רמי לוי
צילום: BIZPORTAL
דוחות

דוח חלש נוסף לרמי לוי: הרווח התפעולי נשחק למרות עליה בהכנסות - מכפיל 17

ההכנסות מחנויות זהות עלו ב-3.3% ל-1.75 מיליארד שקל אבל הרווח התפעולי נפל ב-8% ל-62.6 מיליון שקל, בגלל זינוק בהוצאות השיווק (מבצעים); הרווח הנקי נפל ב-44% בגלל השקעות. רמי לוי: "אנחנו היחידים שמורידים מחירים לצרכן בתקופה של אינפלציה, רואים בכך השקעה לטווח ארוך"
נתנאל אריאל | (6)

רמי לוי רוצה להיראות טוב בעיני הציבור וסופג את עליות המחירים. הוא באמת מאמין שצריך לעזור לציבור כשקשה (ואז פוליטיקאים פופוליסטיים תוקפים אותו בצורה די נבזית כאילו הוא אחראי על יוקר המחיה). אבל יש לזה גם צד שני - המבצעים, חוסר העלאת המחירים פוגעת בחברה שלו, בבעלי המניות שלו. אז אמנם הוא מחזיק ב-40.3% ממניות החברה אבל גם המחזיקים של אלטשולר שחם שמחזיקה 9.5% מהמניות נפגעים. הדוחות של רמי לוי מגיעים אחרי דוחות חלשים של שופרסל וגם של יוחננוף, טיב טעם וגם ויקטורי. מבחינתו של רמי לוי זו אסטרטגיה לטווח ארוך. השאלה אם האסטרטגיה תצליח. בכל מקרה, רשת הסופרמרקטים רמי לוי 4.03%  מציגה אמנם עליה בהכנסות של 8% ל-1.75 מיליארד שקל, לעומת 1.62 מיליארד ברבעון המקביל, אבל זה רק בגלל פתיחת עוד 3 חנויות חדשות. בהשוואה ל"חנויות הזהות" מדובר על עליה של 3.3% בלבד. שיעור הרווחיות הגולמית ירד מעט ל-22.5%.    הרווח התפעולי נפל ב-8% ל-62.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-68 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווחיות התפעולית של רמי לוי ירד ל-3.6% לעומת 4.2% ברבעון המקביל. אם אתם מחפשים את הסיבה ליוקר המחיר - זה לא כאן. גם ה-EBITDA נשחק. אמנם הוא עלה קצת ל-134 מיליון שקל אבל כשיעור מההכנסות הוא ירד ל-7.7% מההכנסות, לעומת 133 מיליון שקל שהיו 8.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.   הרווח של רשת רמי לוי נחתך ל-24 מיליון שקל בלבד. נפילה של 44% לעומת 42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעקבות זינוק של 10 מיליון שקל בהפסדים של החברה מתיק ניירות הערך הסחירים שלה (הפסדים משיערוך נכסים פיננסים). לחברה יש מזומנים של 990 מיליון שקל ומנגד חוב של 16 מיליון שקל, כאשר ברת רוצים להשתמש בחצי מיליארד שקל "להשקעה אסטרטגית, שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה".   רמי לוי תחלק דיבידנד של 36 מיליון שקל. מתחילת השנה חילקה הרשת דיבידנד של 208 מיליון שקל.   רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה אמר בעקבות הדוחות: "בתקופה הקשה של עליות מחירים ואינפלציה גוברת, ברשת רמי לוי ממשיכים בעקביות לבוא לקראת הלקוחות, להוריד מחירים ולעשות מבצעים מעמיקים יותר. הדרך שלנו מוכיחה את עצמה ומראה גידול בהכנסות וגידול בחנויות הזהות. רשת רמי לוי היא רשת הדיסקאונט היחידה שהורידה מחירים ומראה קיטון ברווחיות הגולמית של הרשת. הרווחיות הגולמית של הרשת נמוכה יותר מאשר כל רשתות הדיסקאונט בארץ ורשתות דיסקאונט בינלאומיות. פעילות זאת של הרשת תורמת להורדת יוקר המחייה בישראל. הורדת המחירים והקיטון ברווחיות הגולמית אמנם פוגעים ברווח התפעולי של החברה אולם אנחנו רואים בכך השקעה לטווח ארוך. הלקוחות החדשים שהצטרפו לרשת הם לקוחות חדשים שיהיו נאמנים ויישארו איתנו לאורך זמן. הם יחזקו ויגדילו את בסיס הלקוחות של החברה. השקעה זו תניב לרשת יתרונות חזקים לטווח הארוך.   