פריון מקבלת המלצת קניה מנידהם - אפסייד של 52%

בית ההשקעות האמריקאי מעניק למניית החברה הדואלית, מחיר יעד של 32 דולר למנייה, על רקע הצפי לעלייה במכירות הפרסום במהלך השנה הקרובה, על רקע ההתאוששות המשקים ממשבר הקורונה
איתן גרסטנפלד | (4)

חברת פריון נטוורק -0.65%  הדואלית, הפועלת בשוק הפרסום והחיפוש באינטרנט, זוכה להמלצת קניה מצד בית ההשקעות נידהם, עם מחיר יעד של 32 דולר למניה, המשקף פרמיה של כ-52% על שער הבסיס של המניה היום בוול סטריט. 

בסקירה שמפרסם היום בית ההשקעות האמריקאי, הם צופים כי "צמיחת תחום המודעות במחצית השנייה של 2021 ושנת 2022, תהיה חזקה בהתבסס על העלייה בהוצאות הצרכנים והמפרסמים בתקופת היציאה ממשבר הקורונה. מכיוון שלהכנסות מפרסום מרווחים גולמיים גבוהים, אנו מאמינים כי טמון אפסייד בהערכות שלנו את החברה".

בנוסף, בבתי ההשקעות סבורים כי הסיכון של החברה נמוך, מאשר זה של המתחרים האחרים. זאת "מכיוון שכ-45% מסך ההכנסות של של מגיעות מחיפוש, שהוא צפוי ב-90% ומשתמש בנתונים להם סיכונים רגולטוריים מינימליים". כמו כן, "כמחצית מההכנסות ממודעות ברשתות של החברה מגיעות ממותגים, סוכנויות פרסום ואחרים המשתמשים בנתונים אלו, להם אין בעיות פרטיות או רגולציה".

הסיכונים לחברה לפי האנליסטים של נידהם הם התעוררות מחודשת של נגיף הקורונה (על שלל הווריאנטים שלו) אשר תביא לסגרים ברחבי העול, חולשה בהוצאות הצרכנים. פחד ממושך של הצרכנים מטיסות, בתי קולנוע, הופעות חיות, פארקי שעשועים וכו', שיאטו את צמיחת ההוצאות על פרסומות של המפרסמים בסקטורים אלו.

צופה לסיים את 2021 עם גידול של 21% בהכנסות

בחודש שעבר, עדכנה החברה את תחזיותיה לשנה החולפת ולשנה הקרובה כלפי מעלה. במסגרתו, היא צופה לסיים את השנה עם גידול של כ-42% בהכנסות שיעמדו בטווח שבין 460-470 מיליון דולר. החברה צופה להכפיל את ה-EBITDA המתואם כך שיעמוד בסוף השנה בטווח שבין 64-65 מיליון דולר. בשנת 2022 היא צופה, כי ה- EBITDA המתואם צפוי להגיע ל-80-84 מיליון דולר, על הכנסות של כ-590-610 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נחום 13/01/2022 22:12
    הגב לתגובה זו
    אכן היא חברה טובה שצומחת אבל אסור לשכוח שהיא חברת צמיחה וחברות מהסוג הזה הכי נפגעות מההעלאת ריבית כך שלא בטוח שהיא תגיע ל 32 דולר בזמן הקרוב
  • 3.
    שאלת תם 13/01/2022 21:18
    הגב לתגובה זו
    על מנייה עם מכפיל רווח 28 שלא מחלקת דיבידנד
  • 2.
    אנונימי 13/01/2022 17:56
    הגב לתגובה זו
    זוכר שקניתי ב 3.7 דולר ומכרתי ב 12 כמעט הכל...חזרתי לקנות כמות יפה בזמן האחרון.אני מחזק במנות קטנות...מאמין שתגיע מעלה מעלה השנה היעד שלי גבוה יותר מ 50 דולר.בהצלחה....חבל שאי פעם מכרתי ממנה הייתי פשוט צריך השאר עם הכל מ3.7 דולר עד עצם היום הזה.לא נורא חזרתי לשם ואני מחזק אותה מידי פעם בכמות קטנה.לא המלצה בלה בלה בלה...
  • 1.
    לפריון כרגע יש ארביטרז חיובי של 2% - לזריזים שבינכם (ל"ת)
    מייק1 13/01/2022 16:35
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?