דוח חלש נוסף לרמי לוי: הרווח התפעולי נשחק למרות עליה בהכנסות - מכפיל 17
רמי לוי רוצה להיראות טוב בעיני הציבור וסופג את עליות המחירים. הוא באמת מאמין שצריך לעזור לציבור כשקשה (ואז פוליטיקאים פופוליסטיים תוקפים אותו בצורה די נבזית כאילו הוא אחראי על יוקר המחיה). אבל יש לזה גם צד שני - המבצעים, חוסר העלאת המחירים פוגעת בחברה שלו, בבעלי המניות שלו. אז אמנם הוא מחזיק ב-40.3% ממניות החברה אבל גם המחזיקים של אלטשולר שחם שמחזיקה 9.5% מהמניות נפגעים. הדוחות של רמי לוי מגיעים אחרי דוחות חלשים של שופרסל וגם של יוחננוף, טיב טעם וגם ויקטורי. מבחינתו של רמי לוי זו אסטרטגיה לטווח ארוך. השאלה אם האסטרטגיה תצליח. בכל מקרה, רשת הסופרמרקטים רמי לוי 1.4% מציגה אמנם עליה בהכנסות של 8% ל-1.75 מיליארד שקל, לעומת 1.62 מיליארד ברבעון המקביל, אבל זה רק בגלל פתיחת עוד 3 חנויות חדשות. בהשוואה ל"חנויות הזהות" מדובר על עליה של 3.3% בלבד. שיעור הרווחיות הגולמית ירד מעט ל-22.5%. הרווח התפעולי נפל ב-8% ל-62.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-68 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווחיות התפעולית של רמי לוי ירד ל-3.6% לעומת 4.2% ברבעון המקביל. אם אתם מחפשים את הסיבה ליוקר המחיר - זה לא כאן. גם ה-EBITDA נשחק. אמנם הוא עלה קצת ל-134 מיליון שקל אבל כשיעור מההכנסות הוא ירד ל-7.7% מההכנסות, לעומת 133 מיליון שקל שהיו 8.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח של רשת רמי לוי נחתך ל-24 מיליון שקל בלבד. נפילה של 44% לעומת 42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעקבות זינוק של 10 מיליון שקל בהפסדים של החברה מתיק ניירות הערך הסחירים שלה (הפסדים משיערוך נכסים פיננסים). לחברה יש מזומנים של 990 מיליון שקל ומנגד חוב של 16 מיליון שקל, כאשר ברת רוצים להשתמש בחצי מיליארד שקל "להשקעה אסטרטגית, שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה". רמי לוי תחלק דיבידנד של 36 מיליון שקל. מתחילת השנה חילקה הרשת דיבידנד של 208 מיליון שקל. רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה אמר בעקבות הדוחות: "בתקופה הקשה של עליות מחירים ואינפלציה גוברת, ברשת רמי לוי ממשיכים בעקביות לבוא לקראת הלקוחות, להוריד מחירים ולעשות מבצעים מעמיקים יותר. הדרך שלנו מוכיחה את עצמה ומראה גידול בהכנסות וגידול בחנויות הזהות. רשת רמי לוי היא רשת הדיסקאונט היחידה שהורידה מחירים ומראה קיטון ברווחיות הגולמית של הרשת. הרווחיות הגולמית של הרשת נמוכה יותר מאשר כל רשתות הדיסקאונט בארץ ורשתות דיסקאונט בינלאומיות. פעילות זאת של הרשת תורמת להורדת יוקר המחייה בישראל. הורדת המחירים והקיטון ברווחיות הגולמית אמנם פוגעים ברווח התפעולי של החברה אולם אנחנו רואים בכך השקעה לטווח ארוך. הלקוחות החדשים שהצטרפו לרשת הם לקוחות חדשים שיהיו נאמנים ויישארו איתנו לאורך זמן. הם יחזקו ויגדילו את בסיס הלקוחות של החברה. השקעה זו תניב לרשת יתרונות חזקים לטווח הארוך. עיקרי תוצאות תשעת החודשים הראשונים של שנת 2022: ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 צמחו בכ-11% לכ-5.35 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.82 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - בגלל פתיחת סניפים חדשים. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 עלה בכ-6% לכ-240 מיליון שקל, בהשוואה לכ-228 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-4.5% לעומת כ-4.7% בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווחיות התפעולית נבעה בעיקר מהירידה ברווחיות הגולמית. הרווח הנקי ירד ל-141 מיליון שקל, לעומת 150 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מגידול בהוצאות המימון נטו, לכ-52 מיליון שקל, בהשוואה לכ-32 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בהשפעת הירידות בשווי ההוגן של תיק ניירות ערך סחירים בשל הירידות בשווקי ההון. מכירות המתוג הפרטי ופתיחת סניפי גוד פארם: ברבעון השלישי מכירות המותג הפרטי עלו ל-22.4% מסך המכירות, בהשוואה ל-19.7% ברבעון המקביל. גם המכירות המקוונות עלו ברבעון ל-10.4% לעומת 9.2% אשתקד. מתחילת שנת 2021 ועד היום פתחה רשת 'גוד פארם' 23 סניפי פארם נוספים ברחבי הארץ. זאת, בהתאם לאסטרטגיית ההתרחבות, כך שנכון להיום רשת 'גוד פארם' מפעילה 50 סניפי פארם ברחבי הארץ. למעשה, ממועד רכישת השליטה ברשת גוד פארם בחודש מאי 2018 נפתחו 39 סניפי פארם בפריסה ארצית ובכוונת החברה להמשיך במגמת פתיחת סניפי פארם נוספים, וזאת לצד המשך הרחבת הפעילות הסיטונאית של 'גוד פארם'.
