בזק מסבירה זינוק של 40% במניה; תוצאות טובות ברבעון הראשון

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-2.25 מיליארד שקל - גידול צנוע של 1.5%; הרווח המתואם - 322 מיליון שקל - גידול של כ-8%; החברה נסחרת במכפיל 12
נתנאל אריאל | (1)

מניית בזק בזק 0.43% עלתה ב-12 החודשים האחרונים ב-40% ובשלוש שנים ב-100%. הסיבה העיקרית שיפור מתמשך בתוצאות, לצד העברת השליטה לקרן סרצ'לייט.  הכנסות קבוצת התקשורת עלו ברבעון ב-1.5% ל-2.26 מיליארד שקל. ה-EBITDA המתואם עלה 4.4% לכ-958 מיליון שקל והרווח המתואם עלה ב-7.8% ל-322 מיליון שקל.

קצב הרווחים של החברה עומד על 1.2 מיליארד שקל, שווי השוק של החברה כ-14 מיליארד שקל. התמחור עדיין נראה סביר. למידע ונתונים בורסאיים ומאזניים:

על רקע התוצאות אמר, גיל שרון, יו"ר בזק: "קבוצת בזק הציגה תוצאות כספיות מצוינות ברבעון הראשון של השנה, עם צמיחה בכל הפרמטרים, ובכך ממשיכה ביישום התכנית האסטרטגית שהוצגה לאחרונה המתמקדת בצמיחה. התוצאות הטובות והחוסן הפיננסי של הקבוצה אפשרו חזרה למתווה חלוקת דיבידנדים. החודש, לראשונה מזה כשלוש וחצי שנים, חולקו כ-240 מיליון שקל לכלל בעלי המניות.

 

"מגמת הצמיחה בהכנסות וברווח שהחלה ברבעונים האחרונים ממשיכה. הצלחנו להביא לגידול בהכנסות בתחומי הליבה של הקבוצה, עם צמיחה של כ-4% בבזק קווי וכ-5% בפלאפון. קבוצת בזק בנתה יכולות להתפתח ולצמוח גם בעתיד ולשמור על בסיס פיננסי איתן, כדי להבטיח את המשך הובלת הקבוצה".

 

 

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק שהודיע אלאחרונה על פרישתו, אמר על רקע התוצאות: "הכנסות החברה ברבעון הן הגבוהות ביותר מאז שנת 2015, השנה בה הושק השוק הסיטונאי על גבי תשתיות החברה. פריסת הסיבים וחיבור הלקוחות נמשכו בקצב גבוה, ובסמוך לפרסום הדוח הגענו ל-1.25 מיליון משקי בית עם גישה לסיבים אופטיים, ול-143 אלף לקוחות מחוברים. במקביל רשמנו עליה חדה של כ-93.7% בקצב החבילה הממוצע שעומד היום כבר על 150 מגה, זאת לעומת 78 מגה בשנה שעברה. הגידול בקצב הגלישה וקצב ההצטרפות לשירות סיבים, כמו גם המשך חדירת נתבי ה-Be ומשפרי הגלישה, המשיך לתמוך בצמיחה המהירה של ההכנסה החודשית הממוצעת משירותי אינטרנט (ARPU) העומדת היום על 110 שקל, זאת לעומת 103 שקל ברבעון המקביל אשתקד. במקביל, פעילות החברה במגזר העסקי ממשיכה לצמוח בקצב מהיר במיוחד עם גידול משמעותי בהכנסות ובהיקפי הפעילות".

  

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון,yes ובזק בינלאומי שיהיה מנכ"ל בזק, אמר: "אנחנו מסכמים רבעון שיא עם תוצאות כספיות יוצאות דופן. שלוש החברות הראו שיפור ברווחיות ובתזרים המזומנים החופשי. בפלאפון אנחנו ממשיכים את המפנה שהחל ב-2021 ושומרים על מגמה חיובית עם גידול בהכנסות משירותים ומעבר לרווחיות הגבוהה מזה שמונה שנים. ב-yes חוללנו מהפך וכיום אנו חברת הטלוויזיה הגדולה בישראל על גבי האינטרנט, ואנו שומרים על תזרים מזומנים חיובי, בבזק בינלאומי אנו כבר פועלים במציאות הרגולטורית החדשה וממוקדים במגזר העסקי ובאינטגרציה".

 

עוד הוסיף גוראון, כי "רק השבוע חתמנו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי לקראת השקת שירות הסטרימינג Disney+ בישראל. מדובר בעוד צעד חשוב במהפך של  yesבשנים האחרונות ובהפיכתה לחברת הטלוויזיה על גבי האינטרנט המובילה והגדולה בישראל. כעת נוכל להציע ללקוחותינו את החבילה המשתלמת ביותר".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

טובי פישביין, CFO קבוצת בזק אמר: "הביצועים של הקבוצה מאפשרים לנו להמשיך ולבסס את איתנותה הפיננסית, עם המשך ירידת החוב נטו בכמעט מיליארד שקל בשנה האחרונה לכ-5.6 מיליארד שקל, הרמה הנמוכה מאז שנת 2010, ושיפור של כ15% ביחס חוב נטו ל-EBITDA מתואם ל-1.7. לאחרונה, חברות הדירוג אישרו את דירוג האשראי הגבוה של החברה עם אופק יציב, עוד עדות לאיתנותה הפיננסית של החברה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 24/05/2022 10:13
    הגב לתגובה זו
    את העליות בתיקון לכל מהלך הירידות בשנים מ 2016 עד 2019
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

חוזה מכירת דירה CHATGPTחוזה מכירת דירה CHATGPT

ניתוח רבעוני: מכירות הדירות קפאו אבל המניות קרובות לשיא, האם השוק מתעלם מהסימנים?

