יואב שטרן, מנכ"ל ננו דיימנשן
צילום: יח"צ

ננו דיימנשן צופה גידול של 39% בהכנסות; מנסה לגייס 4 מיליון דולר

חברת מדפסות התל מימד צופה כי ההכנסות ב-2019 יעמדו על כ-7 מיליון דולר; אם היא מוכרת כל כך הרבה, איך זה שמחיר המניה בצלילה מתמדת? 
נועם בראל |
נושאים בכתבה ננו דיימנשן

חברת מדפסות התל מימד,ננו דיימנשן, צופה גידול של 39% בהכנסות בשנת 2019 לעומת שנת 2018 ומפרסמת תשקיף להשלמה לגיוס של כ-4 מיליון דולר מהציבור האמריקאי.  לדברי החברה, ההכנסות ברבעון הרביעי של השנה צפויות להסתכם בכ-1.97 מיליון דולר ולהביא את ההכנסות לשנת 2019 לסכום של כ-7 מיליון דולר, אשר ישקף גידול, כאמור, של כ-39% בהשוואה לשנת 2018.  בתוך כך, החברה פרסמה תשקיף לגיוס של 4 מיליון דולר נוספים מהציבור האמריקאי, אך לא ציינה מה יהיה מחיר ה-ADS בהנפקה ומהי הכמות אותה תציע. בדיווח החברה צוין רק הסכום אותו מבקשת החברה לגייס והדרך, בצורה של ADS, כשכל חבילה תכיל 50 מניות. יואב שטרן, נשיא ומנכ"ל ננו דיימנשן: "עמית דרור, מייסד שותף של ננו דיימנשן, הוביל אותנו במהלך 2019 להישג מרשים של עלייה של 39% בהכנסות לעומת 2018. יתרה מזאת, במהלך 2019 החברה המשיכה לפתח את הדור הבא של המדפסות. אני בר מזל שהצטרפתי לעמית ולצוות בתחילת ינואר 2020, במאמץ הדדי להוביל את החברה לגבהים חדשים".

עמית דרור, ממקימי החברה ומי שהיה המנכ"ל, הוחלף בחודש דצמבר על ידי יואב שטרן, שיכהן גם כנשיא החברה הדואלית (סימול: NNDM). עם זאת, בשל מעמדו של דרור, הומצא לו תפקיד חדש, סמנכ"ל להצלחת לקוחות והוא יושב גם בדירקטוריון החברה. עם זאת, יש לציין כי המסחר במניית החברה תנודתי מאוד. מניית ננו דיימנשן, הנסחרת כיום בשווי שוק של כ-28 מיליון שקל, איבדה ב-12 החודשים האחרונים מעל 78%, כאשר רק מתחילת החודש צללה ביותר מ-22%, וזאת למרות שהחברה מצליחה למכור מדפסות תלת ממד לגופי ענק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנקים קרדיט מערכתבנקים קרדיט מערכת

מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?

האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?

מנדי הניג |

האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?

האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק. 

"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".

רבעון חזק שעלה על התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.

הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.

חגי שלום טיב טעם
צילום: אסף לב

טיב טעם: הכנסות הרבעון עלו ב-15.7%, הרווח הנקי ל-15.6 מיליון שקל

מחזור הרבעון השלישי הגיע ל-528.7 מיליון שקל וה-EBITDA עלה ל-59.3 מיליון שקל; הקמעונאות צמחה ב-1.3% בלבד ל-394.8 מיליון שקל, בעוד מגזר הסחר זינק ב-66% ל-164.9 מיליון שקל בעיקר בעקבות איחוד מזרח ומערב - החברה תחלק דיבידנד של 4.6 מיליון שקל

ליאור דנקנר |

קבוצת טיב טעם טיב טעם 5.24%   מפרסמת דוחות לרבעון השלישי עם עלייה של 15.7% בהכנסות ל-528.7 מיליון שקל וגידול של 55.6% ברווח הנקי ל-15.6 מיליון שקל. במקביל הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של כ-4.6 מיליון שקל שצפוי להיות משולם בדצמבר. מאחורי המספרים הקבוצתיים בולטת התמונה: מגזר הסחר, שממילא גדל בשנים האחרונות, מושך את התוצאות למעלה בעקבות איחוד מזרח ומערב, בעוד רשת הסופרמרקטים הקמעונאית מציגה צמיחה מתונה יותר.

שיפור ברווחיות וברמת המזומן

סך ההכנסות ברבעון השלישי עלה ל-528.7 מיליון שקל לעומת 457.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי הסתכם ב-176.2 מיליון שקל, 33.3% מהמחזור, לעומת 148.2 מיליון שקל ו-32.4% מהמחזור אשתקד. כלומר, לא רק שהפעילות גדלה, גם שיעור הרווח הגולמי השתפר.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-27.9 מיליון שקל, כ-5.3% מההכנסות, לעומת 20.5 מיליון שקל ו-4.5% ברבעון המקביל. הרווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (EBITDA) גדל ב-20.6% והגיע ל-59.3 מיליון שקל לעומת 49.2 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה הרווח הנקי לרבעון הגיע ל-15.6 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל ברבעון המקביל, ושיעור הרווח הנקי עלה מ-2.2% ל-2.9%.

מבחינת תזרים, הפעילות השוטפת הניבה ברבעון השלישי כ-33.1 מיליון שקל, לעומת כ-9.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה - שיפור שמשקף גם את העלייה ברווח התפעולי וגם ניהול הון חוזר זהיר יותר. בחברה מציינים כי חברות הקבוצה עומדות בהתניות הפיננסיות מול הבנקים לאחר הארכת הסכמי המימון עד מאי 2026.

הקמעונאות יציבה, הסחר הופך למשמעותי יותר

במגזר קמעונאות המזון, רשת המרכולים, ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-394.8 מיליון שקל, לעומת 389.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-1.3% בלבד. בחברה מייחסים את העלייה בעיקר לעיתוי חגי תשרי שנפלו בחלקם ברבעון השלישי ולגידול במכירות דרך תוכנית הנאמנות TivClub, כשמנגד התייקרות כללית של מוצרי המזון במשק והעלאת המע״מ פעלו לקיטון בהיקף הצריכה. הפדיון בחנויות זהות עלה ב-2.3%.