- 6.מקפיצים מחירים ובוכים - אך צוחקים בדרך לבנק (ל"ת)לילי 29/11/2022 08:52הגב לתגובה זו
- 5.פשוט אלוף 28/11/2022 20:19הגב לתגובה זולצרכנים, פשוט אלוף מוכר לוקשים כאילו היה רובין הוד. אם נשווה לסיפור, רמי לוי זה העשירים והאצילים ממש לא רובין הוד לעניים
- 4.הוגן עם המשקעים ןהלקוחות,רק לא עם העובדים שלו וחבל. (ל"ת)שי.ע 28/11/2022 20:13הגב לתגובה זו
- 3.רמי (לא לוי) 28/11/2022 20:11הגב לתגובה זוזו חברת נדל"ן שעושה הרבה כסף משכירויות.מכירות בחנויות זה כסף קטן.
- 2.המסר של לוי לכל העסקים הוא ,להיות הוגן, אל תהיה חזיר (ל"ת)יותם 28/11/2022 19:39הגב לתגובה זו
- 1.לקוח 28/11/2022 19:37הגב לתגובה זואני עברתי אליו משופרסל.הוזלה של כ 20%.הרוויח אותי כלקוח להרבה שנים.
אלי כליף (צילום: עידו לביא)העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה; גיוס החוב הבא של טבע יהיה בריבית נמוכה יותר
הנהלת טבע מקבלת גושפנקא שפעלה נכון בשנים האחרונות. סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ על רקע ביצוע חזק של אסטרטגיית Pivot to Growth וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה. כמובן שרואים את זה טוב במחיר המניה - מניית טבע ב-31 דולר - מחיר שיא של 8 שנים. שווי החברה מעל 34 מיליארד דולר. השווי כבר משמעותית מעל החוב, הסיכון שבקושי לשרת את החוב ירד דרמטית, והמכפיל רווח עלה לאור התפיסה של השוק שהסיכון ירד, טבע נסחרת במכפיל של כ-10-12 אחרי שבמשך תקופה ארוכה נסחרה במכפיל חד ספרתי , לפני כשנה וחצי היא נסחרה במכפיל 5.
מכל מקום, Moody’s אישררה את דירוג B1a של טבע והעלתה את תחזית הדירוג לחיובית במקום יציבה. S&P העלתה את דירוג טבע ל BB+ מ-BB עם תחזית יציבה.העלאות הדירוג נשענות על מגמת הפחתת המינוף העקבית של טבע, כאשר S&P ציינה כי המינוף המתואם ירד ל-4.4x נכון ל-30 בספטמבר 2025, וצפוי לרדת מתחת ל-4.25x ברבעונים הקרובים – רמה העומדת בסף הנדרש לדירוג הגבוה יותר. סוכנות הדירוג הדגישה גם את המשמעת הפיננסית של טבע, את חוזקת עסקיה ואת פרופיל הנזילות שלה, לצד חזרה לצמיחה בהכנסות לאחר חמש שנות ירידה, הודות לביצועים חזקים בתחום התרופות הממותגות ולייצוב תחום הגנריקה.
Moody’s ציינה את המשך השיפור בביצועים התפעוליים של טבע ואת המדיניות הפיננסית הממושמעת המתמקדת בהפחתת חוב. הסוכנות הדגישה את המומנטום החזק במותגים המובילים של טבע ואת השקות המוצרים הצפויות – הן בתחום התרופות הממותגות והן בתחום הביוסימילרס - אשר צפויות לקזז את האתגרים בתחום הגנריקה. Moody’s עוד ציינה את עמדת הנזילות החזקה של טבע, התומכת ביכולתה לנהל את פירעונות החוב הקרובים. הסוכנות הוסיפה כי גורמים אלה, יחד עם הציפייה לירידה במינוף לכיוון 3.5x בתוך 12-18 חודשים, תומכים בתחזית החיובית ובפוטנציאל להעלאת דירוג נוספת.
אלי כליף, סמנכ"ל בכיר ומנהל הכספים הראשי של טבע, אמר: "עדכוני הדירוג הללו הם עדות חזקה לחזון האסטרטגי שלנו ולביצוע הממושמע שלו, במיוחד לאחר רצף של העלאות דירוג בחודשים האחרונים. באמצעות הובלת אסטרטגיית ה-Pivot to Growth, מתן עדיפות לניהול תזרים מזומנים חזק והקצאת הון קפדנית, הוכחנו מחויבות בלתי מתפשרת להפחתת מינוף ולצמיחה עסקית בת קיימא. התוצאות הללו ממחישות בבירור כיצד האסטרטגיה הממוקדת שלנו מייצרת ערך ממשי לטבע וממצבת אותנו להמשך הצלחה."
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העלאת הדירוג תוביל לגיוס חוב בריבית נמוכה מהריבית הנקובה כעת באג"ח והיא גם תבטיח את היכולת של טבע לשרת את הפירעונות הגדולים של השנתיים-שלוש שנים הקרובות.
מניית טבע חזרה השנה להוביל את הבורסה המקומית. המחצית הראשונה היתה צולעת והמניה דווקא נפלה, אבל בארבעה חודשים מניית טבע הכפילה את ערכה:
.jpg)