דוחות חברות הנדל"ן לרבעון השני מראים ירידה חדה במכירות, בעיקר בתל אביב, בשל הריבית הגבוהה והמגבלות על הקבלנים; בחודשים האחרונים נרשמה התעוררות, אך היא מבוססת על מבצעי מימון; האם המשקיעים מתעלמים מהסימנים?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה נדלן מכירת דירה

דוחות חברות הנדל"ן למגורים לרבעון השני של 2025 מציגים תמונה לא מחמיאה, עם הירידה החדה ביותר בקצב מכירת הדירות בשנים האחרונות, כך עולה מהסקירה הרבעונית של IBI. סביבת הריבית הגבוהה, לצד מגבלות שהטיל המפקח על הבנקים על מבצעי הקבלנים, פגעו ישירות בביקושים. לכך נוספו גם אירועי סוף יוני, שהחריפו את ההאטה והביאו לירידה חדה בהיקף העסקאות בהשוואה לתקופה המקבילה.

רבעון חלש

הרבעון השני של 2025 התברר כנקודת השפל במכירת דירות אצל מרבית החברות. כך לדוגמא ברבעון השני חברת דמרי מכרה 176 דירות, ירידה מ-247 ברבעון המקביל של 2024. באזורים נרשמה מכירת 59 דירות בלבד לעומת 120, ובאקרו הנתונים חלשים במיוחד עם 11 דירות שנמכרו לעומת 98. גם חג'ג' נדל"ן חוותה ירידה, מ-32 ל-8 דירות.אאורה מציגה ירידה משמעותית של כ-68% עם מכירה של 98 דירות לעומת 306 ברבעון השני של 2024. פרשקובסקי ודוניץ חוות גם הן ירידה חדה: פרשקובסקי ירדה מ-46 ל-24 דירות, ודוניץ צנחה מ-55 ל-12 דירות בלבד. 

סביבת הריבית הגבוהה, שהמשיכה להעיב על יכולת הלקוחות ליטול משכנתאות בהחזרים סבירים, פגשה מגבלות רגולטוריות חדשות מצד המפקח על הבנקים, שהגבילו את גמישות מבצעי הקבלנים. המשמעות הייתה ירידה חדה בקצב העסקאות לעומת הרבעון המקביל, גם בפרויקטים שבהם נרשם ביקוש גבוה בשנים קודמות. 

לכך נוספה ההסלמה הביטחונית בסוף חודש יוני מול איראן, שיצרה חוסר ודאות כלכלי והובילה לקיפאון נוסף בשוק, אם כי צריך לזכור כי מדובר בשבועיים לקראת סוף הרבעון, כך שההשפעה הייתה מוגבלת. השילוב בין עלויות מימון גבוהות, מגבלות אשראי וחששות ביטחוניים הפך את הרבעון לחלש במיוחד, כאשר גם חברות חזקות עם צבר פרויקטים רחב, דוגמת אזורים, דמרי ואקרו, לא הצליחו להציג קצב מכירות סביר ביחס לעבר. למעשה, מבצעי השיווק, שהיו עד כה כלי מרכזי להמרצת מכירות, איבדו חלק ניכר מהאפקטיביות שלהם, והחברות נאלצו להמתין לפתיחת פרויקטים חדשים כדי לחדש את המומנטום.

חולשה בת"א

אחת הנקודות הבולטות בדוחות היא החולשה של החברות שמרב פעילותן מתרכזת בתל אביב. מחירי הדירות הגבוהים בעיר מתורגמים למשכנתאות כבדות והחזרים חודשיים משמעותיים, מה שהופך את הרכישה לאתגרית במיוחד בסביבת ריבית גבוהה. התוצאה: קצב המכירות בתל אביב נחתך בצורה חדה יותר לעומת אזורים אחרים, גם בפרויקטים מבוקשים. חברות כמו אקרו וחג׳ג׳, שמחזיקות צבר גדול של פרויקטים במרכז העיר, חוות מצד אחד פוטנציאל תשואה גבוה אם השוק יתאושש, אך מצד שני נושאות על גבם פרופיל סיכון גבוה, שכן כל האטה נוספת ברכישת דירות יוקרה או במרכז תל אביב משפיעה ישירות על תזרים המזומנים שלהן. שתיהן חוו ירידה של 63% במכירות במחצית הראשונה של 2025 לעומת המקבילה בשל ריכוז הפרויקטים בת"א. במילים אחרות, החשיפה לתל אביב מעניקה אפסייד משמעותי בעת עלייה בביקושים, אך בתקופה של לחץ מימוני וחוסר ודאות כלכלית היא עלולה להפוך למלכודת נזילות.