רמי לוי
צילום: BIZPORTAL
דוחות

דוח חלש נוסף לרמי לוי: הרווח התפעולי נשחק למרות עליה בהכנסות - מכפיל 17

ההכנסות מחנויות זהות עלו ב-3.3% ל-1.75 מיליארד שקל אבל הרווח התפעולי נפל ב-8% ל-62.6 מיליון שקל, בגלל זינוק בהוצאות השיווק (מבצעים); הרווח הנקי נפל ב-44% בגלל השקעות. רמי לוי: "אנחנו היחידים שמורידים מחירים לצרכן בתקופה של אינפלציה, רואים בכך השקעה לטווח ארוך"
נתנאל אריאל | (6)

רמי לוי רוצה להיראות טוב בעיני הציבור וסופג את עליות המחירים. הוא באמת מאמין שצריך לעזור לציבור כשקשה (ואז פוליטיקאים פופוליסטיים תוקפים אותו בצורה די נבזית כאילו הוא אחראי על יוקר המחיה). אבל יש לזה גם צד שני - המבצעים, חוסר העלאת המחירים פוגעת בחברה שלו, בבעלי המניות שלו. אז אמנם הוא מחזיק ב-40.3% ממניות החברה אבל גם המחזיקים של אלטשולר שחם שמחזיקה 9.5% מהמניות נפגעים. הדוחות של רמי לוי מגיעים אחרי דוחות חלשים של שופרסל וגם של יוחננוף, טיב טעם וגם ויקטורי. מבחינתו של רמי לוי זו אסטרטגיה לטווח ארוך. השאלה אם האסטרטגיה תצליח. בכל מקרה, רשת הסופרמרקטים רמי לוי 0%  מציגה אמנם עליה בהכנסות של 8% ל-1.75 מיליארד שקל, לעומת 1.62 מיליארד ברבעון המקביל, אבל זה רק בגלל פתיחת עוד 3 חנויות חדשות. בהשוואה ל"חנויות הזהות" מדובר על עליה של 3.3% בלבד. שיעור הרווחיות הגולמית ירד מעט ל-22.5%.    הרווח התפעולי נפל ב-8% ל-62.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-68 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווחיות התפעולית של רמי לוי ירד ל-3.6% לעומת 4.2% ברבעון המקביל. אם אתם מחפשים את הסיבה ליוקר המחיר - זה לא כאן. גם ה-EBITDA נשחק. אמנם הוא עלה קצת ל-134 מיליון שקל אבל כשיעור מההכנסות הוא ירד ל-7.7% מההכנסות, לעומת 133 מיליון שקל שהיו 8.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.   הרווח של רשת רמי לוי נחתך ל-24 מיליון שקל בלבד. נפילה של 44% לעומת 42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעקבות זינוק של 10 מיליון שקל בהפסדים של החברה מתיק ניירות הערך הסחירים שלה (הפסדים משיערוך נכסים פיננסים). לחברה יש מזומנים של 990 מיליון שקל ומנגד חוב של 16 מיליון שקל, כאשר ברת רוצים להשתמש בחצי מיליארד שקל "להשקעה אסטרטגית, שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה".   רמי לוי תחלק דיבידנד של 36 מיליון שקל. מתחילת השנה חילקה הרשת דיבידנד של 208 מיליון שקל.   רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה אמר בעקבות הדוחות: "בתקופה הקשה של עליות מחירים ואינפלציה גוברת, ברשת רמי לוי ממשיכים בעקביות לבוא לקראת הלקוחות, להוריד מחירים ולעשות מבצעים מעמיקים יותר. הדרך שלנו מוכיחה את עצמה ומראה גידול בהכנסות וגידול בחנויות הזהות. רשת רמי לוי היא רשת הדיסקאונט היחידה שהורידה מחירים ומראה קיטון ברווחיות הגולמית של הרשת. הרווחיות הגולמית של הרשת נמוכה יותר מאשר כל רשתות הדיסקאונט בארץ ורשתות דיסקאונט בינלאומיות. פעילות זאת של הרשת תורמת להורדת יוקר המחייה בישראל. הורדת המחירים והקיטון ברווחיות הגולמית אמנם פוגעים ברווח התפעולי של החברה אולם אנחנו רואים בכך השקעה לטווח ארוך. הלקוחות החדשים שהצטרפו לרשת הם לקוחות חדשים שיהיו נאמנים ויישארו איתנו לאורך זמן. הם יחזקו ויגדילו את בסיס הלקוחות של החברה. השקעה זו תניב לרשת יתרונות חזקים לטווח הארוך.   