עודד פלר אמיליה
צילום: פז בר
דוחות

אמיליה בתוצאות טובות - רווח תפעולי רבעוני של 32 מיליון שקל

חברת ההחזקות אמיליה פיתוח 0.86% של עודד פלר מדווחת על גידול של 5% בהכנסות הרבעון הרביעי של 2020 ל-453 מיליון שקל. הצמיחה בהכנסות מיוחסת בעיקר לצמיחה דו-ספרתית גבוהה בהכנסות של החברות מנדלסון וכימוביל עם הגידול בהיקפי הפעילות.  ההכנסות ממגזר הולכת זורמים וסניטציה (מיוחס לחברת מנדלסון) צמחו ברבעון בכ-12% לכ-223 מיליון שקל, בהשוואה לכ-199 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. ההכנסות ממגזר שירותים לתעשייה (מיוחס לחברת כימוביל) צמחו בכ-12% לכ-126 מיליון שקל, בהשוואה לכ-113 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. ההכנסות ממגזר מוצרי טיפוח כמותג פרטי (מיוחס לחברת אמיליה קוסמטיקס) הסתכמו בכ-36 מיליון שקל, בהשוואה לכ-42 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. הכנסות ממגזר שירותים לוגיסטיים (מיוחס לחברת אוברסיז) הסתכמו בכ-78 מיליון שקל, בהשוואה לכ-82 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019.  הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-32 מיליון שקל (כ-7.0% מההכנסות), בהשוואה להפסד תפעולי של 4 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. העלייה ברווח התפעולי נבעה מהצמיחה האמורה בהכנסות, מהשיפור בשיעור הרווח הגולמי, מירידה בהוצאות הנהלה וכלליות בעקבות פעולות החברה לצמצום הוצאותיה, ומכך שהכירה החברה בהכנסות אחרות, נטו בסך של 4 מיליון שקל, בעוד שברבעון המקביל בשנת 2019 הכירה החברה בהוצאות אחרות, נטו בסך של כ-19 מיליון שקל בעיקר בגין ירידת ערך מוניטין המיוחסת לאחזקה בחברת אוברסיז.   בשורה התחתונה, החברה סיימה את הרבעון הרביעי של שנת 2020 עם רווח המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-10.1 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-19.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019.    ה-EBITDA של הקבוצה ברבעון הרביעי של שנת 2020 עלה בכ-30% לכ-63 מיליון שקל (כ-13.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-48 מיליון שקל (כ-11.1% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2019.   עודד פלר, מנכ"ל אמיליה פיתוח, אמר על רקע התוצאות: "במהלך שנת 2020 קטפנו את פירות המהלכים התפעוליים וצעדי ההתייעלות שיישמנו בשנת 2019, כאשר בנוסף נקטנו בצעדים נוספים לצמצום ההוצאות התפעוליות. כמו כן, שיפרנו משמעותית את תנאי הסחר וכל אלה תרמו להכפלת הרווח התפעולי בשנת 2020, וזאת ללא השפעות חד פעמיות. בהסתכלות על שנת 2020, למשבר הקורונה לא הייתה השפעה מהותית על פעילותה העסקית של החברה. לאחרונה, פנינו לחברת הבת אוברסיז והצענו לה לנהל משא ומתן לביצוע מיזוג משולש הופכי, במסגרתו תרכוש אמיליה פיתוח את כל מניות הציבור בחברה כנגד הקצאת מניות של אמיליה, ואנו פועלים לקדם מהלך זה ומקווים להשלימו, לטובת כלל בעלי המניות".   תוצאות שנת 2020: ההכנסות בשנת 2020 צמחו לכ-1.82 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.79 מיליארד שקל בשנת 2019. הצמיחה בהכנסות מיוחסת בעיקר לצמיחה בהכנסות פעילות אמיליה קוסמטיקס ומנדלסון, בקיזוז חלקי עם השחיקה בהכנסות חברות כימוביל ואוברסיז. ההכנסות ממגזר הולכת זורמים וסניטציה (מיוחס לחברת מנדלסון) בתקופה צמחו ב-4% לכ-832 מיליון שקל, בהשוואה לכ-802 מיליון שקל בשנת 2019. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מצמיחה דו-ספרתית בפעילות התעשייה ומיזוג אוויר בגין זכייה במספר פרויקטים וצמיחה בהכנסות בפעילות הבניה והאינסטלציה, בקיזוז חלקי עם הירידה בהכנסות פעילות התשתיות. ההכנסות ממגזר שירותים לתעשייה (מיוחס לחברת כימוביל) בתקופה הסתכמו בכ-469 מיליון שקל, בהשוואה לכ-475 מיליון שקל בשנת 2019. הירידה בהכנסות נבעה מקיטון בהיקפי הפעילות. ההכנסות ממגזר מוצרי טיפוח כמותג פרטי (מיוחס לחברת אמיליה קוסמטיקס) בתקופה צמחו בכ-5% לכ-215 מיליון שקל, בהשוואה לכ-204 מיליון שקל בשנת 2019. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מהתקשרות עם תאגיד בינלאומי להספקת מוצרי חיטוי והגנה בארה"ב במהלך הרבעון השלישי של 2020. הכנסות ממגזר שירותים לוגיסטיים (מיוחס לחברת אוברסיז) בתקופה הסתכמו בכ-317 מיליון שקל, בהשוואה לכ-321 מיליון שקל בשנת 2019. השינוי בהכנסות מיוחס בעיקר לקיטון בהכנסות במגזר המכולות המלאות, בקיזוז חלקי עם הצמיחה בהכנסות במגזר שירותים לוגיסטיים שהושפע לחיוב מהגידול האמור בהיקפי הפעילות בגאנה ומהשיפור בתפוסה במחסני החברה.  הרווח התפעולי בשנת 2020 טיפס לכ-142 מיליון שקל (כ-7.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-50 מיליון שקל (כ-2.8% מההכנסות) בשנת 2019. העלייה החדה ברווח התפעולי נבעה מהגידול האמור ברווח הגולמי, מירידה בהוצאות התפעוליות הודות לצעדי התייעלות שנקטו חברות הקבוצה לצמצום ההוצאות, בעיקר בחברות כימוביל ואמיליה קוסמטיקס, ומכך שבשנת 2020 הכירה החברה בהכנסות אחרות נטו בסך של כ-5 מיליון שקל, בעוד שבשנת 2019 הכירה החברה בהוצאות אחרות נטו בסך של כ-19 מיליון שקל בעיקר בגין ירידת ערך מוניטין המיוחסת לאחזקה בחברת אוברסיז.   בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של 52 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך של 7 מיליון שקל בשנת 2019. המעבר מהפסד לרווח, נבע, בעיקר, מהצמיחה האמורה בהיקפי הפעילות, מהשיפור בשיעור הרווח הגולמי בכל מגזרי הפעילות כתוצאה משיפור בתנאי הסחר, ומנקיטת צעדי התייעלות לצמצום ההוצאות התפעוליות של חברות הקבוצה, ומכך שבשנת 2019 הכירה בהוצאות אחרות נטו בסך של כ-19 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משה האשורי 24/03/2021 11:43
    הגב לתגובה זו
    ניסו לרמות את מעמ. הפסידו בשני פסקי דין
אורי מקס מקס סטוק
צילום: רמי זרנגר
דוחות