עיקרי תוצאות תשעת החודשים הראשונים של שנת 2022: ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 צמחו בכ-11% לכ-5.35 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.82 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - בגלל פתיחת סניפים חדשים.    הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 עלה בכ-6% לכ-240 מיליון שקל, בהשוואה לכ-228 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-4.5% לעומת כ-4.7% בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווחיות התפעולית נבעה בעיקר מהירידה ברווחיות הגולמית.   הרווח הנקי ירד ל-141 מיליון שקל, לעומת 150 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מגידול בהוצאות המימון נטו, לכ-52 מיליון שקל, בהשוואה לכ-32 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בהשפעת הירידות בשווי ההוגן של תיק ניירות ערך סחירים בשל הירידות בשווקי ההון.   מכירות המתוג הפרטי ופתיחת סניפי גוד פארם:  ברבעון השלישי מכירות המותג הפרטי עלו ל-22.4% מסך המכירות, בהשוואה ל-19.7% ברבעון המקביל. גם המכירות המקוונות עלו ברבעון ל-10.4% לעומת 9.2% אשתקד.   מתחילת שנת 2021 ועד היום פתחה רשת 'גוד פארם' 23 סניפי פארם נוספים ברחבי הארץ. זאת, בהתאם לאסטרטגיית ההתרחבות, כך שנכון להיום רשת 'גוד פארם' מפעילה 50 סניפי פארם ברחבי הארץ. למעשה, ממועד רכישת השליטה ברשת גוד פארם בחודש מאי 2018 נפתחו 39 סניפי פארם בפריסה ארצית ובכוונת החברה להמשיך במגמת פתיחת סניפי פארם נוספים, וזאת לצד המשך הרחבת הפעילות הסיטונאית של 'גוד פארם'.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מקפיצים מחירים ובוכים - אך צוחקים בדרך לבנק (ל"ת)
    לילי 29/11/2022 08:52
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פשוט אלוף 28/11/2022 20:19
    הגב לתגובה זו
    לצרכנים, פשוט אלוף מוכר לוקשים כאילו היה רובין הוד. אם נשווה לסיפור, רמי לוי זה העשירים והאצילים ממש לא רובין הוד לעניים
  • 4.
    הוגן עם המשקעים ןהלקוחות,רק לא עם העובדים שלו וחבל. (ל"ת)
    שי.ע 28/11/2022 20:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רמי (לא לוי) 28/11/2022 20:11
    הגב לתגובה זו
    זו חברת נדל"ן שעושה הרבה כסף משכירויות.מכירות בחנויות זה כסף קטן.
  • 2.
    המסר של לוי לכל העסקים הוא ,להיות הוגן, אל תהיה חזיר (ל"ת)
    יותם 28/11/2022 19:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לקוח 28/11/2022 19:37
    הגב לתגובה זו
    אני עברתי אליו משופרסל.הוזלה של כ 20%.הרוויח אותי כלקוח להרבה שנים.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מר מזנקת 18%, דוראל 14%, אלעל צונחת 6% - המדדים עברו לעליות

