר; המניה עולה ב-7%
- דוחות חלשים להייפר גלובל לאחר ההסכם הגדול: הרווח הנקי צנח ב-60%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוצאות המימון, נטו ברבעון הסתכמו בכ-1.9 מיליון דולר בהשוואה להוצאות מימון, נטו בסך של כ-1.4 מיליון דולר אשתקד. העלייה בהוצאות המימון, נטו מיוחסת בעיקר לגידול בהיקפי האשראי אל מול הרבעון המקביל (בעיקר תוספת האשראי לרכישת החברה בארה"ב), וכן לעלייה המשמעותית בשערי הריבית הבנקאית בישראל ובחו"ל. הוצאות המימון, נטו בשנת 2022 הסתכמו בכ- 2 מיליון דולר לעומת כ- 2.1 מיליון דולר אשתקד.
החברה עצמה נסחרת לפי שווי שוק של 687 מיליון שקל במכפיל 12. המניה נסחרת תמורת 14.07 שקל. המניה עלתה ב-31% ב-12 החודשים האחרונים. מתחילת השנה היא יורדת כ-6%.
שחף שרגר, מנכ"ל הייפר גלובל מסר: "הגידול המשמעותי בפעילות הבינלאומית, מעידה על הצלחתו של המהלך אותו אנו מובילים בשנים האחרונות, שעיקרו ניצול הידע, היכולות, והמומחיות שפיתחנו בישראל על מנת לגדול באופן משמעותי גם בשווקים גדולים יותר מחוץ לישראל. פעילות זו היא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה לשנים הבאות.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
- 1.אחת המניות הזולות בנמצא (ל"ת)אסף 21/03/2023 13:29הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