מקס סטוק הוציאה 12 מיליון שקל כדי לגדר את השקל, ההכנסות צמחו ב-6%

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל, הרווח התפעולי צמח ב־29% ל-57 מיליון שקל; בנטרול עסקאות הגידור, הרווח הנקי זינק ב־43%; תחלק 40 מ׳ דיבידנד; אורי מקס מסר ״ברבעון הנוכחי הרווח הנקי שהסתכם בכ-28 מיליון שקל הושפע מהפסדים בגלל עסקאות הגנה שנרשמו בשל הירידה בשער הדולר״

מנדי הניג |

רשת מקס סטוק מקס סטוק 2.8%   מדווחת על תוצאות חיוביות לרבעון השני עם צמיחה במכירות ושיפור בשיעורי הרווחיות התפעולית, אבל גם עם השפעה שלילית על השורה התחתונה בעיקר בגלל הפסדים מעסקאות הגנה שביצעה על שער הדולר. 

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל לעומת 317 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־6% - הודות לגידול של 4.2% במכירות חנויות זהות ולפתיחת סניפים חדשים. הגידול במכירות נבע מהרחבת סל הקנייה הממוצע, עלייה במספר הלקוחות ובמכירות העונתיות, וגם מגידול במכירות לזכיינים, בעקבות הגדלת שיעור המוצרים המיובאים ישירות על ידי החברה, אפשרות שהתאפשרה עם פתיחת המרלו"ג בשומריה.

הרווח הגולמי ברבעון עלה ב־12% ל־147 מיליון שקל (43.8% מההכנסות) לעומת 132 מיליון שקל (41.7%) בשנה שעברה. השיפור בשיעור הרווח הגולמי מיוחס לשיפור בתנאי הסחר, לעלייה בשיעור המוצרים המיובאים ישירות, לירידה בשער הדולר ולירידה בעלויות השילוח. הרווח התפעולי זינק ב־29% ל־57 מיליון שקל (16.9% מההכנסות) לעומת 44 מיליון שקל (13.9%) בשנה שעברה, תוך ירידה בשיעור עלויות המכירה והשיווק וההנהלה מכלל ההכנסות. ה־EBITDA המתואם (לפני IFRS 16 ובנטרול תגמול מבוסס מניות) גדל ב־26% ל־56.5 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם לכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הקיטון ברווח הנקי נובע מגידול בהוצאות המימון, ששיקף בעיקר הפסד בסכום של כ-16 מיליון שקל בגין שערוך עסקאות הגנה על הדולר למספר רבעונים קדימה, בעקבות הירידה בשער החליפין של הדולר למועד הדוח.

במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות צמחו ב־7% ל־675 מיליון שקל לעומת 630 מיליון שקל אשתקד, הרווח הגולמי עלה ב־10% ל־291 מיליון שקל (43% מההכנסות), והרווח התפעולי עלה ב־16% ל־101 מיליון שקל. 

סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

נייס מכה את התחזיות; מאשרת תחזית להמשך, אבל יש נקודת חולשה

סקוט ראסל, מנכ"ל נייס:  "הבינה המלאכותית נמצאת בליבת האסטרטגיה שלנו. אנחנו בחזית מהפיכת ה-AI בשוק חוויית הלקוח, ואנו רק בתחילתו של המסע"; ההכנסות ברבעון השלישי יהיו נמוכות מהצפי, ההכנסות בשנה כולה כמו התחזית הקודמת; תחזית הרווח בשנה כולה עולה מעט ל-12.43 דולר למניה; למה המניה יכולה דווקא לרדת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס

נייס NICE Ltd 3.15%   מדווחת על תוצאות טובות מעט מהתחזית ברבעון השני - "אנחנו שמחים לדווח על רבעון חזק נוסף עם הכנסות שהסתכמו ב- 727 מיליון דולר, מעל הרף העליון של טווח התחזית, ורווח למניה של 3.01 דולר, ברף העליון של הטווח הצפוי", אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. "הביצועים נבעו מהמשך התחזקות בפעילות הענן שלנו, שצמחה ב- 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מנוע הצמיחה המרכזי של פעילות זו הוא הביקוש המואץ לפתרונות בינה מלאכותית ושירות עצמי, שבא לידי ביטוי בגידול של 42% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR) בתחום זה, לעומת רבעון מקביל אשתקד."

ראסל הוסיף כי: "הבינה המלאכותית נמצאת בליבת האסטרטגיה של נייס, ואנחנו נמצאים בחזית מהפיכת ה-AI בשוק חוויית הלקוח, ואנו רק בתחילתו של המסע. המומנטום שלנו צפוי להתגבר עם שילוב יכולות השיחה ויכולות הסוכן החכם בתחום חווית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית של Cognigy, שהן המובילות בתעשייה, מה שיאפשר לנו לספק חוויית לקוח אנושית על הפלטפורמה שלנו, CXone Mpower. המובילות שלנו בחדשנות בתחום הבינה המלאכותית נשענת על בסיס פיננסי איתן, רווחיות גבוהה ומאזן חזק, לצד שורה הולכת וגדלה של שותפויות אסטרטגיות שגייסנו במהלך ששת החודשים האחרונים."

תחזית חלשה לרבעון השלישי - אישור תחזיות לשנה כולה

האנליסטים ציפו להכנסות של 737  מיליון דולר ברבעון השלישי ורווח למניה של 3.17 דולר למניה. זה יהיה נמוך יותר. התחזית המעודכנת של החברה היא להכנסות של 722 מיליון דולר עד 732 מיליון דולר, גידול של 5% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד, אבל מתחת לתחזית. הרווח (non-GAAP) למניה בדילול מלא ברבעון השלישי צפוי להיות בטווח של 3.12 דולר עד 3.22 דולר, שמייצג גידול של 10% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד, ומרכזו דומה לצפי האנליסטים. 

ועדיין - בחברות צמיחה מחפשים גידול בהכנסות. הירידה בתחזית הרבעון השלישי תטריד את האנליסטים והיא עשויה להוביל את המניה לירידה, למרות שכעת היא עולה  (מעבר ל-2% שזה הארביטראז' החיובי)  

החברה כאמור מאשררת את תחזית סך ההכנסות (non-GAAP) לשנת 2025 שצפוי להסתכם ב-2,918 מיליון דולר עד 2,938 מיליון דולר, שמייצג גידול של 7% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד. החברה מעלה את תחזית הרווח (non-GAAP) למניה בדילול מלא לשנת 2025 שצפוי להיות בטווח של 12.33 דולר עד 12.53 דולר, שמייצג גידול של 12% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד. במילים אחרות, אפשר להבין מהתחזית לרבעון שלישי ורביעי שהחברה מצליחה להתייעל - להרוויח יותר עם אותן הכנסות.