מגמה שלילית בבורסה ביום המסחר האחרון של השבוע וחודש נובמבר; חברות התעופה תחת לחץ בשל הכוונה של וויזאייר לפתוח בסיס מקומי; דוראל מגדילה את חלקה בחברת הבת האמריקאית ומציגה תוצאות רבעוניות חזקות - ומזנקת; שופרסל נופלת אחרי תוצאות חלשות של ירידה בהכנסות ושחיקה במרווחים; קווילטאו נהנית מביקושים חזקים לבדיקות שבבים הצבר מזנק והרווחיות משתפרת - מזנקת

מערכת ביזפורטל |
יום המסחר האחרון של השבוע וחודש נובמבר במגמה חיובית. שני המדדים נסחרים בעליות לאחר ירידות מתונות בשעות הראשונות של היום - ת"א 35 עולה 0.2% בעוד ת"א 90 מוסיף 0.4%.

בהסתכלות ענפית - מדד הבנקים שטיפס עד 0.3% עובר לירידות קלות בעוד שהירידות בת״א ביטוח מתחזקות ל-1.8% המשכו של המומנטום השלילי בימים האחרונים.

ת״א נדל״ן יורד 1.2% בעוד ת״א נפט וגז יורד 1.7%.

גם מדד ת״א רשתות שיווק בירידות. רשתות השיווק חותמות את עונת הדוחות ונותנות לנו מבט על הקורה בענף. הבוקר דיווחו שופרסל שופרסל -7.48%  , יוחננוף יוחננוף -1.14%   ורמי לוי רמי לוי 4.03%   תדווח תיכף אחרי שביומיים האחרונים קיבלנו את תוצאות טיב טעם טיב טעם -0.36%   ואלקטרה צריכה אלקטרה צריכה  (המחזיקה בקרפור).


ביום שלישי זה קורה: הוועידה הכלכלית של ביזפורטל. מוזמנים לשמוע את המנהלים הבכירים במשק, לקבל תובנות על השקעות, להבין את השפעות ה-AI על חברות והאם זה הזמן לצמצם פוזיציה במניות? וגם - לראות ולקבל את הדירוג של ביזפורטל למניות פיננסיות (הדירוג לחברות התשתיות שיצרנו לקראת הועידה הקודמת שהתמקדה בתשתיות ייצר תשואה עודפת) - להרשמה


דוראל דוראל אנרגיה  מזנקת היום בכ-10% גם לאחר תוצאות רבעוניות חזקות שהיא מציגה אבל גם ובעיקר מההודעה שלה על הגדלת האחזקה בחברה-הבת האמריקאית מה שאולי גם מאותת לנו שהרישום הכפול מתקרב. דוראל רוכשת מ-CAG עוד 10% מ-Doral LLC ובכך היא תעלה מהחזקה של 26% ל-36%, ותקבל גם אופציה לרכוש כ-4.9% נוספים בהמשך. העסקה הזאת משקפת שווי של 1.8 עד 2 מיליארד דולר לפני הכסף ובדוראל צופים שהשווי הכלכלי שינבע מהעסקה יעמוד על 260 מיליון דולר לפחות, בעוד שבתסריט שמרני יותר ההפסד האפשרי נע בין 25 ל-30 מיליון דולר. 

לצד זה, דוראל גם מציגה ברבעון השלישי צמיחה ניכרת בפעילות. ההכנסות עלו ל-222 מיליון שקל, לעומת 128 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 74%. ה-EBITDA המצרפי מטפס ל-111 מיליון שקל לעומת 59 מיליון שקל, וה-FFO עולה ל-88 מיליון שקל לעומת 48 מיליון שקל אשתקד. החברה מפעילה ומחזיקה במוכנות לחיבור מתקנים בהספק כולל של כ-1,300 MWp ובשילוב כ-1,500 MWh אגירה, שיכולים להניב לה קצב הכנסות שנתי של למעלה ממיליארד שקל, כשהצפי ל-2026 עומד על למעלה מ-1.5 מיליארד שקל - דוראל: עלייה בהכנסות והתרחבות בפעילות בארה"ב ובישראל