עיקרי תוצאות תשעת החודשים הראשונים של שנת 2022: ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 צמחו בכ-11% לכ-5.35 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.82 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - בגלל פתיחת סניפים חדשים.    הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 עלה בכ-6% לכ-240 מיליון שקל, בהשוואה לכ-228 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-4.5% לעומת כ-4.7% בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווחיות התפעולית נבעה בעיקר מהירידה ברווחיות הגולמית.   הרווח הנקי ירד ל-141 מיליון שקל, לעומת 150 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מגידול בהוצאות המימון נטו, לכ-52 מיליון שקל, בהשוואה לכ-32 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בהשפעת הירידות בשווי ההוגן של תיק ניירות ערך סחירים בשל הירידות בשווקי ההון.   מכירות המתוג הפרטי ופתיחת סניפי גוד פארם:  ברבעון השלישי מכירות המותג הפרטי עלו ל-22.4% מסך המכירות, בהשוואה ל-19.7% ברבעון המקביל. גם המכירות המקוונות עלו ברבעון ל-10.4% לעומת 9.2% אשתקד.   מתחילת שנת 2021 ועד היום פתחה רשת 'גוד פארם' 23 סניפי פארם נוספים ברחבי הארץ. זאת, בהתאם לאסטרטגיית ההתרחבות, כך שנכון להיום רשת 'גוד פארם' מפעילה 50 סניפי פארם ברחבי הארץ. למעשה, ממועד רכישת השליטה ברשת גוד פארם בחודש מאי 2018 נפתחו 39 סניפי פארם בפריסה ארצית ובכוונת החברה להמשיך במגמת פתיחת סניפי פארם נוספים, וזאת לצד המשך הרחבת הפעילות הסיטונאית של 'גוד פארם'.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מקפיצים מחירים ובוכים - אך צוחקים בדרך לבנק (ל"ת)
    לילי 29/11/2022 08:52
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פשוט אלוף 28/11/2022 20:19
    הגב לתגובה זו
    לצרכנים, פשוט אלוף מוכר לוקשים כאילו היה רובין הוד. אם נשווה לסיפור, רמי לוי זה העשירים והאצילים ממש לא רובין הוד לעניים
  • 4.
    הוגן עם המשקעים ןהלקוחות,רק לא עם העובדים שלו וחבל. (ל"ת)
    שי.ע 28/11/2022 20:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רמי (לא לוי) 28/11/2022 20:11
    הגב לתגובה זו
    זו חברת נדל"ן שעושה הרבה כסף משכירויות.מכירות בחנויות זה כסף קטן.
  • 2.
    המסר של לוי לכל העסקים הוא ,להיות הוגן, אל תהיה חזיר (ל"ת)
    יותם 28/11/2022 19:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לקוח 28/11/2022 19:37
    הגב לתגובה זו
    אני עברתי אליו משופרסל.הוזלה של כ 20%.הרוויח אותי כלקוח להרבה שנים.
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: השבבים יעלו - טבע תרד

מערכת ביזפורטל |

  


מדד ת"א 35 0%         

דולר שקל רציף 0.5%         



וול נסגרה אתמול במגמה מעורבת - נעילה מעורבת בוול-סטריט; ג׳יי פי מורגן נפלה ב-5%, קוגנייט זינקה ב-8%, המניות הדואליות חוזרות על האפס. מניות השבבים יעלו, טבע ואליבט ירדו. הנה המניות העיקריות (כנסו לתמונה מלאה):