"מניית איי.די.איי אטרקטיבית; אין הרבה חברות במכפיל רווח של 8.5"
חברת הביטוח איידיאיי ביטוח -2.88% פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה. אייל דבי, מנהל מחקר מניות ישראליות בלאומי שוקי הון סבור שהשורה התחתונה שדווחה טובה, "בוודאי ביחס למחיר בו נסחרת כיום המניה".
לדברי דבי "שוויה הנוכחי של החברה עומד על קצת יותר מ-1.7 מיליארדי שקלים, בעוד הרווח הכולל עומד על קצב שנתי של 200 מיליוני שקלים בשנה – מה שגוזר מכפיל רווח שמרני של 8.5 בלבד. אין הרבה חברות מקומיות עם רמת סיכון דומה ותמחור כל כך נמוך. לפיכך, אין מנוס מהמסקנה כי שוק ההון חושש מירידה חדה ברווחי החברה. עד כמה חדה? בשיעור של 20%, לכל הפחות, בהשוואה לרווחיות ברבעון האחרון ומתחילת השנה".
לדבריו, "אנחנו מבינים את חששות המשקיעים, הן ביחס להיעדר צמיחה בשורה העליונה והן לגבי החשש שהמספרים של מבטחי המשנה 'מייפים' את התמונה. עם זאת, וכתבנו על זה גם בפעם שעברה, מחיר המניה משאיר מספיק שולי ביטחון בהשקעה".
נתונים מרכזיים בדו"ח
פרמיות שהורווחו (ברוטו): הסתכמו לכדי סך של 664 מיליוני שקלים ברבעון השלישי, בהשוואה ל- 660 מיליוני שקלים ברבעון המקביל בשנה שעברה. בלאומי שוקי הון סבורים כי, "גם ביחס לשני הרבעוני הראשונים של השנה, מדובר בצמיחה זניחה. מה שבולט בסטגנציה של השורה העליונה, זו הירידה בהכנסות בתחום הפעילות המרכזי של החברה - מגזר הרכבים - בו הפרמיות שהורווחו קטנו בשיעור של 7% מול התקופה המקבילה. הירידה האמורה נבעה בעיקרה משחיקת המחירים הנמשכת, אבל גם מירידה כמותית. לדברי החברה, הירידה הכמותית הייתה עניין של החלטה, מתוך כוונה לטייב את תיק הלקוחות – ובכך להתמקד ברווחיות ולהימנע מצמיחה שאינה מחלחלת לשורה התחתונה. מה שפיצה על הירידה בהכנסות מרכבים, הייתה עלייה בפרמיות שהורווחו בביטוחי החיים ובענפי רכוש אחרים – בעיקר דירות".
- איידיאיי: הרווח ירד 40% ל-47 מ' בצל התחרות בביטוחי רכב רכוש
- IDI בתוצאות טובות - רווח של 74 מיליון שקל ברבעון הרביעי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רווחים מהשקעות: רווחי ההשקעה ברבעון השלישי, שאינם מיוחסים לפוליסות המשתתפות ברווחים, הסתכמו לסך של 10.6 מיליוני שקלים. סכום הנמוך משמעותית הן ביחס לרבעון המקביל (25.8 מיליון שקל) והן בהשוואה למחצית השנה הראשונה. לדבריהם, "לכאורה, שוק ההון ברבעון השלישי של השנה העניק רוח גבית לא מבוטלת, שכן התשואות ירדו בצורה חדה, אבל צריך לזכור שאגרות החוב שהחברה מחזיקה מתאפיינות במח"מ יחסית קצר, ושהמדד השלילי השפיע לרעה (גם שערי החליפין לא תרמו לטובה). לפיכך, אנחנו סבורים שההכנסות מהשקעות ברבעון השלישי אינן גבוהות בצורה חריגה".
הכנסות מדמי ניהול: שמרו על יציבות, הן ביחס לרבעון המקביל והן ביחס למחצית השנה הראשונה.
הוצאות התפעול: הסתכמו לכדי 142 מיליוני שקלים ברבעון השלישי, המשקפים גידול של 7% ביחס לשנה שעברה. עיקר הגידול נובע מסעיף העמלות, הוצאות השיווק והרכישה, כאשר הוצאות ההנהלה והכלליות נותרו פחות או יותר על אותה רמה.
מבטחי המשנה: בלאומי סבורים כי מדובר בסוגיה מעניינת ומשמעותית, "מי שעוקב אחרי המספרים הרלוונטיים בדוחות האחרונים, אינו יכולה להתעלם מתופעה שעל פניה נראית מוזרה – מבטחי המשנה מסבסדים את החברה. אם תיקחו את חלקה של מבטחי המשנה בתשלומים ובתביעות, ותוסיפו להם את העמלות שהם מעבירים לאיי.די.איי - בתמורה לקבלת תיקי הלקוחות - תגלו שהללו נמוכים מהפרמיות שהם מרוויחים. זו כמובן נראית אנומליה, אבל העניין הוא שהיא נמשכת תקופה לא קצרה, כאשר החברה מציינת שהיא אינה צופה שינוי בהסכמים הרלוונטיים בתקופה הקרובה.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- 2.שניידמן ? תודה (ל"ת)אני מוותר 24/11/2019 20:37הגב לתגובה זו
- 1.איש 24/11/2019 17:56הגב לתגובה זואיזה אפסים בחיי
- לאדון איש 25/11/2019 09:29הגב לתגובה זוכי זול,בסדר גמור!אם גם קנו לפני כן ,מה רע?פשעו?כולם עושים זאת!אינך חיב לקנות או לפעול!

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